Warszawa 2018.07.01 Wyd. nr 16 OWU - Ogólne Warunki Uczestnictwa w Imprezach Turystycznych (obowiązują od 01.07.2018 r.) Szanowni Państwo, prosimy o dokładne i uważne zapoznanie się z Ogólnymi Warunkami Uczestnictwa w
Imprezach Turystycznych organizowanych przez Organizatora. Pragniemy zaznaczyć, iż zawarcie umowy o udział w imprezie turystycznej jest traktowane jako Państwa pełna akceptacja Ogólnych Warunków Uczestnictwa w Imprezach Turystycznych. 1. Umowa o udział w imprezie turystycznej 1.1. Dokonana przez Klienta wstępna rezerwacja możliwości udziału w imprezie turystycznej (zwanej dalej „imprezą”) traktowana jest jako propozycja zawarcia umowy o udział w imprezie turystycznej (zwanej dalej „umową o świadczenie usług turystycznych” lub „umową”). Wszelkie pisemne informacje Organizatora (a zwłaszcza informacje na stronie www.7islands.pl) stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego. 1.2. Przed zawarciem umowy Klient obowiązany jest zapoznać się z: a) Programem imprezy turystycznej, zawartym w ofercie Organizatora b) Wszelkimi informacjami umieszczonymi na stronie Organizatora , a zwłaszcza informacjami zamieszczonymi na stronie Organizatora l – zakładka Dokumenty c) Ogólnymi Warunkami Uczestnictwa (OWU) d) Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia Podróży dla Klientów Organizatorów Turystyki nr 10.22.003 e) Ogólnymi Warunkami Przewozu przewoźnika realizującego dany lot f) standardowym formularzem informacyjnym będącym załącznikiem do niniejszych Warunków Uczestnictwa. g) z następującymi informacjami (zawartymi na stronie Organizatora , katalogach, dokumencie rezerwacji) dotyczącymi charakteru imprezy, świadczeń oraz warunków uczestnictwa w imprezie, a w szczególności informacjami: 1) dotyczącymi głównych właściwości usług turystycznych a to o: a) miejscu pobytu, trasie i czasie trwania imprezy, oraz liczby noclegów, b) rodzaju, klasie, kategorii lub charakterze środka transportu, a także informacje dotyczące przelotów i przejazdów, w szczególności czasu i miejsca wylotów i wyjazdów oraz o przybliżonym czasie wyjazdu i powrotu, c) położeniu, rodzaju i kategorii obiektu zakwaterowania, według przepisów kraju pobytu, d) liczbie i rodzaju posiłków, e) szczegółowym programie zwiedzania, wycieczek lub innych usług jeżeli zostały uwzględnione w cenie imprezy turystycznej, f) czy jakiekolwiek usługi turystyczne będą świadczone w grupie, oraz o przybliżonej liczebności grupy, g) informacje o wymaganiach językowych, w przypadku gdy skorzystanie przez podróżnego z niektórych usług turystycznych będzie zależało od skutecznej komunikacji ustnej, h) informacje o dostępności usług turystycznych dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej, a także, na wniosek podróżnego, dokładne informacje na temat możliwości ich dostosowania do jego potrzeb; 2) o kwocie lub procentowym udziale przedpłaty w cenie imprezy turystycznej i terminie jej wniesienia oraz terminie zapłaty całej ceny, a także o sposobie dokonania zapłaty; 3) o cenie imprezy turystycznej łącznie z podatkami oraz w razie potrzeby z wszelkimi dodatkowymi opłatami i innymi kosztami lub informację o rodzaju dodatkowych kosztów, którymi podróżny może zostać obciążony; 4) o prawie do rozwiązania przez podróżnego umowy o udział w imprezie turystycznej w każdym momencie przed rozpoczęciem imprezy turystycznej za stosowną opłatą oraz jej wysokości; 5) ogólnymi informacjami o obowiązujących przepisach paszportowych, wizowych i sanitarnych oraz o wymaganiach zdrowotnych dotyczących udziału w imprezie turystycznej; 6) nazwie handlowej i adresie organizatora turystyki lub agenta turystycznego, a także ich numerach telefonów lub adresach poczty elektronicznej; 7) informacje o ubezpieczeniach obowiązkowych lub dobrowolnym ubezpieczeniu na pokrycie kosztów rozwiązania przez podróżnego umowy o udział w imprezie turystycznej lub kosztów świadczenia pomocy, w tym kosztów powrotu do kraju w razie wypadku, choroby lub śmierci. 1.3. Zgłaszający (osoba zawierająca umowę w imieniu uczestników imprezy) i Agent składają podpis we wskazanych miejscach na umowie o udział w imprezie turystycznej. Na podstawie złożonych podpisów Agent dokonuje potwierdzenia rezerwacji wstępnej w systemie rezerwacyjnym 7islands. 1.4. Rezerwacja jest potwierdzona z chwilą zapłaty całości lub części ceny określonej w umowie. 1.5. Osoba, która zawiera umowę – Zgłaszający – czyni to także w imieniu wszystkich zgłoszonych w rezerwacji uczestników imprezy turystycznej i przejmuje tym samym odpowiedzialność dotrzymania warunków umowy przez tychże uczestników, jak również jest odpowiedzialna za informowanie pozostałych uczestników o wszystkich szczegółach dotyczących imprezy turystycznej. 1.6. Osoba dokonująca rezerwacji musi mieć ukończone 18 lat. Zawarcie umowy przez osobę niepełnoletnią wymaga zgody jej przedstawicieli ustawowych w formie pisemnej z podpisami notarialnie poświadczonymi. Osoby niepełnoletnie chcące podróżować bez opieki opiekuna prawnego, muszą taką zgodę przedłożyć 7islands przed zawarciem umowy. Osoby dokonująca rezerwacji i zgłaszająca w niej osobę niepełnoletnią (dla której dokonujący rezerwacji nie jest rodzicem lub opiekunem prawnym) ma obowiązek wskazać w umowie osobę pełnoletnią przebywającą stale w miejscu odbywania się imprezy turystycznej, która będzie odpowiedzialna za osobę niepełnoletnią lub też wskazać informacje o sposobie kontaktu z osobą niepełnoletnią. 1.7. Dane osobowe uczestnika znajdujące się w dokumencie, którym będzie się legitymował w trakcie podroży (dowód osobisty lub paszport) muszą być tożsame z danymi podanymi w rezerwacji i na umowie. Zgłaszający przy zakładaniu rezerwacji jest zobowiązany do podania danych osobowych, które będą aktualne w chwili rozpoczęcia podroży. 1.8 Niezwłocznie po zawarciu umowy o udział w imprezie turystycznej Organizator (lub Agent) wydaje Klientowi potwierdzenie zawarcia umowy na trwałym nośniku w wersji papierowej (jeżeli umowę zawarto w jednoczesnej fizycznej obecności stron) albo w postaci dokumentu w postaci nieedytowalnego pliku (np. *.pdf lub podobny) przesłanego na adres mailowy wskazany przez Klienta w umowie jeżeli umowę zawarto bez jednoczesnej fizycznej obecności stron. 2. Szczególne regulacje dotyczące prowadzenia negocjacji i zawarcia umowy z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość 2.1. Postanowienia niniejszego punktu Ogólnych Warunków Uczestnictwa stosuje się w wypadku, gdy zawarcie umowy poprzedzone jest negocjacjami z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość takich jak telefon, poczta elektroniczna lub inne środki komunikacji elektronicznej. 2.2. Po złożeniu przez Klienta oświadczenia o przyjęciu oferty zawarcia umowy z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, o których mowa w pkt. 2.1. Organizator dokonuje wstępnej rezerwacji imprezy w systemie rezerwacyjnym Organizatora w miarę dostępności miejsc na okres: 24 godz. do 21 dni przed wylotem, 10 godz. od 20 do 15 dni przed wylotem, 6 godz. od 14 do 11 dni przed wylotem, 2 godz. od 10 do 5 dni przed wylotem i 1 godz. od 4 dni do 24 godzin przed wylotem. Rezerwacje dokonywane na mniej niż 24 godz. przed wylotem wiążą się z obowiązkiem jednoczesnego podpisania umowy i zapłaty 100 % ceny. 2.3. Klient, który przyjął ofertę korzystając ze środków porozumiewania się na odległość, o których mowa w pkt. 2.1., zobowiązany jest złożyć podpis na umowie przesłanej mu przez Agenta lub Organizatora oraz dokonać zapłaty (zgodnie z treścią pkt. 3 niniejszych OWU). 2.4. Podpisaną umowę oraz potwierdzenie dokonania zapłaty za imprezę turystyczną należy przesłać na adres e-mail bok@7islands.pl (skan w formacie *.pdf lub *.jpg) lub na numer faksu 22 578 55 55 do upływu czasu rezerwacji wstępnej określonego w pkt. 2.1, a następnie niezwłocznie przesłać / dostarczyć 2 egzemplarze podpisanej przez siebie umowy do Agenta lub Organizatora. 2.5. Umowa zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez 7islands podpisanej umowy oraz potwierdzenia zapłaty za imprezę turystyczną, zgodnie z treścią pkt. 2.4. Postanowienia pkt. 1.8 stosuje się odpowiednio. 2.6. Klient, który zawarł umowę o udział w imprezie turystycznej poza lokalem przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, może w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia odstąpić od niej bez podawania przyczyny i ponoszenia kosztów, chyba że negocjacje ustne, na podstawie których została zawarta umowa, były prowadzone w oparciu o wcześniejsze zamówienie złożone przez konsumenta. Przepisy art. 30, art. 31, art. 32 ust. 1 i 2, art. 35, art. 37 i art. 38 pkt 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta stosuje się odpowiednio. Prawo odstąpienia od umowy wygasa z chwilą rozpoczęcia imprezy turystycznej. 3.Zapłata za imprezę turystyczną 3.1. Warunki płatności uzależnione są od daty zawierania umowy w stosunku do terminu rozpoczęcia imprezy turystycznej. Klient zobowiązany jest do dokonania wpłaty zgodnie z poniższym harmonogramem: a) Jeżeli umowa zawierana jest na więcej niż 25 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy turystycznej, Klient zobowiązany jest wpłacić w momencie zawarcia umowy zaliczkę w wysokości 25% wartości całkowitej ceny imprezy. Pozostałą kwotę należy wpłacić w nieprzekraczalnym terminie 25 dni przed rozpoczęciem imprezy. b) Jeżeli umowa zawierana jest na 25 i mniej dni przed terminem rozpoczęcia imprezy, Klient zobowiązany jest do dokonania wpłaty całości należności za imprezę w momencie zawarcia umowy. 3.2. Wszelkie nadpłaty bądź wpłaty dokonane wcześniej niż wynika to z niniejszych OWU, będą niezwłocznie zwracane Klientom. 3.3. Wpłat należy dokonać bezpośrednio na rachunek bankowy Organizatora wskazany w umowie. Organizator wyłącza możliwość dokonywania płatności gotówką. 3.4. Agenci nie są upoważnieni do pośredniczenia w płatności, ani do przyjmowania wpłat od Klientów. 3.5. Nieuiszczenie wpłat na rachunek bankowy podany na Umowie o udział w imprezie turystycznej, we wskazanych w pkt 3.1. terminach, traktowane jest jako odstąpienie od uczestnictwa w imprezie turystycznej z winy Klienta, z zastosowaniem rozliczeń dotyczących rezygnacji określonych w pkt. 8.2. Ewentualne dopłaty nieujęte w Umowie, wynikające z podwyższenia ceny imprezy turystycznej zgodnie z pkt. 5.1., Klient winien uregulować w terminie do 7 dni roboczych od daty otrzymania informacji. Za dzień odstąpienia od Umowy uznaje się pierwszy dzień roboczy następujący po ustalonym w Umowie dniu zapłaty kolejnej raty. 4.Świadczenia, ceny 4.1. Rodzaj i zakres świadczeń w ramach imprezy turystycznej określany jest w oparciu o treść oferty zamieszczonej na stronie internetowej Organizatora , o ile w umowie nie postanowiono inaczej. Przed zawarciem umowy Organizatora zastrzega sobie prawo do zmiany w każdym czasie danych zawartych na stronie internetowej. 4.2. Katalogi, foldery, broszury i inne materiały informacyjne lub reklamowe (zwłaszcza strony www inne niż www.7islands.pl) niepochodzące od Organizatora nie stanowią części umowy o świadczenie usług turystycznych. 4.3. Wymagania specjalne, o których Klient powiadomił Organizatora są wiążące tylko jeżeli Organizator wyraził na nie zgodę i zostały one zapisane w treści umowy. Wszelkie dodatkowe pozaumowne życzenia Klientów są kierowane do hotelarzy w formie prośby (np. zakwaterowanie w sąsiednich pokojach). 7islands zastrzega jednak, iż świadczeń tych nie można egzekwować na miejscu jako zagwarantowanych, gdyż są one traktowane jako prośba. 4.4. 7islands oświadcza, że Agenci pośredniczący w zawieraniu umowy nie są upoważnieni do składania wiążących uzgodnień odbiegających od treści oferty Organizatora oraz do dokonywania modyfikacji zapisów umowy. 4.5. Cena określona w zawartej umowie jest indywidualnie uzgodniona i wiążąca. Uczestnik nie ma prawa żądać obniżenia kosztów wycieczki, jeżeli po zawarciu umowy z uczestnikiem cena podobnej imprezy turystycznej została obniżona w związku z ofertą last minute, obniżką ceny oferty last minute lub innymi akcjami promocyjnymi prowadzonymi przez Organizatora . 4.6. Rozpoczęcie imprezy turystycznej następuje z chwilą odprawy biletowo-bagażowej, a jej zakończenie następuje z chwilą opuszczenia samolotu po przylocie powrotnym. 4.7. Doba hotelowa rozpoczyna się przeważnie o godzinie 15:00 czasu lokalnego zaś kończy się ostatniego dnia pobytu w godzinach 10:00-12:00 czasu lokalnego. Doba hotelowa kończy się śniadaniem zgodnie z wykupioną przez Klienta opcją wyżywienia. W niektórych przypadkach możliwość skorzystania z tego posiłku może być ograniczona w związku z rzeczywistą godziną powrotu. Do godziny, w której kończy się doba hotelowa Klient powinien wraz ze swoimi bagażami opuścić pokój hotelowy. Zasadę tę stosuje się także w przypadku, gdy podróż powrotna rozpoczyna się później niż o godzinie 24:00 dnia wykwaterowania. W takim przypadku Klient powinien pozostawić swe bagaże w specjalnie do tego przeznaczonym miejscu, o ile taką możliwość hotelarz oferuje. 4.8. W niektórych hotelach, jeżeli przewiduje to umowa, Organizator zapewnia Klientom możliwość korzystania z Mini-Klubu 7FRIENDS® dedykowanego dzieciom. Regulamin Mini-Klubu 7FRIENDS® dostępny jest pod adresem Organizatora. 5. Zmiany świadczeń i cen 5.1. Organizator, przed rozpoczęciem imprezy turystycznej, ma prawo dokonać jednostronnej zmiany warunków niniejszej umowy ( w tym podwyższyć cenę) jeżeli zmianie uległy: a) ceny przewozów pasażerskich wynikające ze zmiany kosztów paliwa lub innych źródeł zasilania; b) wysokość podatków lub opłat od usług turystycznych objętych umową o udział w imprezie turystycznej, nałożonych przez podmioty, które nie biorą bezpośredniego udziału w realizacji imprezy turystycznej, w tym podatków turystycznych, opłat lotniskowych lub opłaty za wejście na pokład i zejście na ląd w portach oraz na lotniskach, c) kursów walut mających znaczenie dla danej imprezy turystycznej. Cena ustalona w umowie o udział w imprezie turystycznej nie może być podwyższona w okresie 20 dni przed datą rozpoczęcia imprezy turystycznej Klient ma prawo do obniżki ceny odpowiadającej obniżeniu kosztów, o których mowa w pkt. 5.1.a,b,i c, które nastąpiło po zawarciu umowy, a przed rozpoczęciem imprezy turystycznej. W przypadku obniżenia ceny Organizator może odliczyć od zwrotu należnego Klientowi rzeczywiste koszty obsługi. Na żądanie Klienta Organizator przedstawia dowód poniesionych kosztów obsługi. Organizator przed rozpoczęciem imprezy turystycznej może dokonać jednostronnie zmiany warunków umowy o udział w imprezie turystycznej także w przypadku, gdy łącznie spełnia następujące warunki: a) zastrzegł sobie prawo do tego w umowie; b) zmiana jest nieznaczna; c) poinformuje podróżnego o zmianie w sposób jasny, zrozumiały i widoczny, na trwałym nośniku. 5.2. W przypadku konieczności zmiany portu wylotowego lub powrotnego związanego z anulacją danego rejsu, do 7 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej, 7islands może zaproponować alternatywne połączenie z innego portu z uwzględnieniem prawa Klienta do odstąpienia od umowy. 6. Rozwiązanie umowy przez Organizatora 6.1. Organizator ma prawo do rozwiązania umowy o udział w imprezie turystycznej w terminie do 7 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej, przez złożenie zgłaszającemu, za pośrednictwem Agenta, u którego Zgłaszający zawarł umowę lub bezpośrednio, stosownego oświadczenia na piśmie, jeżeli: a) wymagana lub określona przez 7islands łączna liczba uczestników imprezy turystycznej wskazana w umowie nie została osiągnięta; b) wymagana liczba zgłoszeń nie przekroczy 80% planowanych na dany wyjazd miejsc, c) z powodu nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności i powiadomił podróżnego o rozwiązaniu umowy o udział w imprezie turystycznej niezwłocznie przed rozpoczęciem imprezy turystycznej. W powyższych przypadkach Organizator może rozwiązać umowę o udział w imprezie turystycznej i dokonać pełnego zwrotu Klientowi wpłat dokonanych z tytułu imprezy turystycznej, bez dodatkowego odszkodowania lub zadośćuczynienia. 6.2. Organizator przed rozpoczęciem imprezy turystycznej zastrzega sobie możliwość dokonania jednostronnie zmiany warunków umowy o udział w imprezie turystycznej także w przypadku, gdy łącznie spełnia następujące warunki: a) zastrzegł sobie prawo do tego w umowie; b) zmiana jest nieznaczna; c) poinformuje podróżnego o zmianie w sposób jasny, zrozumiały i widoczny, na trwałym nośniku. 7. Zasady udzielania pomocy Klientom przez Organizatora Organizator obowiązany jest udzielić pomocy w sytuacji braku możliwości powrotu do kraju zgodnie z umową z powodu nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności tj. ma obowiązek zapewnić Klientowi zakwaterowanie przez okres do 3-ech nocy. Klientowi który znalazł się w trudnej sytuacji Organizator udziela pomocy poprzez udzielenie informacji o świadczeniach zdrowotnych, władzach lokalnych oraz o pomocy konsularnej, udziela pomocy w skorzystaniu ze środków porozumiewania się na odległość w tym ze środków komunikacji elektronicznej. Organizator może żądać opłaty z tytułu udzielenia pomocy, o której mowa powyżej, jeżeli trudna sytuacja powstała z wyłącznej winy umyślnej podróżnego lub w wyniku jego rażącego niedbalstwa. Wysokość opłaty nie może przewyższać rzeczywistych kosztów poniesionych przez organizatora turystyki.Ważne dane kontaktowe na wypadek nagłych sytuacji: Ambasada RP w Atenach ul. Chryssanthemon 22, 154 52 Paleo Psychiko e-mail:ateny.amb.sekretariat@msz.gov.pl, tel.: +302106797700, faks: +302106797711;Wydział Konsularny Ambasady RP w Atenach ul. Kontoleontos 1,154 52 Paleo Psychiko; tel: +30 210 6771997 -8; +30 2106 726 178 -9; tylko w nagłych wypadkach (24h): +30 6936 554 629; faks:+30 2106 771 996; e-mail:ateny.amb.wk@msz.gov.pl; Ambasada RP w Madrycie, c/Guisando 23 bis, 28035 Madrid tel: +34 913 736605, faks: +34 913 736 624; Wydział Konsularny Ambasady mieści się przy ulicy Goya 15 (4 piętro), 28001 Madrid (stacja metra Serrano) tel.: +34 914 362 632- udzielanie informacji; Konsulat Generalny RP w Barcelonie - Informacje ws konsularnych, polonijnych oraz współpracy kulturalno-naukowej - na obszarze Katalonii i Balearów; Avda.Diagonal 593-595 08014 Barcelona tel.:+34 933 220542,+34 933 227 234;fax:+34 933 222907; e-mail: barcelona.kg.sekretariat@msz.gov.pl. 8. Rezygnacja ze strony uczestnika 8.1. Przed rozpoczęciem imprezy turystycznej uczestnicy mają możliwość odstąpienia od umowy o udział w imprezie turystycznej w każdym czasie. Oświadczenie o odstąpieniu Klient jest zobowiązany złożyć w formie pisemnej na adres siedziby organizatora lub na nr fax: 22 578 55 55. Datą złożenia oświadczenia o odstąpieniu jest dzień jej wpływu na nr fax lub do siedziby organizatora. 8.2. Jeżeli Klient odstąpi od umowy o udział w imprezie turystycznej lub jeżeli nie rozpocznie imprezy turystycznej z powodów niezależnych od 7islands, Organizator zastrzega sobie prawo żądania zapłaty kwot stanowiących: • do 25 dni przed rozpoczęciem 25% ustalonej ceny imprezy turystycznej, • od 24 do 15 dnia 50% ustalonej ceny, • od 14 do 8 dnia 75% ustalonej ceny, • w terminie krótszym niż 8 dni 90% ustalonej ceny. Klient może odstąpić od umowy o udział w imprezie turystycznej przed rozpoczęciem imprezy turystycznej bez ponoszenia opłaty za odstąpienie w przypadku wystąpienia nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności występujących w miejscu docelowym lub jego najbliższym sąsiedztwie, które mają znaczący wpływ na realizację imprezy turystycznej lub przewóz podróżnych do miejsca docelowego. Klient może żądać wyłącznie zwrotu wpłat dokonanych z tytułu imprezy turystycznej, bez odszkodowania lub zadośćuczynienia w tym zakresie. 8.3. Klient ma obowiązek zapłaty 100 % ceny imprezy również wtedy, gdy nie stawił się punktualnie na lotnisku lub w miejscu rozpoczęcia imprezy turystycznej, lub jeżeli rozpoczęcie przez niego imprezy turystycznej było niemożliwe ze względu na brak dokumentów, np. biletu, vouchera hotelowego, odpowiedniego dokumentu tożsamości lub niezbędnej wizy, nie wpuszczenia Klienta do samolotu na skutek działania władz porządkowych. 9. Procedura dokonania zmiany uczestników lub zmian rezerwacji 9.1. Uprawnienia wynikające z niniejszej umowy Klient może przenieść na osobę spełniającą warunki udziału w imprezie turystycznej wszystkie przysługujące mu z tytułu umowy o udział w imprezie turystycznej uprawnienia, jeżeli jednocześnie osoba ta przejmuje wszystkie wynikające z tej umowy obowiązki. Przeniesienie uprawnień i przejęcie obowiązków, jest skuteczne wobec Organizatora, jeżeli podróżny zawiadomi go o tym na trwałym nośniku nie później niż 7 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej. Jeżeli przeniesienie uprawnień i przejęcie obowiązków, będzie wiązać się dla Organizatora z dodatkowymi kosztami, Organizator ma prawo ich żądać. Koszty te muszą być zasadne i nie mogą przekraczać rzeczywistych kosztów poniesionych przez Organizatora na skutek przeniesienia umowy o udział w imprezie turystycznej. Za nieuiszczoną część ceny imprezy turystycznej oraz koszty poniesione przez Organizatora w wyniku zmiany osoby Klienta uczestniczącego w imprezie turystycznej Klient i osoba przejmująca jego uprawnienia odpowiadają solidarnie 9.2. Wszelkie prośby o dokonanie zmiany (po otrzymaniu indywidualnej kalkulacji kosztów zmiany) należy zgłosić na piśmie. Fax/skan/zdjęcie pisma z odręcznym podpisem zgłaszającego należy przesłać na adres Organizatora lub fax 22 578 55 55. Prośby zgłaszane telefonicznie lub przesyłane drogą e-mailową bez załącznika w postaci skanu lub zdjęcia odpowiedniego pisma nie będą rozpatrywane. 9.3. W przypadku zmiany dokonanej rezerwacji Klient zobowiązany jest pokryć koszty zmiany rezerwacji. Przesłanie pisma jest jednoznaczne z akceptacją skalkulowanych kosztów dokonania zmiany. Za pokrycie kosztów imprezy turystycznej i kosztów dodatkowych, powstałych poprzez zmianę uczestnika, odpowiadają solidarnie: Zgłaszający i osoba zastępująca. Osoba zastępująca powinna spełniać wszystkie wymogi konieczne do uczestnictwa w imprezie turystycznej. 9.4. Jeżeli z zawartej umowy o świadczenie usług turystycznych wynika, iż w danej imprezie turystycznej ma brać udział kilku uczestników, rezygnacja chociażby jednego jej uczestnika z udziału w tej imprezie turystycznej lub zmiana wieku uczestnika upoważnia 7islands do dokonania ponownej kalkulacji ceny za udział w tej imprezie turystycznej. 10. Dokumenty podróży i potwierdzenie godzin przelotów 10.1. W celu skrócenia oczekiwania na lotnisku, odprawy będą się odbywały przy pomocy dokumentów przesłanych Zgłaszającemu i Agentowi na 48 do 24 godzin przed planowanym wylotem na adres e-mail podany na Umowie o udział w imprezie turystycznej. Oznacza to, iż obowiązkiem Zgłaszającego w chwili zakładania rezerwacji jest podanie prawidłowego i aktualnego adresu poczty elektronicznej (e-mail) oraz sprawdzenie jego poprawności na podpisywanej umowie. Posiadanie przez uczestnika przy sobie na lotnisku oraz w hotelu wydrukowanych dokumentów podróży (biletu lotniczego w przypadku podróży samolotem oraz vouchera hotelowego) jest warunkiem uczestnictwa w imprezie turystycznej. Dokumenty podróży należy wydrukować zachowując format 1 strona/arkusz A4. 10.2. Podawane na umowie godziny przelotów są godzinami przewidywanymi i mogą ulec zmianie. Zgłaszający jest zobowiązany do zapoznania się przed wylotem z przesłanym drogą elektroniczną potwierdzeniem godzin przelotów oraz z dokumentami podróży. Przed lotem powrotnym Zgłaszający jest zobowiązany do potwierdzenia u rezydenta/przedstawiciela 7islands terminu oraz godziny podróży powrotnej. Informacja o miejscu w samolocie będzie podana klientowi na piśmie w formie karty pokładowej wydanej przez przedstawiciela Organizatora i linii lotniczej, która dokonuje odprawy w porcie lotniczym (check-in). 11. Podróż samolotem 11.1. Pierwszy i ostatni dzień imprezy turystycznej przeznaczony jest na przejazd/przelot. 11.2. Jeżeli w dniu zawarcia umowy nie jest jeszcze znany przewoźnik lotniczy to Organizator zobowiązuje się tymczasowo do podania nazwy przypuszczalnego przewoźnika. Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany linii lotniczych i numerów lotów. 11.3. Podróże lotnicze Organizatora odbywają się jako przeloty non-stop, jednakże istnieje możliwość lądowań pośrednich w trakcie podróży. 11.4. Dzieci do lat 2 nie mają prawa do zajmowania własnego miejsca w samolocie (podróżują na kolanach opiekuna) oraz do posiadania osobnego bagażu zasadniczego. 11.5. Uczestnicy imprez turystycznych obejmujących przelot samolotem powinni stawić się na lotnisku na co najmniej dwie godziny przed planowanym wylotem. 11.6. Uczestnik imprezy turystycznej ponosi odpowiedzialność za to czy on i jego bagaż spełniają warunki przewozu przewoźnika obowiązujące dla podróży przewidzianym środkiem transportu. 12. Ubezpieczenia podczas trwania imprezy turystycznej 12.1. Wszyscy Klienci Organizatora , którzy kupili imprezę pakietową (samolot, transfer i hotel) objęci są podstawowym ubezpieczeniem w Europäische Reiseversicherung AG z siedzibą w Monachium, działającą przez Oddział w Polsce (ul. Chmielna 101/102, 80-748 Gdańsk) polisa generalna nr 1000515, które obejmuje: koszty leczenia i transportu z sumą ubezpieczenia 20 000 EUR, następstwa nieszczęśliwych wypadków – 7 000 PLN, w tym śmierć 3 500 PLN, bagaż – suma ubezpieczenia 800 PLN, koszty ratownictwa - suma ubezpieczenia 5 000 EUR, assistance podstawowe. W przypadku leczenia ambulatoryjnego Ubezpieczony zobowiązany jest każdorazowo pokryć na miejscu jego koszty do wysokości 100 EUR lub równowartość tej kwoty, która to kwota po uwzględnieniu udziału własnego zostanie zwrócona Ubezpieczonemu po powrocie do kraju. 12.2. 7islands umożliwia wszystkim swoim Klientom zawarcie dodatkowego Ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej w ramach polisy generalnej nr 1000516. 12.3. Uczestnicy, którzy wykupili pojedynczą usługę turystyczną (sam przelot lotniczy) nie są objęci ubezpieczeniem. Istnieje możliwość jego dobrowolnego wykupienia. 12.4. Szczegółowy opis zakresu ubezpieczenia zawarty jest w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia Podróży dla Klientów Organizatorów Turystyki nr 10.22.003 ( zakładka Dokumenty). 12.5. Informacja o przetwarzaniu danych przez ubezpieczyciela Europäische Reiseversicherung AG z siedzibą w Monachium działająca przez Oddział w Polsce, ul. Chmielna 101/102, 80-748 Gdańsk, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gdańsku VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000214412, NIP 2040000303, Regon 193072350, kapitał zakładowy 52 000 000 EUR, jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) i przetwarza te dane na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) RODO tj. ponieważ przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy, w celu zawarcia i wykonania umowy ubezpieczenia. Nie przewiduje się ujawnienia danych osobowych z wyjątkiem: - osoby, której dane dotyczą, - osoby upoważnionej do przetwarzania danych, - przedstawiciela administratora, - podmiotu przetwarzającego na zlecenie, - organów państwowych lub organów samorządu terytorialnego, którym dane są udostępniane w związku z prowadzonym postępowaniem. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania umowy ubezpieczenia oraz przez okres przedawnienia wzajemnych roszczeń pomiędzy Stronami. Osoba, której dane osobowe dotyczą, ma prawo do żądania od administratora dostępu do tych danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych. Osoba, której dane osobowe dotyczą, ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Podanie danych osobowych na cele realizacji umowy ubezpieczenia jest dobrowolne, ale jest konieczne do jej zawarcia i wykonania. Odmowa podania danych osobowych będzie skutkować brakiem możliwości zawarcia i wykonania umowy ubezpieczenia. Dane osobowe nie będą wykorzystywane przez administratora w celach zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania. We wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora prosimy o kontakt z inspektorem ochrony danych pod adresem e-mail: iod@erv.pl. 13. Ochrona na wypadek niewypłacalności 13.1. Na zabezpieczenie ewentualnych roszczeń Organizator posiada gwarancję ubezpieczeniową wystawioną w dniu 24 listopada 2016 r. przez Europäische Reiseversicherung SA z siedzibą w Monachium działającą poprzez Oddział w Polsce (z siedzibą w Gdańsku przy ul. Chmielnej 101/102) na okres od dnia 6 lutego 2017 r. do dnia 5 lutego 2018 r. , obejmującą ochroną wszystkie umowy o udział w imprezie turystycznej zawarte w tym okresie, niezależnie od daty planowanego wyjazdu klienta na imprezę. Gwarancja wystawiona została na kwotę do 5.076.000,00 zł a jej beneficjentem jest Marszałek Województwa Mazowieckiego. Organizator posiada gwarancję ubezpieczeniową wystawioną w dniu 16 listopada 2017 r. przez Europäische Reiseversicherung SA z siedzibą w Monachium działającą poprzez Oddział w Polsce (z siedzibą w Gdańsku przy ul. Chmielnej 101/102) na okres od dnia 6 lutego 2018 r. do dnia 5 lutego 2019 r., obejmującą ochroną wszystkie umowy o udział w imprezie turystycznej zawarte w tym okresie, niezależnie od daty planowanego wyjazdu klienta na imprezę. Gwarancja wystawiona została na kwotę do 5.076.000,00 zł a jej beneficjentem jest Marszałek Województwa Mazowieckiego. Gwarant odpowiada do wysokości sumy gwarancji, której wysokość na dany rok jest podana na stronie internetowej organizatora oraz w Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych (CEOTiPT), dostępnej na stronie internetowej Ministerstwa Sportu i Turystyki www.turystyka.gov.pl. 13.2. W przypadku niewypłacalności organizatora ww. Towarzystwo , przyjmuje zgłoszenia od Klientów, którzy nie otrzymali zwrotu (z przyczyn dotyczących Organizatora) : a) wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną, w przypadku gdy impreza turystyczna nie została lub nie zostanie zrealizowana, b) części wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną odpowiadającej części imprezy turystycznej, które nie została lub nie zostanie zrealizowana, c) kosztów powrotu do kraju, w przypadku samodzielnej organizacji tego powrotu przez Klienta. 13.3. Zgłoszenie od Klienta, o którym mowa powyżej, zawiera imię i nazwisko oraz adres do korespondencji podróżnego poszkodowanego w wyniku niewykonania w całości lub w części zobowiązań wynikających z umowy. Do zgłoszenia, dołącza się:a) kopię umowy o udział w imprezie turystycznej zawartej z Organizatorem; b) kopię dowodu wpłaty na rzecz organizatora za imprezę turystyczną c) oświadczenie Klienta:aa) stwierdzające niewykonanie przez Organizatora zobowiązań umownych o określonej wartości, bb) zawierające wskazanie rachunku bankowego, na który ma nastąpić wypłata środków od ww. Towarzystwa, albo wskazanie innego sposobu wypłaty z tego zabezpieczenia. 13.4. W przypadku niewypłacalności organizatora turystyki klient przebywający na imprezie turystycznej powinien niezwłocznie skontaktować się w pierwszej kolejności z placówką konsularną w kraju w którym odbywa się impreza turystyczna (pkt. 7 powyżej) i/lub z Marszałkiem Województwa Mazowieckiego (Departament Kultury, Promocji i Turystyki ul. Brechta 3, 03-472 Warszawa, tel: +48 22 597 95 01 fax + 48 22 597 95 02 mail: dkpiy@mazovia.pl); 14. Turystyczny Fundusz Gwarancyjny 14.1. Od każdego uczestnika wyjazdu wymienionego w umowie o udział w imprezie turystycznej 7islands odprowadza składkę w wysokości 15zł na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny. 14.2. W przypadku niewypłacalności 7islands, jeżeli środki finansowe pochodzące z gwarancji ubezpieczeniowej, o której mowa w pkt. 13.1 nie wystarczą na pokrycie wszystkich należności na rzecz klientów, Marszałek Województwa Mazowieckiego występuje do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego z wnioskiem o wypłatę klientom należnych im środków z Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego. 15. Niezgodność, reklamacje, przedawnienie roszczeń i ograniczenie odpowiedzialności Organizatora. 15.1. Klient ma obowiązek poinformować o wszelkich niezgodnościach imprezy z postanowieniami umowy, stwierdzonych w trakcie realizacji imprezy. Skargi na niezgodność zgłaszane przez klienta (w tym dotyczące niezgodności imprezy z postanowieniami umowy – dalej: niezgodność) mogą być kierowane do organizatora (na adres mailowy: Organizatora ) lub do agenta (na adres mailowy agenta wskazany na umowie) lub listem poleconym do Organizatora. Odpowiedź na skargę udzielona będzie do upływu 30 dni licząc od dnia otrzymania skargi na adres mailowy Klienta wskazany w umowie, a w jego braku listem poleconym przy czym pismo zawierające odpowiedź na reklamację winna być wysłana listem poleconym przed upływem 30 dni licząc od dnia otrzymania reklamacji. Roszczenia z tytułu umowy o udział w imprezie turystycznej przedawniają się z upływem 3-ech lat. Organizator nie będzie wyrażał zgody pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich o których mowa w ustawie z dnia 23.09.2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. poz. 1823). Organizator informuje, iż nie jest uczestnikiem platform ODR. 15.2. Odszkodowanie z tytułu stwierdzenia niezgodności ograniczone jest do trzykrotności całkowitej ceny imprezy turystycznej przypadającej na Klienta występującego o odszkodowanie z tytułu niezgodności. Ograniczenie to nie ma zastosowania do szkód na osobie oraz szkód spowodowanych umyślnie lub w wyniku niedbalstwa. Obniżka ceny, odszkodowanie lub zadośćuczynienie podlegają odpowiedniemu obniżeniu w przypadku skorzystania przez podróżnego z obniżenia ceny lub odszkodowania, o których mowa w rozporządzeniu (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającym wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylającym rozporządzenie (EWG) nr 295/91 (Dz. Urz. UE L 46 z 17.02.2004, str. 1), rozporządzeniu (WE) nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczącym praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym (Dz. Urz. UE L 315 z 03.12.2007, str. 14), rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 392/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie odpowiedzialności przewoźników pasażerskich na morskich drogach wodnych z tytułu wypadków (Dz. Urz. UE L 131 z 28.05.2009, str. 24), rozporządzeniu (UE) nr 1177/2010 i rozporządzeniu (UE) nr 181/2011 albo w innych przepisach. 16. Postanowienia paszportowe, wizowe, celne, dewizowe i ochrony zdrowia 16.1. Klienci zobowiązani są do zapoznania się przed rozpoczęciem imprezy turystycznej z przepisami paszportowymi, wizowymi i sanitarnymi, obowiązującymi w kraju docelowym. Klient przejmuje odpowiedzialność za dotrzymanie i przestrzeganie obowiązujących przepisów, niezbędnych do przeprowadzenia imprezy turystycznej. 16.2. Informujemy, iż w ramach Unii Europejskiej można podróżować na podstawie dowodu osobistego lub paszportu. Podróżujące dzieci, również niemowlęta, muszą posiadać własny dokument tożsamości (paszport lub dowód osobisty). Przy podróżach do krajów poza Unię Europejską, każda osoba podróżująca, w tym dziecko, zobowiązana jest posiadać ważny paszport oraz ewentualnie wizę jeżeli jest wymagana, zgodnie z wymogami państwa docelowego. 16.3. W Grecji oraz Hiszpanii nie istnieją szczególne wymagania zdrowotne, od spełnienia których uzależnione jest prawo wjazdu do tych krajów. Brak też tam szczególnych zagrożeń życia i zdrowia. 17. Postanowienia ogólne 17.1. Niniejsze Ogólne Warunki Uczestnictwa nie naruszają postanowień Ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Dz.U. poz. 2361). Nieważność pojedynczych postanowień umowy o udział w imprezie nie narusza ważności całej umowy. Dotyczy to również niniejszych Ogólnych Warunków Uczestnictwa Wpis do Rejestru Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych Województwa Mazowieckiego pod numerem 1032. |