drukuj
 
OGÓLNE WARUNKI UCZESTNICTWA W IMPREZACH TURYSTYCZNYCH
organizowane przez TRAVELIADA.PL obowiązujące od dnia 01.07.2018 r.

1. Traveliada.pl Adrianna Rudaniecka z siedzibą we Wrocławiu prowadząca działalność
gospodarczą na podstawie wpisu do CEIDG pod nazwą Traveliada.pl Adrianna Rudaniecka, ul. Celtycka 6, 54-153 Wrocław, NIP 7511517972, REGON 531608963, Tel+48 713405050, fax+48 71 3506060; email:info@traveliada.pl zwana dalej Organizatorem, Touroperatorem lub Traveliada.pl jest wpisana do Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych pod numerem 583/9/2014 oraz jest Organizatorem Turystyki zgodnie z Ustawą z dnia 24.11.2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Traveliada.pl przetwarza dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 24.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/ WE (zwane dalej RODO).
2. Prawa i obowiązki Klienta oraz Touroperatora określają wydane w oparciu o art.385(1) KC oraz o Ustawę z dnia 24.11.2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (zwaną dalej Ustawą) ”Ogólne warunki uczestnictwa w imprezach turystycznych” zwane dalej „Warunkami Uczestnictwa”. Niniejsze Warunki Uczestnictwa dotyczą wszystkich świadczeń oraz usług turystycznych Touroperatora.

II. ZAWARCIE UMOWY
1. Umowa może być zawarta:
a) bezpośrednio z Organizatorem w fizycznej obecności obu stron lub z wykorzystaniem systemu rezerwacyjnego, strony www.traveliada.pl lub infolinii.
b) za pośrednictwem Agenta lub Franczyzobiorcy Organizatora.
2. Stronami umowy o udział w imprezie turystycznej są Traveliada.pl oraz Klient zawierający umowę o udział w imprezie turystycznej. Umowa wchodzi w życie z dniem zawarcia.
3. Klient zawiera umowę w imieniu własnym oraz w imieniu i na rzecz wszystkich zgłoszonych w Umowie uczestników imprezy turystycznej. Klient przejmuje odpowiedzialność za akceptację i dotrzymanie warunków Umowy przez tychże uczestników, w tym za zapłatę całej ceny imprezy turystycznej za wszystkich
uczestników oraz za przekazanie pozostałym uczestnikom informacji i oświadczeń dotyczących imprezy uzyskanych od Touroperatora bezpośrednio lub za pośrednictwem Agenta lub Franczyzobiorcy, a także za przekazywanie Touroperatorowi bezpośrednio lub za pośrednictwem Agenta lub Franczyzobiorcy w
imieniu swoim i pozostałych uczestników informacji i oświadczeń związanych z imprezą turystyczną oraz za prawidłowość ich treści.
4. Umowa o udział w imprezie turystycznej może być zawarta przez osobę pełnoletnią posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych. Zawarcie umowy na rzecz osoby nieposiadającej pełnej zdolności do czynności prawnych, w tym małoletniej, która ma podróżować samodzielnie, jest możliwe, jeżeli warunki uczestnictwa w danej imprezie turystycznej dopuszczają samodzielny udział w niej osób
nieposiadających pełnej zdolności do czynności prawnych, którym nie towarzyszy przedstawiciel ustawowy oraz wymaga pisemnej zgody przedstawicieli ustawowych takiej osoby (rodziców lub opiekunów prawnych), poświadczonej notarialnie. Umowa zawarta na rzecz osoby nieposiadającej pełnej zdolności do czynności prawnych zawiera informacje umożliwiające bezpośredni kontakt z taką osobą lub z osobą
odpowiedzialną za taką osobę w miejscu jej pobytu, jeżeli na podstawie umowy o udział w imprezie turystycznej obejmującej zakwaterowanie podróżują osoby nieposiadające pełnej zdolności do czynności prawnych, którym nie towarzyszy przedstawiciel ustawowy.
5. Za szkody wyrządzone podczas imprezy przez osoby nieposiadające pełnej zdolności do czynności prawnych odpowiedzialność ponoszą przedstawiciele ustawowi tych osób.
6. Przed zawarcie Umowy Klientowi udziela się standardowych informacji za pośrednictwem odpowiedniego standardowego formularza informacyjnego oraz informacji określonych w art. 40 ust. 1 i 3 Ustawy. Informacje wymienione w art. 40 ust. 1 Ustawy mogą być przed zawarciem umowy zmienione, o każdej zmianie
Organizator lub Agent lub Franczyzobiorca informuje Klienta, przed zawarciem umowy, w sposób jasny, zrozumiały i widoczny.
7. Klient potwierdza, że przed zawarciem umowy otrzymał informacje, o których mowa w ust. 6. Oświadczenie Klienta może być utrwalone na papierze lub innym trwałym nośniku.
8. Umowa lub potwierdzenie jej zawarcia zawiera udzielone Klientowi informacje, o których mowa w ust. 6, a także pełną treść uzgodnień miedzy stronami Umowy oraz dane i informacje określone w art. 42 ust 4 Ustawy.
9. W chwili zawarcia Umowy lub niezwłocznie po jej zwarciu udostępnia się Klientowi kopię umowy na trwałym nośniku lub potwierdzenie jej zawarcia. Klient jest uprawniony do żądania kopii Umowy w postaci papierowej, jeżeli została zawarta w jednoczesnej fizycznej obecności stron. Klient, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. prawach
konsumenta, otrzymuje kopię lub potwierdzenie zawarcia umowy o udział w imprezie turystycznej w postaci papierowej lub, jeżeli wyrazi na to zgodę, na innym trwałym nośniku.
10. Przed zawarciem umowy Klient zobowiązany jest dokładnie zapoznać się z niniejszymi Warunkami Uczestnictwa i ubezpieczenia, które stanowią integralną część Umowy.
11. Zawarcie umowy następuje:
a) po zapoznaniu się z ofertą - program imprezy/opis hotelu,
b) po podpisaniu formularza zamówienia o unikalnym numerze, następnie po potwierdzeniu świadczeń przez Traveliada.pl i zakupu pakietów/świadczeń imprezy turystycznej (w imieniu własnym i pozostałych Klientów) wraz z warunkami ubezpieczenia oraz z niniejszymi Warunkami Uczestnictwa,
c) po wpłaceniu zaliczki (nie mniej niż 40%) jeśli do dnia wyjazdu jest więcej niż 40 dni lub całości ceny imprezy, jeśli do daty wyjazdu jest mniej niż 40 dni.
d) przy rezerwacji oferty bezzwrotnej* osoba zamawiająca jest zobowiązana do wpłaty wyliczonej indywidualnie zaliczki i dopłaty do całości ceny imprezy na 40 dni przed wylotem.
* oferta bezzwrotna: oferta rezerwowana bez możliwości czasowego zatrzymania miejsc w systemie rezerwacyjnym, zobowiązująca osobę zamawiającą do wpłacenia zaliczki w momencie rezerwacji.
e) jeśli Klient nie ma możliwości podpisania formularza zamówienia to wpłata zaliczki
lub całej kwoty oznacza akceptację treści wymienionych świadczeń imprezy
turystycznej i cen w formularzu, tym samym Klient akceptuje warunki uczestnictwa oraz program imprezy/opis hotelu, stanowiący integralną część zamówienia oraz akceptuje przetwarzanie danych osobowych w celach realizacji umowy przez Traveliada.pl, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit b) RODO.
12. Przy podpisywaniu formularza rezerwacji i zakupu pakietów/świadczeń imprezy turystycznej Klient składa oświadczenie dotyczące wyrażenia zgody na przetwarzanie jego danych osobowych w innym celu niż wykonanie umowy, w tym do celów promocyjnych i marketingowych Organizatora.
13. Klient powinien sprawdzić, czy wystawiony formularz zamówienia jest zgodny z programem imprezy/opisem hotelu, a dane osobowe i adresy Uczestników są zgodne z dokumentami tożsamości.
14. W przypadku wysłania zgłoszenia poprzez internetowy system rezerwacyjny lub faksem, brak wpłaty zaliczki lub całości ceny imprezy w terminie do 24 godzin od momentu dokonania zgłoszenia, będzie rozumiany jako odstąpienie od podpisania umowy, bez żadnych konsekwencji dla obu stron. W przypadku płatności przelewem, konieczne jest przesłanie faksem lub mailem potwierdzenie dokonania wpłaty na konto „Traveliada.pl” w terminie do 24 godzin od momentu dokonania zgłoszenia w celu potwierdzenia rezerwacji.
15. Traveliada.pl na 2-3 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej wysyła na podany przez Klienta adres e-mail dokumenty podróży. Klient ma obowiązek skutecznie poinformować biuro o otrzymaniu dokumentów.
16. Niniejsze Warunki Uczestnictwa stanowią ogólne warunki umowne Traveliada.pl, stosowane w umowach o udział w imprezie turystycznej.
17. Wszelkie zmiany i ewentualne odstąpienia od umowy muszą być zgłaszane pisemnie. Uczestnicy, którzy chcą dokonać zmian dotyczących warunków wykonania umowy, mogą to zrobić wyłącznie za pośrednictwem Klienta, który zawarł umowę.

III.WARUNKI PŁATNOŚCI
1. W momencie podpisania druku Formularza zamówienia Klient zobowiązany jest wpłacić zaliczkę w wysokości co najmniej 40% ceny (ale nie mniej niż koszt biletu przy imprezach lotniczych). Dopłata do 100% musi nastąpić najpóźniej na 40 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej. Jeżeli zgłoszenie następuje na mniej niż 40 dni przed rozpoczęciem wyjazdu Klient wpłaca 100% ceny imprezy. Wpłata może nastąpić w kasie biura „Traveliada.pl”, w biurze agenta, posiadającego ważną umowę z Traveliada.pl lub bezpośrednio na rachunek bankowy podany na Formularzu zamówienia.
2. Przy rezerwacji oferty bezzwrotnej* osoba zamawiająca jest zobowiązana do wpłaty wyliczonej indywidualnie zaliczki i dopłaty do całości ceny imprezy na 40 dni przed wylotem.
*oferta bezzwrotna: oferta rezerwowana bez możliwości czasowego zatrzymania miejsc w systemie rezerwacyjnym, zobowiązująca osobę zamawiającą do wpłacenia zaliczki w momencie rezerwacji.
3. Brak wpłaty zaliczki i dopłaty do całości (wpłaty całości w terminach podanych w harmonogramie płatności zgodnie z formularzem zamówienia) jest traktowany jako rezygnacja z uczestnictwa i spowoduje skreślenie wszystkich osób zawartych w Formularzu z listy Klientów oraz potrącenie opłaty zgodnie z rzeczywistymi kosztami poniesionymi przez Traveliada.pl w wyniku wykupienia na rzecz Klienta określonych świadczeń i usług związanych z wyjazdem.
4. Dokumentem potwierdzającym należne świadczenia jest potwierdzenie zamówienia, który Klient otrzymuje na podany adres e-mail po opłaceniu pełnej należności za usługi.
5. Dokumentem, którym Klient posługuje się korzystając z zamówionych usług turystycznych jest Voucher, który posiada swój unikalny numer z ważnymi informacjami dotyczącymi zakupionej imprezy turystycznej.
6. Za zakupione świadczenia na prośbę klienta Traveliada.pl wystawia fakturę Vat
Marża w terminie do 14 dni od daty zakończenia imprezy turystycznej.
7. Niewykorzystanie któregokolwiek świadczenia zawartego w formularzu z winy lub woli Klienta nie upoważnia do zwrotu wpłaconej kwoty.
8. W momencie gdy rezerwacja została opłacona w całości i zgodnie z harmonogramem płatności, który znajduje się na umowie-zgłoszeniu, biuro Traveliada.pl wysyła maila z informacją, że cała kwota została zaksięgowana.

IV. ZMIANY CENY i ZAKRESU USŁUG
1. Traveliada.pl zastrzega sobie prawo zmiany programu, opisu hotelu i świadczeń imprezy turystycznej, gdy zmiana ta jest nieznaczna i spowodowana czynnikami niezależnymi od Traveliada.pl, a zawarte w umowie świadczenia mogą być zastąpione jedynie świadczeniami o tym samym lub wyższym standardzie i w tej
samej ilości, jednocześnie w w/w przypadku Klientowi nie przysługuje prawo do jakichkolwiek roszczeń finansowych. Informacja o zmianie warunków umowy jest przekazywana w sposób jasny, zrozumiały i widoczny, na trwałym nośniku.
2. Jeżeli Organizator przed rozpoczęciem imprezy turystycznej jest zmuszony zmienić główne właściwości usług turystycznych, albo nie może spełnić specjalnych wymagań Klienta i pozostałych Uczestników, albo proponuje podwyższenie ceny przekraczające 8 % całkowitej ceny imprezy turystycznej – niezwłocznie powiadamia o tym Klienta na trwałym nośniku wraz z informacją o prawie odstąpienia od umowy, możliwości udziału w zastępczej imprezie, terminie powiadomienia Organizatora o swoje decyzji. Jeżeli Klient w terminie 3 dni, nie później jednak niż na jeden dzień przed rozpoczęciem imprezy, nie prześle Organizatorowi swojego stanowiska w tej sprawie, przyjmuje się, że odstąpił od umowy o udział w imprezie turystycznej za zwrotem wszystkich wniesionych opłat i bez obowiązku wniesienia opłaty za odstąpienie od umowy. Jeżeli zmiana umowy o udział w imprezie turystycznej lub zastępcza impreza turystyczna prowadza do obniżenia jakości lub kosztów imprezy, Klient uprawniony jest do odpowiedniego obniżenia ceny. Klientowi, który po otrzymaniu informacji dotyczącej zmiany warunków umowy wyraził na nie zgodę biorąc udział w imprezie, nie przysługuje
odszkodowanie z tytułu tych zmian. Klient zobowiązany jest przesłać informację pisemnie mailem lub faxem.
3. Traveliada.pl zastrzega sobie prawo do podwyższenia ceny imprezy / świadczenia z zastrzeżeniem, że może ono nastąpić nie później niż 21 dni przed datą rozpoczęcia imprezy. Podwyższenie cen jest możliwe włącznie jako bezpośredni skutek zmiany ceny przewozów pasażerskich wynikających ze zmiany kosztów paliwa lub innych źródeł zasilania, wysokości podatków lub opłat turystycznych objętych umową o udział w imprezie turystycznej, nałożonych przez podmioty, które nie biorą bezpośredniego udziału w realizacji imprezy turystycznej, w tym podatków turystycznych, opłat lotniskowych lub opłat za wejście na pokład i zejście na ląd w portach oraz na lotniskach, kursów walut mających znaczenie dla danej imprezy turystycznej.
4. Klient ma prawo do obniżki ceny odpowiadającej obniżeniu kosztów, o których mowa w ust. 3 zdanie drugie, które nastąpiło po zawarciu umowy a przed rozpoczęciem imprezy turystycznej. W przypadku obniżenia ceny Organizator może odliczyć od zwrotu należnego Klientowi rzeczywiste koszty obsługi. Na żądanie Klienta
Organizator przedstawia dowód poniesionych kosztów obsługi.
5. W przypadku, gdy w czasie trwania imprezy turystycznej Organizator nie wykonuje przewidzianych w Umowie o udział w imprezie turystycznej usług stanowiących istotną część tej imprezy, jest on zobowiązany, bez obciążania Klienta dodatkowymi kosztami, wykonać w ramach tej imprezy odpowiednie świadczenia zastępcze. Jeżeli jakość świadczeń zastępczych jest niższa od jakości usługi określonej w programie
imprezy turystycznej, Klient może żądać odpowiedniego obniżenia ceny imprezy. Klient może odrzucić zaproponowane świadczenia zastępcze tylko wtedy, gdy nie są one porównywalne z tym, co zostało uzgodnione w umowie lub jeżeli przyznana obniżka ceny jest nieodpowiednia. W przypadku gdy niezgodność istotnie wpływa na realizację imprezy turystycznej, a Organizator turystyki nie zdoła usunąć tej
niezgodności w rozsądnym terminie wyznaczonym przez Klienta, Klient ma prawo do rozwiązania umowy bez opłat za jej rozwiązanie. Jeżeli nie jest możliwe zaproponowanie świadczeń zastępczych lub Klient je zasadnie odrzuci, wówczas Klient jest uprawniony do uzyskania obniżenia ceny lub odszkodowania, lub zadośćuczynienia, bez rozwiazywania umowy.
6. W przypadku, gdy niemożliwe jest zapewnienie powrotu Klienta do kraju zgodnie z umową z powodu nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności, Organizator ponosi koszty niezbędnego zakwaterowania Klienta w miarę możliwość o kategorii równoważnej do określonej w umowie, przez okres do 3 nocy. Ograniczenia czasu zapewnienia Klientowi niezbędnego zakwaterowania nie stosuje się w przypadku
osób o ograniczonej sprawności ruchowej oraz osób im towarzyszących, kobiet w ciąży i osób w wieku poniżej 18 lat bez opieki, jak również osób wymagających szczególnej opieki medycznej, pod warunkiem, że organizator został powiadomiony o sytuacji tych osób co najmniej 48 godzin przed rozpoczęciem imprezy turystycznej.

V. ODWOŁANIE IMPREZY TURYSTYCZNEJ/ŚWIADCZENIA
1. Organizator może rozwiązać umowę o udział w imprezie turystycznej i dokonać, w terminie 14 dni od potwierdzenia numeru konta Klienta, pełnego zwrotu Klientowi wpłat dokonanych z tytułu imprezy turystycznej, bez dodatkowego odszkodowania lub zadośćuczynienia, jeżeli liczba osób, które zgłosiły się do udziału w imprezie turystycznej, jest mniejsza niż minimalna liczba osób podana w umowie o udział w imprezie turystycznej, a Organizator powiadomił podróżnego o rozwiązaniu umowy o udział w imprezie turystycznej nie później niż odpowiednio na 20 lub 7 dni lub 48 godzin przed rozpoczęciem imprezy trwającej odpowiednio ponad 6 dni lub od 2 do 6 dni, lub krócej niż 2 dni.

VI. WARUNKI REZYGNACJI
1. Klient może odstąpić od umowy o udział w imprezie turystycznej w każdym czasie przed jej rozpoczęciem.
2. Klient może odstąpić od umowy o udział w imprezie turystycznej przed rozpoczęciem imprezy bez ponoszenia opłaty za odstąpienie w przypadku wystąpienia nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności występujących w miejscu docelowym lub najbliższym sąsiedztwie, które mają znaczący wpływ na realizację imprezy turystycznej lub przewóz Klientów do miejsca docelowego. Podróżny może żądać wyłącznie zwrotu wpłat dokonanych z tytułu imprezy turystycznej, bez odszkodowania lub zadośćuczynienia w tym zakresie.
3. Konsument, który zawarł umowę o udział w imprezie turystycznej poza lokalem przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, może w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia odstąpić od niej bez podawania przyczyny i ponoszenia kosztów, chyba ze negocjacje ustne, na podstawie których został zawarta umowa były prowadzone w oparciu o wcześniejsze
zamówienie złożone przez konsumenta. Przepisy art. 30, art. 31, art. 32 ust. 1 i 2, art. 35, art. 37 i art. 38 pkt. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta stosuje się odpowiednio.
4. W przypadku odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie Klienta lub w sytuacji gdy Klient nie rozpoczął podroży, Traveliada.pl ma prawo naliczyć koszty rezygnacji za poczynione przygotowania i dokonane nakłady oraz poniesione koszty Zwrot wpłaty dokonany zostanie po naliczeniu i potraceniu kosztów rezygnacji.
Traveliada.pl dokona potrącenia opłat zgodnie z rzeczywistymi kosztami poniesionymi w wyniku wykupienia na rzecz Klienta określonych świadczeń i usług związanych z wyjazdem.
5. W przypadku, kiedy Klient odstąpi od umowy w trakcie trwania imprezy turystycznej z powodu siły wyższej uniemożliwiającej mu uczestnictwo, Organizatorowi przysługuje prawo do naliczenia kosztów za świadczenia już wykonane i te, które jeszcze zostaną wykonane pomimo odstąpienia od umowy. Jeżeli Klient rezygnuje
z innych powodów, Traveliada.pl zachowuje prawo do potrącenia całej kwoty wpłaconej przez Klienta.
6. Za odstąpienie Klienta od umowy uważa się również: nie zgłoszenie się Klienta na wykupione świadczenia oraz uniemożliwienie wyjazdu Klienta przez służby graniczne lub celne, jak również w przypadku nie zgłoszenie się przez Klienta w hotelu do końca pierwszego dnia wykupionych świadczeń.

VII INNE ZMIANY
1. Klient ma możliwość dokonywania odpłatnie zmian w rezerwacji jednak nie później niż na 7 dni przed planowanym wyjazdem.
2. Koszty zmiany danych osobowych Klienta (Uczestnika) m.in.: imię, nazwisko, data urodzenia, adres, poszerzenie o dodatkową usługę np. bagaż, są naliczane według rzeczywistych kosztów zmiany lub wykupionej na rzecz Klienta usługi. Klient jest zobowiązany do dodatkowej wpłaty związanej z dokonaną zmianą.
3. Zmiana terminu wyjazdu jest traktowana jako rezygnacja z wcześniej dokonanej rezerwacji – koszty rezygnacji zgodnie z pkt VI. Warunki Rezygnacji.
4. Zmiana zakresu świadczeń: tj. rodzaju apartamentu, skipassu, wyżywienia jest naliczana według rzeczywistych kosztów zmiany w wykupionej na rzecz Klienta usłudze. Zamawiający jest zobowiązany do dodatkowej wpłaty związanej ze zmianą zakresu usług.

VIII. PRAWA I OBOWIĄZKI KLIENTA
1. Każdy uczestnik imprezy jest zobowiązany do przestrzegania przepisów kraju, z którego podróżuje i do którego wjeżdża, w tym krajów tranzytowych, w szczególności przepisów paszportowych, celnych, zdrowotnych, sanitarnych, przewozowych, przepisów związanych z bezpieczeństwem innych.
2. Klient ma prawo do świadczeń Traveliada.pl gwarantowanych ofertą programem imprezy/opis hotelu stanowiącego integralną część zawartej z Klientami umowy.
3. Opłacone świadczenia są ostateczne i nie mogą być zmieniane w trakcie ich trwania. Zmiany ze strony „Traveliada.pl” są dopuszczalne tylko i wyłącznie w sytuacjach wyjątkowych, a zakres i standard świadczeń zostanie zachowany.
4. Niewykorzystanie któregokolwiek ze świadczeń przez Klienta nie upoważnia do żądania zwrotu zapłaconej kwoty
5. Klient zobowiązany jest podporządkować się wszelkim wskazówkom i zaleceniom porządkowym przedstawicieli „Traveliada.pl” umożliwiającym realizację świadczeń oraz do bezwzględnego przestrzegania miejsca i godziny zbiórek określonych w voucherze i przy programie imprezy.
6. Klient zobowiązany jest do posiadania ważnych dokumentów tożsamości, wiz turystycznych (o ile takich dokumentów nie zapewnia Touroperator) oraz do przestrzegania przepisów celnych i dewizowych obowiązujących w Rzeczypospolitej Polskiej, krajach tranzytowych i docelowych.
7. W razie rażącego lub uporczywego naruszania przez Klienta ustalonego porządku świadczenia w tym zachowania zagrażającego bezpieczeństwu lub interesom innych Klientów, „Traveliada.pl” może rozwiązać umowę w trybie natychmiastowym do wydalenia z hotelu włącznie. Wszelkie koszty dalszego pobytu za granicą i powrotu do kraju obciążają w takim przypadku Klienta.
8. Klient zobowiązany jest do uiszczenia wszelkich lokalnych opłat w miejscu pobytu (np. podatki lokalne, opłaty klimatyczne, kaucje, opłaty za telefon w pokoju hotelowym itp.) Nie spełnienie tego obowiązku może skutkować odmową realizacji dalszych świadczeń przez „Traveliada.pl”.
9. Klient ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą za szkody na przedmiotach należących do „Traveliada.pl”, innych Klientów, hoteli itp.
10. Klient rezerwujący imprezę zobowiązny jest skontaktować się z Traveliada.pl telefonicznie lub przez punkt, w którym był rezerwowany wyjazd na 24 godziny przed planowanym terminem wyjazdu / wylotem z kraju w celu potwierdzenia godzin lotu / jazdy.

IX. UBEZPIECZENIA
1. „Traveliada.pl” zawarło stosowne ubezpieczenie gwarancyjne wymagane przez
ustawę z dnia 24.11.2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Ponadto wszyscy uczestnicy ubezpieczeni są w Towarzystwie Ubezpieczeń Europa S.A. Ubezpieczenia standardowe zawiera: KL- koszty leczenia 15000€uro, NNW- następstwa nieszczęśliwych wypadków trwały
uszczerbek na zdrowiu – 3000€uro, koszty ratownictwa – 5000€ur, bagaż – 300€euro.
2. Klient zawierając umowę oświadcza, że stan jego zdrowia oraz wszystkich osób, również niepełnoletnich, zawartych w Umowie, w pełni umożliwia udział w imprezie/świadczeniu.
3. Klient przed wyjazdem zobowiązany jest zapoznać się z „Ogólnymi warunkami ubezpieczenia TU EUROPA S.A.
4. Procedura związana z wypłacaniem odszkodowań załatwiana jest bezpośrednio z ubezpieczycielem, zatem ani „Traveliada.pl”, ani Agenci nie będą dokonywały żadnych zwrotów tytułu ubezpieczenia oraz nie ponoszą żadnej odpowiedzialności w przypadku odmowy wypłaty odszkodowania. Pełne warunki ubezpieczenia
kosztów leczenia, następstw nieszczęśliwych wypadków oraz bagażu podróżnego dostępne w każdej Agencji, sprzedającej „Traveliada.pl”, lub na stronie www.traveliada.pl. Klient zobowiązany jest do uważnego zapoznania się z pełnymi warunkami ubezpieczenia.
5. Traveliada.pl zaleca wszystkim Klientom zawarcie indywidualnego ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z wykupionych świadczeń i usług, oraz ubezpieczenie od chorób przewlekłych, jeśli zachodzi taka potrzeba.

X. REKLAMACJE
1. W przypadku zaistnienia niezgodności pomiędzy stanem faktycznym na miejscu a ofertą stwierdzonych w trakcie realizacji imprezy turystycznej, Klient ma obowiązek poinformować „Traveliada.pl” lub przedstawiciela organizatora na miejscu. W takim przypadku „Traveliada.pl” ma prawo i obowiązek starać się naprawić wadę. Klient nie może domagać się zwrotu części ceny imprezy/świadczenia lub odstąpienia od  umowy, jeśli ”Traveliada.pl” naprawi wadę w odpowiednim terminie.
2. Wszelkie reklamacje, należy zgłaszać pisemnie bezpośrednio do Traveliada.pl lub do Agenta turystycznego, za pośrednictwem którego impreza turystyczna została nabyta, i otrzymać pisemne potwierdzenie przyjęcia reklamacji. Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Klienta oraz imprezy turystycznej, a w szczególności nr rezerwacji oraz imię i nazwisko Klienta.
3. Organizator rozpatruje reklamacje w ciągu 30 dni od daty jej potwierdzonego wpływu.
4. Klientowi przysługuje obniżka ceny za każdy dzień, w trakcie którego stwierdzono niezgodność, chyba że została ona spowodowana wyłącznym działaniem lub zaniechaniem Klienta.
5. Roszczenia Klienta przedawniają się z upływem 3 lat.
6. Organizator informuje, że podmiotem uprawnionym do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, jest Inspekcja Handlowa – Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej we Wrocławiu, ul. Ofiar Oświęcimskich 15 A, 50 - 069 Wrocław, tel. 71/ 3442038, e-mail: sekretariat@wiih.wroclaw.pl Informacje dotyczące pozasądowego rozwiązywania
sporów konsumenckich za pomocą platformy utworzonej przez Komisję Europejską znajdują się pod adresem : https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm? event=main.home.show&lng=PL
Klient jest uprawniony do złożenia skargi za pomocą wskazanej powyżej platformy, a także do zwrócenia się do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów lub korzystając z informacji dostępnych na stronie internetowej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

XI.OGRANICZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI
1. Traveliada.pl nie bierze odpowiedzialności za niezgodność w przypadku, gdy Organizator udowodni, że winę za niezgodność ponosi Klient, winę za niezgodność ponosi osoba trzecia niezwiązana z wykonywaniem usług turystycznych objętych umową o udział w imprezie turystycznej, a niezgodności nie dało się przewidzieć lub uniknąć, niezgodność została spowodowana nieuniknionymi i nadzwyczajnymi okolicznościami.
2. Organizator niezwłocznie udziela odpowiedniej pomocy Klientowi, który znalazł się w trudnej sytuacji, w tym w sytuacji gdy niemożliwe jest zapewnienie powrotu Klienta dokraju zgodnie z umową z powodu nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności. Pomoc polega na udzieleniu odpowiednich informacji dotyczących świadczeń zdrowotnych, władz lokalnych oraz pomocy konsularnej, a także pomocy w skorzystaniu ze środków porozumiewania się na odległość, w tym ze środków komunikacji elektronicznej oraz w skorzystaniu ze świadczeń zastępczych.
3. Organizator może żądać opłaty z tytułu udzielenia pomocy, o której mowa w ust. 2, jeżeli trudna sytuacja powstała z wyłącznej winy umyślnej Klienta lub w wyniku jego rażącego niedbalstwa.
4. „Traveliada.pl” wyłącza odpowiedzialność w stosunku do Klientów rezygnujących z świadczeń w czasie ich trwania.
5. "Traveliada.pl" nie bierze odpowiedzialności za szkody materialne, szkody na zdrowiu lub życiu Klienta i szkody i wady lub niewykonanie obowiązków związanych z usługami, które były oferowane jedynie jako usługi dodatkowe wykonywane przez osoby trzecie ( np. organizacja imprezy sportowej, wynajęty samochód, wycieczki z miejsca docelowego, skibusy, itd),
6. "Traveliada.pl" nie jest odpowiedzialna za informacje zawarte w publikacjach, ulotkach, folderach, broszurach itp. wydawanych przez hotele, publikowanych informacji w internecie, które nie zostały udostępnione Klientowi przez "Traveliada.pl".
7. Organizator ogranicza wysokość odszkodowania jakie może zostać wypłacone Klientowi do trzykrotności ceny imprezy. Ograniczenie to nie dotyczy szkód na osobie oraz szkód spowodowanych umyślnie lub w wyniku niedbalstwa.

XII.ODPOWIEDZIALNOŚĆ LINI LOTNICZEJ
Warunkom Konwencji Montrealskiej z 1999 r. podlega lot w obie strony tj. wylot i przylot.
Wszelkie sytuacje dotyczące uszkodzenia lub zniszczenia bagażu lub braku jego dostarczenia w trakcie przelotu samolotem należy niezwłocznie zgłosić do biura obsługi w hali przylotów przed opuszczeniem strefy przylotu i jeszcze na lotnisku wypełnić formularz nieprawidłowości bagażowej (PIR). Klient zobowiązany jest zachować i przekazać formularz PIR wraz z odcinkiem biletu lotniczego, zawieszką bagażową i kartą pokładową przedstawicielowi odpowiedniej linii lotniczej w celu wszczęcia procedury reklamacyjnej. W
przypadku uszkodzenia bagażu termin do złożenia reklamacji wynosi 7 dni. Natomiast reklamacje wynikające z opóźnienia w dostarczeniu bagażu (refundację zakupów w przypadku opóźnienia dostarczenia bagażu) należy składać do 21 dni od dnia przekazania bagażu pasażerowi. Formularz Linii Lotniczej jest dostępny na lotniskach w punktach zgłaszania utraty lub uszkodzenia bagażu, na lotniskach międzynarodowych zazwyczaj
oznaczony jest „Lost and found” .

XIII. BEZPIECZEŃSTWO
1. Traveliada.pl informuje Klienta o obowiązku zapoznania się przed podpisaniem Formularza z informacjami zamieszczonymi na stronie internetowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych, w dziale Informacji konsularnej pod adresem: http://www.msz.gov.pl/pl/informacje_konsularne/ostrzezenia. Klient zobowiązany jest
przekazać treść komunikatów zawartych na wyżej wymienionej stronie internetowej wszystkim Uczestnikom imprezy objętym podpisaną przez niego Umową, którzy zamierzają wziąć udział w imprezie turystycznej. Klient podpisując Umowę potwierdza znajomość treści powyższych komunikatów i potwierdza przekazanie treści powyższych komunikatów wszystkim Uczestnikom imprezy objętym Umową
2. Wyjazd w regiony świata o odmiennym klimacie lub niskim standardzie warunków sanitarno – epidemiologicznych wymaga zastosowania odpowiednio wcześniej dobranej profilaktyki. Klient zobowiązany jest do zapoznanie się z aktualnymi informacjami dotyczącymi potencjalnych zagrożeń zdrowotnych i profilaktyki z tym związanej, dostępnymi na stronie Głównego Inspektoratu Sanitarnego poświęconej
„Informacjom dla podróżujących” (www.gis.gov.pl)

XIV. POTWIERDZENIE POSIADANIA GWARANCJI UBEZPIECZENIOWEJ
1. Organizator na wypadek swojej niewypłacalności posiada zabezpieczenia zapewniające Klientom:
a) pokrycie kosztów kontynuacji imprezy turystycznej lub kosztów powrotu do
kraju, obejmujących w szczególności koszty transportu i zakwaterowania, w tym także w uzasadnionej wysokości koszty poniesione przez Klientów, w przypadku gdy organizator, wbrew obowiązkowi, nie zapewnia tej kontynuacji lub tego powrotu,
b) zwrot wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną, w przypadku gdy z przyczyn dotyczących organizatora lub osób, które działają w ich imieniu, impreza turystyczna nie została lub nie zostanie zrealizowana,
c) zwrot części wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną odpowiadającą części imprezy turystycznej, która nie została lub nie zostanie zrealizowana z przyczyn dotyczących organizatora lub osób, które działają w ich imieniu;
2. Zabezpieczenie to zostało dokonane w formie gwarancji ubezpieczeniowej TU EUROPA na rzecz Marszałka Województwa Dolnośląskiego. Gwarancja jest ważna i obejmuje wszystkie szkody w zakresie, o którym mowa powyżej w odniesieniu do umów o świadczenie usług turystycznych zawartych w okresie ubezpieczenia. Żądanie zapłaty z tytułu niniejszej gwarancji można składać w ciągu 365 dni po ostatnim dniu obowiązywania gwarancji. Oryginał gwarancji znajduje się u Marszałka Województwa Dolnośląskiego. Dodatkowych informacji udziela Centralna Ewidencja Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców
Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych.
2. Podmiot udzielający zabezpieczeń finansowych, w każdym przypadku niewypłacalności organizatora turystyki, przyjmuje zgłoszenia od Klientów, którzy nie otrzymali zwrotu:
a) wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną, w przypadku gdy
impreza turystyczna nie została lub nie zostanie zrealizowana,
b) części wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną odpowiadającą części imprezy turystycznej, która nie została lub nie zostanie zrealizowana,
c) kosztów powrotu do kraju, w przypadku samodzielnej organizacji tego
powrotu przez podróżnych, - z przyczyn dotyczących organizatora turystyki, lub osób, które działają w
ich imieniu.
3. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, zawiera imię i nazwisko oraz adres do korespondencji Klienta poszkodowanego w wyniku niewykonania w całości lub w części zobowiązań wynikających z umowy. Do zgłoszenia dołącza się:
a) kopię umowy o udział w imprezie turystycznej zawartej między Klientem a organizatorem turystyki lub kopie dokumentów potwierdzających nabycie powiązanych usług turystycznych, za których realizację jest odpowiedzialny przedsiębiorca ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych;
b) kopię dowodu wpłaty na rzecz organizatora turystyki lub przedsiębiorcy
ułatwiającego nabywanie powiązanych usług turystycznych należności za
imprezę turystyczną lub usługi turystyczne, za których realizację jest odpowiedzialny przedsiębiorca ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych;
c) oświadczenie Klienta:
- stwierdzające niewykonanie przez organizatora turystyki lub przedsiębiorcę
ułatwiającego nabywanie powiązanych usług turystycznych zobowiązań umownych o określonej wartości,
- zawierające wskazanie rachunku bankowego lub rachunku w spółdzielczej
kasie oszczędnościowo-kredytowej, na który ma nastąpić wypłata środków z  zabezpieczenia finansowego, albo wskazanie innego sposobu wypłaty z tego zabezpieczenia.

XV. PASZPORT, WIZY, SZCZEPIENIA
1. Uczestnicy imprezy są odpowiedzialni za przestrzeganie wszelkich przepisów prawa obowiązujących w Rzeczpospolitej Polskiej oraz miejscu realizacji imprezy turystycznej, w szczególności dotyczących niezbędnych dla celów odbycia podróży dokumentów, przepisów paszportowych, wizowych, celnych, dewizowych, porządkowych i bezpieczeństwa (np. przeciwpożarowych), a także są odpowiedzialni za przyjęcie wymaganych szczepień.
2. Każdy uczestnik imprezy turystycznej będący obywatelem Rzeczpospolitej Polskiej wyjeżdżający poza obszar Unii Europejskiej musi posiadać ważny stały paszport (z ważnością minimum 6 miesięcy od daty planowanego powrotu do Polski), z miejscem na umieszczenie wizy wjazdowej, jeżeli jest w danym kraju wymagana. Wymóg posiadania paszportu dotyczy także dzieci i niemowląt. Uczestnikom imprezy turystycznej posiadającym obywatelstwo inne niż Rzeczpospolitej Polskiej przed dokonaniem rezerwacji zaleca się kontakt z placówką dyplomatyczną kraju docelowego w celu potwierdzenia ich obowiązków paszportowych i wizowych.
3. Do przekroczenia przez obywateli Rzeczpospolitej Polskiej granicy określonych państw niezbędna jest wiza. Informacje o zasadach wjazdu obywateli Rzeczpospolitej Polskiej do poszczególnych państw, w tym o obowiązku posiadania wizy oraz, które państwa zezwalają na przekraczanie swoich granic
wyłącznie za okazaniem dowodu osobistego dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych, pod adresem: http://www.msz.gov.pl/pl/informacje_konsularne/wizy/.
4. Jeżeli istnieją przeciwskazania lekarskie do obycia podróży i udziału w imprezie, Klient jest obowiązany poinformować o tym Organizatora.
5. Klient obowiązany jest poinformować Organizatora o ograniczonej sprawności ruchowej Uczestnika imprezy. Organizator zastrzega, że osoby poruszające się niesamodzielnie (w szczególności za pomocą wózka inwalidzkiego) zobowiązane są do podróży w asyście osoby, która będzie służyła pomocą podczas transferu i pobytu.
Klient przed zawarciem umowy zobowiązany jest do potwierdzenia u Organizatora możliwości zabrania wózka inwalidzkiego na pokład samolotu, autokaru lub innego środka transportu.
6. Kobiety ciężarne mogą być proszone na każdym etapie ciąży o przedstawienie zaświadczenia lekarskiego w języku angielskim o braku przeciwskazań do odbycia lotu. Ostateczną decyzje o dopuszczeniu do lotu kobiety ciężarnej podejmuje kapitan samolotu, który może odmówić wejścia na pokład, jeżeli nie będzie miał pewności, że Pasażer będzie bezpieczny podczas przewozu.

XVI PRZENIESIENIE UPRAWNIEŃ Z UMOWY NA INNĄ OSOBĘ
1. Klient może bez zgody Organizatora przenieść na osobę spełniającą warunki udziału w imprezie turystycznej wszystkie przysługujące mu z tytułu umowy uprawnienia, jeżeli jednocześnie osoba ta przejmuje wszystkie wynikające z tej umowy obowiązki.
2. Przeniesienie uprawnień i przejęcie obowiązków, o którym mowa powyżej jest skuteczne wobec Organizatora, jeżeli Klient zawiadomi go o tym co najmniej 7 dni przed datą rozpoczęcia imprezy turystycznej (datą wyjazdu).
3. Za nieuiszczoną część ceny imprezy turystycznej oraz koszty poniesione przez Organizatora w wyniku zmiany uczestnika danej imprezy turystycznej Klient i osoba przejmująca jego uprawnienia odpowiadają solidarnie.

XVII POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W sprawach nieuregulowanych Warunkami uczestnictwa zastosowanie mają odpowiednio przepisy Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy z dnia 24.11.2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych.
2. Wszelkie spory mogące wyniknąć z tytułu realizacji umowy będą rozstrzygane polubownie, a w razie braku porozumienia przez właściwy sąd powszechny.