Warunki imprez turystycznych i warunki płatności Neckermann Polska Biuro Podróży Sp. zo.o.Przed zarezerwowaniem imprezy turystycznej (podróży) powinni Państwo znaleźć czas na przestudiowanie niniejszych Warunków Imprez Turystycznych i Warunków Płatności (Warunki). Ponieważ wszyscy wiemy, jak ważny jest w dzisiejszych czasach udany urlop, my ze swojej strony dołożyliśmy wszelkich starań, aby był on naprawdę udany. Przyczyniają się do tego również jasne reguły prawne przedstawione w poniższych Warunkach. Powinni je Państwo przeczytać zanim zgłoszą Państwo uczestnictwo w imprezie turystycznej (Zgłoszenie), albowiem poprzez zgłoszenie wyrażają Państwo zgodę, aby stały się one, wraz z Ważnym Informacjami, częścią zawartej z Organizatorem, umowy o imprezę turystyczną (Umowa). Niniejsze Warunki Imprez Turystycznych i Warunki Płatności dotyczą wszelkich imprez Organizatora.Do części imprez turystycznych opisanych w różnych ofertach podróży stosowane są szczególne warunki. Dowiedzą się Państwo o nich z aktualnie obowiązujących katalogów. Ważne: prosimy, by po dokonaniu Zgłoszenia (rezerwacji) w każdej korespondencji, w szczególności zawierającej pytania, podawali Państwo swój numer rezerwacji. 1. ZAWARCIE UMOWY 1.1.Przez zgłoszenie dokonane na podstawie informacji zawartych w naszych katalogach i/lub ofertach publikowanych na stronie organizatora oraz za pośrednictwem autoryzowanych biur podróży, występują Państwo z wiążącą ofertą zawarcia Umowy z Organizatorem. Umowa jest zawierana w formie pisemnej na druku „ZGŁOSZENIE –UMOWA O ŚWIADCZENIE USŁUG TURYSTYCZNYCH” (Zgłoszenie). Umowa dochodzi do skutku na warunkach zawartych w Zgłoszeniu, po podpisaniu umowy przez Zgłaszającego, potwierdzeniu przyjęcia Zgłoszenia przez ekspedienta (w przypadku obsługi w biurze podróży) oraz przydzieleniu przez Organizatora ośmiocyfrowego numeru rezerwacji. Przy zawieraniu Umowy biura podróży występują tylko w roli agenta turystycznego. W przypadku rezerwacji internetowej umowa jest zawierana z wykorzystaniem formularza „ZGŁOSZENIE –UMOWA O ŚWIADCZENIE USŁUG TURYSTYCZNYCH” (Zgłoszenie) ostępnego na stronie internetowej. Umowa dochodzi do skutku na warunkach zawartych w Zgłoszeniu, po wypełnieniu przez Zgłaszającego formularza i wysłaniu go do Organizatora, potwierdzeniu przyjęcia Zgłoszenia przez Organizatora (co następuje przez wygenerowanie i przesłanie Zgłaszającemu za pomocą poczty elektronicznej zestawu dokumentów –ZGŁOSZENIA –UMOWY O ŚWIADCZENIU USŁUG TURYSTYCZNYCH” (Zgłoszenie) wraz przydzielonym przez Organizatora ośmiocyfrowym numerem rezerwacji, Warunków Imprez Turystycznych i Warunków Płatności oraz Warunków Ubezpieczenia). Osoba zawierająca umowę w imieniu biura nie ma prawa dokonywać poprawek we wzorcu umowy generowanym z systemu. Wpłata zaliczki jest równoznaczna z zawarciem umowy. 1.2. Prosimy o niezwłoczne zawiadomienie nas, jeżeli nie otrzymają Państwo, jako zgłaszający i podpisujący Zgłoszenie, dokumentów podróży (bilet, voucher) najpóźniej do 5-go dnia przed rozpoczęciem imprezy. W takich sytuacjach, gdy nastąpiła ze strony Państwa zapłata, dokumenty zostaną natychmiast wysłane drogą elektroniczną. 2. ZAPŁATA 2.1 W ciągu tygodnia od dokonania rezerwacji z terminem rozpoczęcia imprez powyżej 30 dni są Państwo zobowiązani do przekazania nam pierwszej wpłaty na poczet ceny imprezy w wysokości 25%. Kolejna wpłata w wysokości reszty ceny imprezy musi nastąpić bez ponownego wezwania na 28 dni przed rozpoczęciem podróży. Dla rezerwacji z krótszym terminem rozpoczę cia imprezy, wpłata w wysokości pełnej ceny imprezy jest wymagana bezzwłocznie. Dla rezerwacji, w których cena imprezy jest podana w EUR, stosuje się kurs sprzedaży NBP obowiązuj ący w dniu dokonania wpłaty. W przypadku płatności za rezerwację w kilku ratach, których cena wyrażona jest w EUR, każda z rat jest przeliczana na PLN według kursu z dnia wpłaty danej raty. Istnieje również możliwość zapłaty w EUR na rachunek bankowy przeznaczony do tego celu. W przypadku założenia kilku rezerwacji, wpłaty należy dokonywać oddzielnie za każdą z nich. Dla każdej płatności są Państwo zobowiązani podać numer rezerwacji, której ona dotyczy. Należne opłaty bankowe są ponoszone przez Państwa. Wpłaty wyższe niż te wynikające z harmonogramu płatności określonego powyżej, nie są objęte gwarancją bankową lub ubezpieczeniową wymaganą w związku z działalnością wykonywaną przez organizatorów turystyki i pośredników turystycznych na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, określoną w Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 19 kwietnia 2013 r 2.2.W przypadku nieprzyjęcia zmienionych warunków umowy, zgodnie z pkt.4.1, cała kwota wpłacona na pokrycie kosztów imprezy zostanie bezzwłocznie zwrócona osobie dokonującej Zgłoszenia na wskazane przez nią konto. 2.3. Jeśli nie odnotujemy wpłat na poczet ceny imprezy zgodnie z harmonogramem określonym w punkcie 2.1., zastrzegamy sobie prawo do anulowania Umowy na warunkach i ze skutkami wynikającymi z punktu 5.3. 2.4.W przypadku rezerwacji internetowych zakładanych przez stronę www.neckermann.pl wpłata za rezerwację musi zostać zaksięgowana w ciągu 2 dni roboczych od wysłania formularza zgłoszeniowego. 3. USŁUGI, CENY 3.1.Zakres i warunki świadczenia usług objętych Umową są określone wiążąco poprzez opis w naszych katalogach i/lub na stronie www.neckermann.pl,oraz w systemach rezerwacyjnych. 3.2.Dla imprez lotniczych podawane są przybliżone godziny przelotów. Impreza turystyczna zaczyna się i kończy, zgodnie z zakupionym przez Państwa czasem pobytu –według przybliżonych terminów wyjazdu/wylotu i powrotu wskazanych w umowie. Publikowane ceny uzależnione są od kursów walut.Data wyjazdu/wylotu jest przybliżonym dniem rozpoczęcia imprezy, data powrotu jest dniem zakończenia imprezy. Pierwszy i ostatni dzień przeznaczone są na podróż, a nie na rzeczywisty wypoczynek. 3.3.Podpisując Zgłoszenie zgłaszający oświadcza, że zapoznał się i przyjmuje do wiadomości i wykonania postanowienia dotyczące imprezy turystycznej objętej Zgłoszeniem, w tym ze wszelkimi uwagami, zastrzeżeniami, radami, wskazówkami umieszczonymi w Warunkach Imprez Turystycznych, w Ważnych Informacjach oraz w opisie oferty, które to należy mieć na uwadze biorąc udział w imprezie turystycznej oraz oświadcza, że został poinformowany przez biuro podróży przyjmujące Zgłoszenie o obowiązujących przepisach paszportowych i wizowych, przepisach bezpieczeństwa oraz przeciwwskazaniach zdrowotnych do udziału w imprezie. 3.4.Bilet lotniczy albo inny bilet upoważniający do przejazdu, jest ważny tylko na określone w nim daty. Jeżeli życzą sobie Państwo jakichkolwiek zmian,postaramy się o zapewnienie Państwu zastępczego środka transportu. W tej sytuacji zostaną Państwo obciążeni kosztami wyżej wymienionych zmian. 3.5.Jeśli Umowa nie stanowi inaczej, cena imprezy turystycznej obejmuje zapłatę za środek transportu, wyżywienie, zakwaterowanie i opiekę lokalnego przedstawiciela Organizatora –w zakresie i na warunkach wymienionych w katalogach oraz Zgłoszeniu. Przedmiotem umowy są wyłącznie świadczenia wymienione w opisie oferty oraz w dokumentach podróży.Jeśli w opisie oferty nie wskazano inaczej –wszystkie dodatkowe świadczenia(np. WI-FI, minibar, serwis plażowy, ręczniki plażowe, opłaty klimatyczne, różnie nazywane podatki lokalne, parking, pobyt dziecka do lat 2 i inne) są dodatkowe płatne. 3.6. Jeśli Umowa nie stanowi inaczej, ceny za nocleg jednej osoby dotyczą miejsca w 2-osobowym pokoju zamówionej kategorii lub za nocleg w zamówionym przez Państwa typie domu letniskowego. 3.7.Zniżki dla dzieci: dzieci do drugiego roku życia na połączeniach czarterowych podróżują bezpłatnie, bez prawa do własnego miejsca. Dzieci do lat 2 ponoszą koszty ubezpieczenia podstawowego. W przypadku połączeń rejsowych niektóre linie pobierają opłatę za przelot dziecka do lat 2. W takiej sytuacji organizator obciąża Państwa powstałymi z tego tytułu kosztami. Tylko w niektórych liniach lotniczych dzieci do lat 2 mają prawo do własnego bagażu. UWAGA: gdy dziecko kończy 2 lata w trakcie podróży należy wykupić dla niego miejsce w samolocie (konieczne jest wpisanie w rezerwacji daty urodzenia). Inaczej może nie zostać wpuszczone na pokład samolotu. Dzieci w wieku 5-12 lat mogą samotnie podróżować samolotem (za zgodą przewoźnika), jednakże za ich przewóz pobierana będzie przez przewoźnika opłata. Koszty za pobyt dzieci poniżej drugiego roku życia w hotelu (jeżeli takie powstaną) należy opłacić bezpośrednio w hotelu (dotyczy także łóżeczka dla niemowlaka). Dzieci poniżej drugiego roku życia nie mogą być zabierane w podróż morską. O wysokości właściwej zniżki decyduje wiek podróżujących w chwili rozpoczęcia podróży. Zniżki nie obejmują: cen podwyższonych wynikających z tabel transportowych, jak np. dopłaty do opłaty lotniskowej, biletu lotniczego, dopłaty za przesiadki (z wyjątkiem podróży koleją) oraz cen podwyższonych w związku z noclegiem w wybranym hotelu podczas dalekich podróży. 3.8.Jeżeli zamierzają Państwo przedłużyć swoją podróż, prosimy o zwrócenie się odpowiednio wcześniej do naszego przedstawiciela w miejscu podróży. Takie przedłużenie jest możliwe jedynie w miarę dostępności miejsc zarówno w hotelu, jak i w samolocie. W sytuacji, gdy w wyniku przedłużenia pobytu konieczna będzie zmiana lotniska, nie powstaje z tego tytułu roszczenie o zapewnienie zastępczego środka transportu. Cenę, którą należy uiścić za przedłużenie pobytu, oblicza się według sezonowych taryf dziennych przedłużeń pobytu. Nie jest możliwe przedłużenie pobytu, jeśli podróż jest opłacona wg taryfy lub oferty specjalnej. 3.9.Prosimy, by Państwo koniecznie dowiedzieli się u naszego przedstawiciela nie wcześniej niż 48 godzin i nie później niż 24 godziny przed odlotem czy jazdą powrotną o dokładny czas odlotu czy odjazdu. 4. ZMIANY W WYKONANIU USŁUG TURYSTYCZNYCH I ZMIANY CEN 4.1.Zmiany lub odstępstwa poszczególnych usług turystycznych, od uzgodnionej treści umowy turystycznej są dopuszczalne po zawarciu umowy, pod warunkiem, że zmiana jest nieznaczna, a my informujemy Państwa w sposób jasny i zrozumiały o zmianie na trwałym nośniku danych przed rozpoczęciem okresu obowiązywania umowy turystycznej. 4.2.Jeżeli przed rozpoczęciem imprezy turystycznej będziemy zmuszeni, z przyczyn od nas niezależnych, zmienić główne właściwości usług objętych umową z Państwem, z zastrzeżeniem punktu 4.4 powiadomimy Państwa niezwłocznie o treści tych zmian na trwałym nośniku danych. Po otrzymaniu takiej informacji powinni Państwo wyznaczonym terminie poinformować nas czy przyjmują Państwo proponowaną zmianę umowy, czy też odstępują od zawartej umowy o świadczenie usług turystycznych za zwrotem wniesionych przez niego opłat.Jeśli natomiast po otrzymaniu takiej informacji nie złożą Państwo pisemnego oświadczenia w podanym przez nas terminie, Państwa zgoda na zaproponowaną zmianę zostanie uznana za udzieloną. Dodatkowo zastrzegamy sobie jako Organizator prawo do zaoferowania Państwu imprezy zastępczej. Jeśli cena takiej imprezy będzie niższa –zwrócimy Państwu różnicę. W przypadku odstąpienia od umowy turystycznej, zwrócimy zapłaconą cenę natychmiast, bądź najpóźniej w ciągu 14 dni. Wszelkie dalsze roszczenia o odszkodowanie lub zwrot kosztów pozostają bez zmian.Mogą Państwo dochodzić odszkodowania za niewykonanie umowy, chyba że odwołanie imprezy turystycznej nastąpiło z powodu:1)zgłoszenia się mniejszej liczby uczestników niż liczba minimalna określona w umowie, a my jako Organizator powiadomiliśmy o tym Państwa piśmie w uzgodnionym terminie;2)nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności. 4.3.W sytuacji, gdy lot albo jazda na podstawie naszego zlecenia albo zlecenia przedsiębiorstwa transportowego muszą być zrealizowane z miejsca lub do miejsca portu lotniczego lub celu podróży nie przewidzianego pierwotnie, poniesiemy koszty transportu zastępczego-do wysokości kosztów podróży pociągiem 2 klasy -do wcześniej przewidzianego portu lotniczego/miejscowości. 4.4. Jeżeli datę zawarcia umowy i ustaloną datę rozpoczęcia imprezy dzieli ponad 20 dni, to istnieje możliwość zmiany ceny imprezy po zawarciu Umowy, z powodu wzrostu kosztów transportu lub ceł, podatków lub opłat za takie usługi jak: lotniskowe, załadunko we lub przeładunkowe, w portach morskich lub lotniczych lub z powodu wzrostu kursów walut. W przypadku konieczności podwyższenia ceny Organizator każdorazowo będzie zobowiązany do udokumentowania wpływu na podwyższenie ceny, jednej z wyżej określonych okoliczności. Osoba podpisująca Zgłoszenie zostanie zawiadomiona o takiej sytuacji niezwłocznie w razie jej powstania, a najpóźniej do 21-go dnia przed datą wyjazdu. W okresie 20 dni przed datą wyjazdu cena nie może zostać mieniona. 5. ODSTĄPIENIE, ZMIANA REZERWACJI, ZMIANA UCZESTNIKA 5.1.W każdej chwili przed rozpoczęciem wyjazdu mogą Państwo odstąpić od Umowy (Rezygnacja). W Państwa interesie i w celu uniknięcia nieporozumień rezygnacja z wyjazdu musi być złożona w formie pisemnej przez osobę Zgłaszającą i zawierać numer rezerwacji, pod rygorem nieważności. Miarodajny dla określenia daty rezygnacji jest moment nadejścia powiadomienia o rezygnacji do Organizatora. 5.2.W sytuacji, gdy odstąpili Państwo od Umowy o świadczenie imprez turystycznych lub nie rozpoczęli Państwo podróży, mamy prawo żądać od Państwa wynagrodzenia za poczynione przygotowania i dokonane nakłady. 5.3.Podstawą określenia kosztów rezygnacji są rzeczywiste, poniesione przez nas koszty organizacji imprezy turystycznej. W przypadku rezygnacji przez Państwa z uczestnictwa w imprezie turystycznej będziemy uprawnieni do pobrania kwoty odpowiadającej wysokości rzeczywiście poniesionych przez nas kosztów w związku z przygotowaniem organizacji imprezy,nie mniej niż 170 PLN/40 EUR i nie więcej niżw podanych poniżej warunkach rezygnacji: 5.3.1.Standardowe warunki rezygnacji.Podróże samolotem(z wyłączeniem przelotów rejsowych): •do 30 dni przed rozpoczęciem 25% ceny imprezy, •od 29 do 22 dni przed rozpoczęciem 30% ceny imprezy, •od 21 do 15 dni przed rozpoczęciem 40% ceny imprezy, •od 14 do 7 dni przed rozpoczęciem 60% ceny imprezy, •od 6 dni lub przy nie pojawieniu się lub przy rezygnacji po rozpoczęciu podróży 75% ceny imprezy. Podróże z katalogu Last Minute i Joker: •do 30dni przed rozpoczęciem 30% ceny imprezy, •od 29 do 22 dni przed rozpoczęciem 45% ceny imprezy, •od 21 do 15 dni przed rozpoczęciem 55% ceny imprezy, •od 14 do 7 dni przed rozpoczęciem 65% ceny imprezy, •od 6 do 3 dnia przed rozpoczęciem 70% ceny imprezy •do 1 dnia przed rozpoczęciem 75% ceny imprezy •w dniu przystąpienia do podróży lub przy nie pojawieniu się lub przy rezygnacji po rozpoczęciu podróży 80% ceny imprezy. Podróże z własnym dojazdem(z wyłączeniem rezerwacji mieszkań wakacyjnych): •do 30 dni przed rozpoczęciem podróży 25% ceny imprezy, •do 22 dni przed rozpoczęciem podróży 30% ceny imprezy, • od 21 do 15 dni przed rozpoczęciem 40% ceny imprezy, •od 14 do 7 dni przed rozpoczęciem 60% ceny imprezy, •od 6 do 3 dni dni przed rozpoczęciem 75% ceny imprezy, •od 2 dni lub przy nie pojawieniu się lub przy rezygnacji po rozpoczęciu podróży 80% Mieszkania wakacyjne –za jeden apartament: •do 45 dni przed ustalonym rozpoczęciem najmu 20% ceny imprezy, • od 44 do 35 dni przed ustalonym rozpoczęciem najmu 50% ceny imprezy, •od 34 dni przed ustalonym rozpoczęciem najmu, jak i w przypadku niestawiennictwa, lub rezygnacji po rozpoczęciu najmu 80% ceny imprezy. 5.3.2. Odrębne warunki rezygnacji W przypadku podróży samolotami rejsowymi z katalogu Dalekie Podróże oraz w sytuacji, gdy podróż jest komponowana na Państwa życzenie ze świadczeń wielu usługodawców według zasady „pakietu dynamicznego”, mają zastosowanie specjalne taryfy linii lotniczych lub/i hoteli. W przypadku rezygnacji będziemy uprawnieni do pobrania kwoty odpowiadającej wysokości rzeczywiście poniesionych przez nas kosztów w związku z przygotowaniem organizacji imprezy, nie więcej jednak niż: • do 30 dni przed rozpoczęciem podróży 50% ceny imprezy • do 22 dni przed rozpoczęciem podróży 55% ceny imprezy • do 15 dni przed rozpoczęciem podróży 60% ceny imprezy • do 7 dni przed przyjazdem 70% ceny imprezy • do 3 dni przed rozpoczęciem podróży 75% ceny imprezy • od 2 dni lub przy nie pojawieniu się lub przy rezygnacji po rozpoczęciu podróży 80% ceny imprezy. W przypadku lotów liniowych i lotów z programu przygotowanego zgodnie z życzeniem podróżnego, zmiany rezerwacji i zmiany uczestnika są możliwe jedynie w formie nowych rezerwacji i tylko w miarę dostępności miejsc.Niektóre specjalne taryfy nie pozwalają na zmianę lub anulowanie rezerwacji. Koszt zmiany rezerwacji i zmiany uczestnika po wystawieniu biletu zależą od warunków wybranej taryfy lotniczej. Dodatkowo naliczamy opłatę manipulacyjną w wysokości 170 PLN za osobę. 5.3.3 W przypadku, gdy taryfa lotnicza podlega odrębnym przepisom (np. taryfa specjalna), podczas dokonywania rezerwacji wskazane zostaną ewentualne koszty rezygnacji odbiegające od zawartych w punkcie 5.3.1 oraz 5.3.2.W zależności od linii lotniczej oraz warunków zastosowanej taryfy, koszty rezygnacji oraz zmiany rezerwacji przelotu mogą się znacząco różnić. Szereg taryf specjalnych wyklucza dokonywanie zmian w rezerwacji oraz jej anulowanie, o czym zostaną Państwo poinformowani podczas dokonywania rezerwacji. 5.3.4. W przypadku, gdy zostało zarezerwowanych i połączonych klika świadczeń o odrębnych/pojedynczych cenach (np. przelot i wycieczka objazdowa), koszty rezygnacji/anulowania obliczone zostaną odrębnie i następnie zsumowane. 5.4.Jeśli w przypadku ofert opartych o przeloty liniowe –„pakiet dynamiczny”,podane są odmienne warunki dotyczące anulowania i zmiany rezerwacji, to będą one miały pierwszeństwo.Warunki taryf linii lotniczych zastosowane w rezerwacji są nadrzędne. 5.5.Ryczałty odnoszą się do ceny podróży i są zaokrąglane do pełnego PLN. 5.6.Wyliczenie faktycznie poniesionych przez nas kosztów w związku z Państwa rezygnacją z wyjazdu jest możliwe dopiero po planowanym terminie zakończenia wyjazdu, w którym mieli Państwo uczestniczyć. W przypadku rezygnacji z imprez oferowanych w katalogach niemieckojęzycznych obowiązują każdorazowo koszty rezygnacji publikowane w tych katalogach. 5.7. Prosimy, by powiadamiali Państwo swoje biuro podróży o zamierzonych zmianach z powołaniem się na numer rezerwacji. Jeżeli po zawarciu Umowy dokonane zostaną na Państwa życzenie zmiany dotyczące np. imienia/nazwiska, terminu podróży, celu podróży, zakwaterowania, rodzaju środka transportu, portu lotniczego, to pobierzemy za każdą zmianę dotyczącą imprezy lotniczej (z wyłączeniem przelotów rejsowych)i imprezy z dojazdem własnym opłatę w wysokości 170 PLN/40 EUR od osoby w przypadku, gdy zgłoszenie wpłynęło do 30 dni przed rozpoczęciem podróży. Za każdą zmianę dotyczącą mieszkania wakacyjnego pobierzemy opłatę w wysokości 170 PLN/40 EUR za każde mieszkanie, pod warunkiem, że zgłoszenie napłynęło na co najmniej 45 dni przed rozpoczęciem podróży. Za dopisanie dodatkowej osoby w mieszkaniu wakacyjnym w ramach maksymalnego obłożenia, pobierzemy opłatę w wysokości 170 PLN/40 EUR. Zmiana rezerwacji wiążącej na opcję, zmiana imprezy katalogowej na imprezę Last Minute lub zmiana podróży statkiem na inną imprezę nie są możliwe. 5.8.Jeżeli w miejsce zarezerwowane dla określonego uczestnika wskażecie Państwo inną osobę spełniającą warunki udziału w imprezie, jesteśmy upoważnieni do pobrania kwoty 170 PLN/40 EUR od osoby (z wyłączeniem ofert z przelotami innymi niż czarterowe), w przypadku mieszkań wakacyjnych 170 PLN/40 EUR za zmianę. W przypadku wycieczek miejskich i krótkich zmiana może nastąpić tylko do ósmego dnia przed ich rozpoczęciem. Możemy nie wyrazić zgody na zmianę osoby podróżnego, jeśli stoją temu na przeszkodzie szczególne wymagania, warunki prawne lub zarządzenia urzędowe odnoszące się do danej podróży. 5.9. Jeśli dwie lub więcej osób zarezerwowały wspólnie kabinę na statku lub dwu-czy wieloosobowy pokój oraz nie zgłosiły uczestnictwa zastępczego na miejsce rezygnującego uczestnika, jesteśmy upoważnieni do zażądania ceny za cały pokój lub, gdy jest to możliwe, do umieszczenia w innym miejscu pozostałych współuczestników. 5.10. Mogą Państwo odstąpić od umowy o udział w imprezie turystycznej przed rozpoczęciem imprezy turystycznej bez ponoszenia opłaty za odstąpienie w przypadku wystąpienia nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności występujących w miejscu docelowym lub jego najbliższym sąsiedztwie, które mają znaczący wpływ na realizację imprezy turystycznej lub przewóz podróżnych do miejsca docelowego. Mogą Państwo żądać wyłącznie zwrotu wpłat dokonanych z tytułu imprezy turystycznej, bez odszkodowania lub zadośćuczynienia w tym zakresie. 6. UBEZPIECZENIA ZWIĄZANE Z PODRÓŻĄ Zgodnie z obowiązkiem wynikającym z przepisów ustawy o usługach turystycznych do ceny imprezy turystycznej doliczany jest koszt podstawowego, obowiązkowego ubezpieczenia kosztów leczenia i następstw nieszczęśliwych wypadków (z wyjątkiem imprez na terenie Polski). W cenie imprezy turystycznej nie jest zawarte ubezpieczenie od kosztów rezygnacji z wyjazdu, odpowiedzialności cywilnej oraz Moto Travel. Aby zapewnić Państwu korzystniejsze warunki ubezpieczenia nawiązaliśmy współpracę z AWP P&C SA Stawki i warunki ubezpieczenia są dostępne w biurach podróży i na naszej stronie www.neckermann.pl. Dla zapewnienia pełnego bezpieczeństwa usilnie zalecamy Państwu zawieranie umów kompleksowego ubezpieczenia lub co najmniej ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z imprezy razem z rezerwacją podróży. W terminie 14 dni od dokonania rezerwacji, lecz nie później niż 30 dni przed datą rozpoczęcia zagranicznej imprezy turystycznej, mają Państwo prawo do rozszerzenia wariantu ubezpieczenia. W razie zaistnienia szkody, ubezpieczony bezzwłocznie poinformuje AWP P&C SA Stronami umowy są organizator imprezy oraz Klient, z wyłączeniem umowy ubezpieczenia. 7. REZYGNACJA Z ORGANIZACJI WYJAZDU 7.1.Jeżeli wyraźnie ogłoszona w katalogu minimalna liczba uczestników podróży nie została osiągnięta, jesteśmy uprawnieni do odwołania imprezy, jednak nie później niż 14 dni przed jej planowanym rozpoczęciem. Wpłacone kwoty zostaną Państwu niezwłocznie zwrócone. 7.2.Jeśli w przypadku połączeń czarterowych przewidujemy, że z powodu zbyt małej liczby zgłoszeń lub wycofania połączenia przez innych czarterujących lub przewoźnika, przeprowadzenie podróży nie jest możliwe, jesteśmy uprawnieni do odwołania podróży w terminie co najmniej 21 dni przed datą jej planowanego rozpoczęcia, pod warunkiem zaproponowania Państwu równoważnej oferty zamiennej. Po otrzymaniu takiej informacji powinni Państwo niezwłocznie poinformować Organizatora czy przyjmuje proponowaną zmianę umowy, czy też odstępują od zawartej umowy o świadczenie usług turystycznych za zwrotem wnies ionych przez niego opłat. 8. REALIZACJA UMOWY O UDZIAŁ W IMPREZIE TURYSTYCZNEJ 8.1. Jeżeli usługa turystyczna przewidziana w umowie i stanowiąca istotną część programu imprezy turystycznej nie jest świadczona albo jest świadczona niezgodnie z umową mogą Państwo zażądać usunięcia wad lub świadczenia usługi zastępczej, zwracając się do lokalnego przedstawiciela organizatora.Niezgodności, wiadomości, żądania lub skargi powinny zostać zgłoszone niezwłocznie lokalnemu przedstawicielowi Organizatora (rezydent owi lub Connected Service), który sporządzi wraz z Państwem odpowiedni protokół. Niezgodności, wiadomości, żądania lub skargi mogą Państwo także zgłosić agentowi turystycznemu, za pośrednictwem którego dokonali Państwo rezerwacji.Sporządzenie protokołu nie jest jednoznaczne ze złożeniem reklamacji. Jesteśmy wówczas zobowiązani do zaspokojenia Państwa żądania poprzez usunięcie wad lub świadczenie usługi zastępczej o co najmniej równej wartości i jakości. Możemy jednak odmówić Państwa żądaniom, jeśli ich realizacja byłaby niemożliwa lub wiązałaby się z kosztami, które są niewspółmiernie wysokie w stosunku do zakresu niezgodności i wartości usług turystycznych, których one dotyczą albo nie wyrazili Państwo zgody na oferowane świadczenie zastępcze lub sposób usunięcia wad. W takiej sytuacji mogą Państwo odstąpić od umowy –wymagana forma pisemna. W przypadku skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy zapewniamy, bez obciążania Państwa dodatkowymi kosztami z tego tytułu, powrót do miejsca rozpoczęcia imprezy turystycznej lub do innego uzgodnionego miejsca w warunkach nie gorszych niż określone w umowie. W sytuacji przyjęcia świadczenia zastępczego o niższej wartości lub jakości, albo nieusunięcia wad, za które ponosimy odpowiedzialność mogą Państwo żądać obniżenia ceny. W przypadku odstąpienia od umowy mogą Państwo żądać naprawienia szkody wynikłej z niewykonania umowy. W razie niemożności wykonania świadczenia zastępczego mogą Państwo żądać naprawienia szkody wynikłej z niewykonania umowy, chyba że niemożność wykonania świadczenia zastępczego jest spowodowana wyłącznie:1) działaniami lub zaniechaniami osób trzecich, nieuczestniczących w wykonywaniu świadczenia zastępczego, jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć ani uniknąć, albo 2) nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności.3) winą podróżnego 8.2.W razie ewentualnego wystąpienia wad w świadczonych usługach turystycznych, są Państwo zobowiązani do uczynienia w ramach obowiązujących przepisów wszystkiego, co przyczyni się do usunięcia lub zminimalizowania szkód. 8.3.W sytuacji, gdy bagaż Państwa został zagubiony lub uszkodzony w czasie przelotu samolotem, muszą Państwo jeszcze na lotnisku natychmiast wypełnić formularz zgłoszenia szkód («P.I.R.») i przesłać go w ramach reklamacji bezpośrednio do przewoźnika w odpowiednim czasie (pkt. 9.7). Zgodnie z ogólnymi warunkami podróży lotniczych losowanymi przez linie lotnicze, zgłoszenie szkód jest konieczne do zrealizowania Państwa roszczeń. Zabrania się przewozu w bagażu rejestrowanym przedmiotów wartościowych, ważnych dokumentów, niezbędnych leków i pieniędzy. 8.4.Nasz miejscowy przedstawiciel nie jest upoważniony do uznawania roszczeń. 9. ODPOWIEDZIALNOŚĆ 9.1.Jako Organizator turystyki odpowiadamy za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest spowodowane wyłącznie: 1) działaniem lub zaniechaniem Państwa; 2) działaniem lub zaniechaniem osób trzecich, nieuczestniczących w wykonywaniu usług przewidzianych w umowie, jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć ani uniknąć, albo 3) nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności 9.2.Nasza odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług w czasie imprezy turystycznej jest ograniczona do trzykrotnej ceny imprezy. Ograniczenie odpowiedzialności obowiązuje także wówczas, gdy szkody zostały spowodowane przez działanie podwykonawców. Ograniczenie to nie dotyczy szkód na osobie. 9.3.Nasza odpowiedzialność jako organizatora za szkodę wyrządzoną państwu wskutek niewykonania lub nienależytego wykonania umowy o świadczenie usług turystycznych jest ograniczona w przypadkach określonych w umowach międzynarodowych, których stroną jest Rzeczpospolita Polska. 9.4.Nasza odpowiedzialność jest wyłączona lub ograniczona, jeśli zgodnie z międzynarodowymi umowami państwowymi lub zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie ww. umów, stosowanych do wykonania świadczenia przez podwykonawcę, jego odpowiedzialność również została wyłączona lub ograniczona. 9.5.W przypadku imprez fakultatywnych nabywanych przez Państwa na miejscu imprezy od lokalnych przedsiębiorców organizator nie ponosi odpowiedzialności przewidzianej w ustawie o usługach turystycznych (działa tylko jako pośrednik). 9.6.Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia w świadczeniu usług, obrażenia ciała i szkody materialne, majątkowe, związane z usługami, które były oferowane jako usługi dodatkowe (np.: zorganizowane wycieczki, imprezy sportowe, wizyty w teatrach, wystawy), jeśli usługi te zostały wyraźnie zidentyfikowane jako usługi dodatkowe w opisie podróży i potwierdzeniu podróży, gdzie podano tożsamość i adres uzgodnionego partnera kontraktowego (podwykonawca niezależny od Organizatora). Usługi te nie stanowią części wycieczki zorganizowanej a stanowią jedynie fakultatywny dodatek 9.7.Wszelkie roszczenia z tytułu niezgodnego z umową przeprowadzenia imprezy turystycznej należy przesłać w formie isemnej w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia zakończenia imprezy turystycznej organizatorowi imprezy turystycznej na adres: Neckermann Polska Biuro Podróży Sp. z o.o.Aleje Jerozolimskie 94, 00-807 Warszawa. Dla uniknięcia nieporozumień prosimy o nieprzesyłanie reklamacji drogą e-mailową 9.8. Termin 30 dni nie obowiązuje w przypadku uszkodzeń, zagubienia bagażu w czasie przelotu (reklamacja dotycząca bagażu powinna zostać skierowana bezpośrednio do przewoźnika: w ciągu 7 dni od daty zdarzenia –w przypadku uszkodzenia oraz w ciągu 21 dni od daty zdarzenia –w przypadku zagubienia bagażu). 10.OBOWIĄZKI I ODPOWIEDZIALNOŚĆ UCZESTNIKA IMPREZY TURYSTYCZNEJ. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PASZPORTÓW, WIZ I OCHRONY ZDROWIA 10.1. Prosimy o zwrócenie uwagi na nasze informacje i przestrzeganie zaleceń, instrukcji i formalności wynikających z przepisów prawa lub aktów właściwych władz dotyczących realizacji imprez turystycznych, w szczególności paszportowych, wizowych, celnych, dewizowych, ubezpieczeniowych i zdrowotnych w kraju, do którego Państwo podróżują, ponieważ będą Państwo odpowiedzialni osobiście za dotrzymanie tych postanowień. Zostaną Państwo obciążeni kosztami szkód wynikłych z niezastosowania się do ww. postanowień, chyba że nie zostali Państwo poinformowani albo zostali poinformowani błędnie. Wszelkie informacje zawarte w polskojęzycznych katalogach dotyczą obywateli Polski legitymujących się polskimi paszportami. Informacje zawarte w niemieckojęzycznych katalogach dotyczą osób legitymujących się niemieckim paszportem. Jeżeli są Państwo obcokrajowcami lub posiadaczami innego paszportu muszą Państwo często spełnić zupełnie inne warunki. Bardzo prosimy, by zapoznali się Państwo z tymi odmiennymi warunkami w odpowiednim konsulacie. 10.2.Organizator nie pośredniczy w formalnościach wizowych i paszportowych. Dlatego nie odpowiada za wydanie i nadejście w porę wizy z odpowiedniej placówki dyplomatycznej. Informujemy, iż w ramach Unii Europejskiej można podróżować na podstawie ważnego dowodu osobistego. Podróżujące dzieci muszą posiadać własny dokument tożsamości (paszport lub dowód osobisty). Przy podróżach do krajów poza Unię Europejską, każda osoba podróżująca, w tym dziecko, zobowiązana jest posiadać ważny paszport. W przypadku podróżnych legitymujących z Paszportem Dyplomatycznym należy zapoznać się z ustawą z dnia 13 lipca 2006r. o dokumentach paszportowych. 11. OBOWIĄZKI INFORMACYJNE DOTYCZĄCE TOŻSAMOŚCI PRZEWOŹNIKA LOTNCZEGO Rozporządzenie UE w sprawie informowania pasażerów korzystających z transportu lotniczego o tożsamości przewoźnika lotniczego wykonującego przewóz(UE 2111/05) zobowiązuje nas do informowania podróżnych o tożsamości przewoźnika lotniczego w zakresie wszystkich usług świadczonych w ramach zarezerwowanych podróży w momencie rezerwacji.Jeśli w momencie rezerwacji nie jest jeszcze ustalona linia lotnicza, to wskażemy linię lotniczą lub linie lotnicze, które będą prawdopodobnie wykonywały przewóz. Gdy tylko uzyskamy szczegółowe informacje, na ten temat, wprowadzimy je do systemu. Jeśli podana linia lotnicza zmieni się, poinformujemy podróżnego o zmianie. 12. INFORMACJE O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH 12.1 Administratorem Państwa danych osobowych jest Neckermann Polska Biuro Podróży Sp. z o.o., 00-807 Warszawa, Al. Jerozolimskie 94 zwany dalej jako „Administrator”. 12.2 Inspektor danych osobowych.Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się poprzez pocztę elektroniczną pod adresem email:ado@neckermann.pl lub pocztą tradycyjną pisząc na adres:Inspektor Ochrony Danych Osobowych ,Neckermann Polska Biuro Podróży Sp. z o.o. Al. Jerozolimskie 94, 00-807 Warszawa 12.3. Cel przetwarzania danych.Celem przetwarzania Danych Osobowych jest realizacja umowy o świadczenie usług turystycznych. Państwa dane osobowe pozyskane w związku z zawarciem umowy będą przetwarzane w następujących celach: 1.Sprzedaż produktów i usług.
2.Prowadzenie działań marketingowych w tym informowanie o usługach i produktach naszych Partnerów i podmiotów współpracujących dotyczących świadczeń powiązanych z naszą ofertą. 3.Obsługa usług i produktów świadczonych przez Neckermann Polska. 4.Obsługa procesu sprzedażowego oraz po sprzedażowego. 12.4 Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych dane Osobowe będą przetwarzane w oparciu o przesłankę wskazaną w art. 6 ust. 1 lit. b i lit.f Rozporządzenia UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., to jest w ramach wykonania umowy o świadczenie usług turystycznych/umowy o udział w imprezie turystycznej oraz w ramach prawnie uzasadnionego interesu Administratora, którym jest możliwość informowania o wszelkich sprawach związanych z zakupioną usługą/imprezą turystyczną. Dane w celach marketingowych przetwarzane są na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Dane o stanie zdrowia przetwarzane są na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą (art. 9 ust. 2 lit. a RODO). 12.5. Kategorie przetwarzanych danych osobowych Administrator Danych może podjąć działania polegające na profilowaniu klientów w celu dostosowania działań marketingowych. W celach marketingowych będą przetwarzane takie dane jak: 1.Dane teleadresowe/kontaktowe takie jak: imię, nazwisko, adres, adres e-mail, nr telefonu, pesel. 2.Preferencje, 3.Dane dotyczące zakupionych usług i produktów, 12.6.Odbiorcy danych. Państwa dane mogą być przekazywane następującym podmiotom: 1.Upoważnieni pracownicy Administratora. 2.Procesorom w związku ze zleconymi przez organizatora działaniami realizowanymi w imieniu touroperatora. 3.Współpracującym z orgzatorem przy realizacji umów o świadczenie usług turystycznych. 4.Firmom kurierskim, które będą dostarczać przesyłki do Państwa. 5.Podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa. 6.Dostawcą usług oraz rozwiązań technicznych działających na rzecz Administratora. 12.7 Transfer danych do państw trzecich (państw spoza EOG) Państwa dane osobowe mogą być przekazywane do państw trzecich z uwagi na konieczność ujawnienia niektórych danych odbiorcą spoza państw EOG do których Komisja Europejska nie stwierdziła odpowiedniego stopnia ochrony danych. Dane Osobowe będą przekazywane do państw trzecich o ile jest to niezbędne do wykonania umowy o świadczenie usług turystycznych oraz jest to w interesie osoby, której dane dotyczą 12.8. Okres przechowywania danych Okres przechowywania Państwa danych osobowych jest uzależniony od celu w jakim dane są przetwarzane. Okres przez który Państwa dane osobowe będą przechowywane jest obliczany w oparciu o następujące kryteria: 1.dane potrzebne do wystawienia faktury oraz dowody księgowe –5 lat od końca okresu podatkowego. 2.dane dotyczące wykonywania umowy –10 lat 3.analizy gospodarcze, statystki –20 lat 4.działania marketingowe –do odwołania zgody lub wniesienia sprzeciwu. 12.9. Zasady gromadzenia danych Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Podanie danych jest warunkiem zawarcia umowy, bez ich podania umowa nie może zostać zawarta. 12.10.Informacje o prawie do cofnięcia zgody Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej zgody przed jej cofnięciem. 12.11. Informacja o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego W przypadku wątpliwości co do prawidłowości przetwarzania Państwa danych osobowych przez organizatora mają Państwo prawo wniesienia skargi do:Urząd Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2 00-193 Warszawa 12.12. Informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji Organizator korzysta z systemów służących do zautomatyzowanego podejmowania decyzji. Następujące decyzje są podejmowane w sposób zautomatyzowany: 1.profilowanie wykonywane jest w oparciu o posiadane dane, w szczególności takie jak: dane dotyczące świadczonych usług, dane transmisyjne, dane o lokalizacji, informacje pozyskane na pomocą tzw. plików cookies. Profilowanie ma wpływ na informacje marketingowe oraz oferty jakie Państwo będą otrzymywać (oferta dopasowana do Państwa potrzeb). 13. POSTANOWIENIA OGÓLNE 13.1.Wszelkie informacje zamieszczone w naszych katalogach uwzględniają prawne i urzędowe zezwolenia i odpowiadają stanowi prawnemu na dzień ich złożenia do druku. 13.2. Z chwilą opublikowania nowych katalogów tracą ważność wcześniejsze, dotyczące tych samych miejsc docelowych, terminów i warunków. 13.3.Nieważność poszczególnych postanowień nie narusza ważności całej umowy. 13.4.Ewentualne spory powstałe w związku z realizacją umowy strony będą rozstrzygały polubownie, a w przypadku nie osiągnięcia porozumienia przez właściwy sąd powszechny. 13.5.Na podstawie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. informujemy, iż pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług. 13.6.Nie uczestniczymy w procedurze rozstrzygania sporów przed konsumencką organizację mediacyjną. 13.7Organizator posiada zabezpieczenia finansowe wymagane Ustawą o imprezach Turystycznych oraz odprowadza składki na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny Fundusz których mowa w art.7ust.2 Stan na lipiec 2018 (Obowiązują przy rezerwacjach dokonanych od 01.07.2018) Neckermann Polska Biuro Podróży Sp. z o.o.Aleje Jerozolimskie 94, 00-807 Warszawa wpisany do Rejestru Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych Województwa Mazowieckiego pod numerem 617 |