drukuj
WARUNKI UCZESTNICTWA

I. ZAWARCIE UMOWY
1.Niniejsze Warunki Uczestnictwa stanowią integralną część umowy o udział w imprezie organizowanej Biuro zwane dalej organizatorem.
2.Klient podpisując umowę z Organizatorem potwierdza, że zapoznał się i akceptuje niniejsze warunki uczestnictwa.
3.Umowa zostaje zawarta w momencie jej podpisania przez Klienta i Organizatora lub upoważnione przez niego inne Biuro Podróży zwane Agentem oraz wpłacenia przez Klienta zaliczki.
4.Klient podpisuje umowę w imieniu własnym i osób trzecich, których dane zawarte są w umowie jako dane uczestników imprezy.
5. Przy zawarciu umowy Organizator określa rodzaj niezbędnych dokumentów, termin ich okazania lub dostarczenia. Brak dokumentów lub nieterminowe złożenie jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w imprezie.

II. WARUNKI PŁATNOŚCI
1. Przy zawarciu umowy Klient zobowiązany jest wpłacić zaliczkę w wysokości co najmniej 30% ceny ustalonej w umowie.
2. Klient zobowiązany jest do uiszczenia całości kosztów w terminie 30 dni przed rozpoczęciem imprezy.
3. W przypadku zakupu imprezy w terminie krótszym niż wymieniony w ppkt.2. Klient zobowiązany jest do wpłaty całej należności w momencie podpisania umowy.
4. Nie dokonanie wpłaty w określonym wyżej terminie powoduje rozwiązanie umowy i skreślenie wszystkich osób zawartych w umowie z listy uczestników imprezy z potrąceniem opłaty zgodnie z podanymi w pkt.V warunkami rezygnacji z udziału w imprezie.
5. Dokumentem potwierdzającym należne świadczenia jest umowa - zgłoszenie, którą Klient otrzymuje przy zakupie imprezy.
6. Nie wykorzystanie któregokolwiek ze świadczenia zawartego w umowie z przyczyn leżących po stronie Klienta nie upoważnia do zwrotu wpłaconej kwoty.

III. ZMIANA PROGRAMU ŚWIADCZEŃ I CEN
1. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany programu i świadczeń imprezy gdy zmiana ta jest powodowana czynnikami wyższymi (pożary, sztormy na morzu, kataklizmy, konflikty zbrojne, sytuacja polityczna), a zawarte w umowie świadczenia mogą być zastąpione jedynie świadczeniami o tym samym lub wyższym standardzie i w tej samej ilości, jednocześnie w w/w przypadku Klientowi nie przysługuje prawo do jakichkolwiek roszczeń finansowych.
2. Jeżeli zmiana programu lub świadczeń wpływa na zubożenie świadczeń umownych lub zmniejszenie liczby tych świadczeń Organizator zobowiązany jest powiadomić Klienta o tej zmianie. W takim przypadku Klient ma prawo odstąpić od umowy z zachowaniem prawa do zwrotu wpłaconych kwot pieniężnych. Jeżeli Klient w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia na piśmie od Organizatora nie sprzeciwi się zmianie uważa się, że wyraził zgodę.
3. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany ceny imprezy, w przypadku wzrostu: kosztu transportu z kosztami paliwa włącznie, opłat urzędowych, podatków lub opłat za usługi lotniskowe lub z powodów wzrostu kursów walut, pod warunkiem, że Organizator udokumentuje wpływ na podwyższenie ceny jednej z wymienionych okoliczności. W okresie do 20 dni przed data wyjazdu cena ustalona w umowie nie może ulec zmianie. Niezależnie od powyższego Klient może zrezygnować bez poniesienia kosztów manipulacyjnych lub skorzystać z innej imprezy porównywalnej cenowo, o ile Organizator taką zaproponuje w przeciągu 3 dni od powiadomienia o zmianie ceny. W takim przypadku Klient informuje o rezygnacji lub zamianie w formie pisemnej, a Organizator dokonuje zwrotu całości wpłaconej kwoty lub dokonuje zmiany umowy.

IV. ODWOŁANIE IMPREZY
1. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania imprezy z powodu braku wymaganego minimum uczestników. Może nastąpić to jednak nie później niż na 7 dni przed datą rozpoczęcia imprezy. Wymagana ilość uczestników musi być podana przez Organizatora w uwagach na karcie zgłoszeniowej w zależności od imprezy, w chwili podpisania umowy z Klientem.
2. Z powodów niezależnych od Organizatora (decyzje władz państwowych, działania niezależnych stron trzecich, działanie siły wyższej, itp.) impreza może być odwołana w każdym czasie.
3. W oparciu o postanowienia pkt. IV ppkt. 1,2 Klient otrzymuje pełny zwrot wpłaconej kwoty i nie przysługuje mu prawo do odszkodowania.
4. Organizator potwierdzi ewentualne dojazdy antenowe do miejsca zbiórki na 2 dni przed rozpoczęciem imprezy. Przejazdy antenowe potwierdzane są po osiągnięciu minimum ustalonego wcześniej przez Organizatora. Zbiórka uczestników następuje w dniu wyjazdu w miejscu określonym przez Organizatora w umowie (docelowy dworzec wyjazdu, lotnisko itp.).

V. ZMIANA REZERWACJI I REZYGNACJA Z UDZIAŁU W IMPREZIE
1. Klient ma prawo do rezygnacji z udziału w imprezie. Za datę rezygnacji przyjmuje się dzień, w którym Klient zawiadomił Organizatora w formie pisemnej o rezygnacji z imprezy.
2. Organizator z uwagi na poniesione koszty ma prawo dokonania potrąceń, z wniesionych przez Klienta opłat wg. poniższych zasad:
a/ 100 PLN od osoby opłaty manipulacyjnej, jeżeli rezygnacja nastąpi w terminie do 45 dni przed datą rozpoczęcia imprezy.
b/ 10% wartości imprezy, jeżeli rezygnacja nastąpi w terminie od 44 do 31 dni przed datą rozpoczęcia imprezy.
c/ 35% wartości imprezy, jeżeli rezygnacja nastąpi w terminie od 30 do 22 dni przed datą rozpoczęcia imprezy
d/ 50% wartości imprezy, jeżeli rezygnacja nastąpi w terminie od 21 do 15 dni przed datą rozpoczęcia imprezy.
e/ 75% wartości imprezy, jeżeli rezygnacja nastąpi w terminie od 14 do 8 dni przed datą rozpoczęcia imprezy.
f/ 95% wartości imprezy, jeżeli rezygnacja nastąpi w terminie krótszym niż 8 dni przed datą rozpoczęcia imprezy.
3. Jeżeli Klient odstąpi od umowy wskazując jednocześnie osobę spełniającą warunki uczestnictwa w imprezie w miejsce Klienta, Organizator ma prawo do pobierania opłaty manipulacyjnej w wysokości 100 PLN od osoby. Powyższe potrącenia wynikają z warunków rezygnacji armatorów oraz systemu kontraktowania gwarancyjnego miejsc w hotelach, samolotach i autokarach. Klient ma prawo zapoznać się z faktycznie poniesionymi kosztami Organizatora. W przypadku rozbieżności pomiędzy faktycznymi kosztami a potrąceniem, zrobiona będzie korekta i zwrot różnicy Klientowi Swoje koszty manipulacyjne związane z obsługą klienta (telefony, poczta, przelewy, wkład własny) Organizator wycenia na kwotę 100 PLN. Powyższa kwota zostanie dodana przy korekcie.
4. Wszelkie zmiany w potwierdzonej rezerwacji (np.: zmiana terminu, zakwaterowania, zakresu świadczeń) dokonane przez Klienta przed imprezą objęte są opłatą manipulacyjną w wysokości 50 PLN od osoby.
5. Powyższe zmiany mogą nastąpić do 14 dni przed datą rozpoczęcia imprezy. Zmiany dokonane poniżej 14 dni przed rozpoczęciem imprezy objęte będę opłata manipulacyjna ustalaną w momencie dokonania zmiany przez Organizatora.

VI. PRZELOT
1. Wszystkie przeloty do i z miejsca docelowego podlegają warunkom zawartym w Konwencji warszawskiej z 1929 r. z późniejszymi zmianami i aneksami, a także Konwencji Montrealskiej z 1999 r. zgodnie z Rozporządzeniem Rady (WE) nr 2027/97 w sprawie odpowiedzialności przewoźników lotniczych. Przeloty odbywają się na liniach czarterowych w klasie turystycznej. Podczas przelotu jak i od momentu odprawy bagażowo-paszportowej Klienci objęci są opieką linii lotniczych.
2. Realizowanie podróży liniami lotniczymi z różnych względów bezpieczeństwa, czy technicznych mogą ulec zmianie. Informacja o godzinach przelotów zarówno w momencie dokonywania rezerwacji, jak i na dokumentach podróży są jedynie godzinami orientacyjnymi i mogą ulec zmianie.
3. Na niektórych operacjach przylot na miejsce docelowe może odbywać się w godzinach nocnych, a powrót w godzinach porannych.
4. Długość trwania imprezy turystycznej może różnić się od ogólnie rozumianej liczby dni. Za dzień pierwszy imprezy uważa się dzień i godzinę zbiórki na lotnisku po odbiór dokumentów podróży, a dzień ostatni, dzień powrotu do Polski. Długość wypoczynku w tych dniach jest ściśle powiązana z rozkładem lotu.

VII. ZAKWATEROWANIE
1. Doba hotelowa we wszystkich obiektach z naszej oferty (hotele i apartamenty) kończy się o godz. 10.00-12.00, a rozpoczyna się w godz. 14.00-15.00. W sytuacji późnych wylotów, bez względu na godzinę zakwaterowania, należy opuścić pokoje do godz. 10.00 w dniu planowego wyjazdu. Wcześniejszy przyjazd lub późniejszy wyjazd nie zapewnia dłuższego korzystania z pokoju. Gościom zostaje wskazane miejsce na bezpieczne przechowanie bagażu.

VIII. UBEZPIECZENIE
1. Organizator zapewnia Klientowi ubezpieczenie kosztów leczenia KL 10.000 €, trwałego uszczerbku NWI 7.000 PLN, bagażu podróżnego BP 800 PLN w Towarzystwie Ubezpieczeń SIGNAL IDUNA Polska (szczegółowe warunki umowy ubezpieczenia udostępnione będą na życzenie Klienta).
2. Organizator zaleca Klientowi zawarcie umowy ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z udziału w imprezie.

IX. REKLAMACJE
1. Organizator jest odpowiedzialny za przebieg imprezy zgodnie z programem oraz ustaloną jakością i standardem świadczeń.
2. W przypadku zaistnienia niezgodności pomiędzy stanem faktycznym, a ofertą, należy zgłosić ten fakt przedstawicielowi Organizatora lub dyrekcji ośrodka w formie pisemnej, celem umożliwienia usunięcia wady na miejscu. Jeżeli przedstawiciel Organizatora lub dyrekcji ośrodka stwierdzi niezgodność z ofertą, Organizator jest zobowiązany do zapewnienia Klientowi odpowiednich świadczeń zastępczych. W przypadku świadczenia usługi zastępczej o tej samej jakości Klient nie może żądać odpowiedniego obniżenia ceny imprezy. Powyższe nie wyklucza możliwości dochodzenia przez Klienta innych roszczeń wynikających z umowy oraz ustawy z dnia 29.08.1997r o Usługach Turystycznych (tekst jednolity Dz.U. z 2004r nr 223, poz. 2268 ze zm.). W przypadku gdyby świadczenia zastępcze były niższej jakości Klientowi przyznaje się prawo do żądania odpowiedniego obniżenia ceny.
3. Pisemne reklamacje są przyjmowane do 30 dni od zakończenia imprezy. Uwagi zawarte w reklamacji powinny być potwierdzone przez przedstawiciela Organizatora lub dyrekcję ośrodka. Reklamacje złożone w późniejszym terminie nie będą rozpatrywane.
4. Reklamacje rozpatrzone będą przez Organizatora w ciągu 30 dni od daty ich otrzymania. W uzasadnionych przypadkach okres ten może być wydłużony, o czym Klient zostanie pisemnie poinformowany.
5. Podstawą reklamacji nie mogą być okoliczności, za które Organizator nie ponosi odpowiedzialności (postoje na granicach, czynności celne, siły wyższe, itp.).
6. Organizator oferuje Klientowi, którego reklamacja zostanie uznana za uzasadnioną trzy możliwości do wyboru:
a/ prawo bonifikaty przy zakupie kolejnych imprez organizowanych przez Organizatora
b/ obniżenie ceny imprezy proporcjonalnie do wyrządzonej Klientowi szkody
c/ gwarancja finansowa adekwatna do ceny imprezy i poniesionej szkody.

X. ZAKRES ODPOWIEDZIALNOŚCI ORGANIZATORA
1. Organizator odpowiada za należyte zrealizowanie imprezy turystycznej. W tych granicach Organizator odpowiada tylko za rzeczywiste straty poniesione przez uczestnika.
2. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za naruszenie umowy polegające na niewykonaniu lub nie należytym wykonaniu umowy, jeżeli było to skutkiem działań Klienta lub osób trzecich nie pozostających w stosunku prawnym z Organizatorem.
3. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody, straty, niedogodności zaistniałe w trakcie imprezy, których uniknięcie nie leży w mocy Organizatora np.: niesprzyjające warunki atmosferyczne, decyzje władz państwowych, postoje na granicach, konieczność poddania się czynnościom urzędowym, działanie sił wyższych lub leżących po stronie Klienta.
4. Organizator nie odpowiada za odstąpienie Klienta od umowy spowodowane zatrzymaniem go przez służby graniczne oraz za brak ważnych dokumentów upoważniających do przekraczania granicy.
5. Organizator nie będzie dokonywać zwrotu wartości świadczeń, niewykorzystanych w części lub w całości z przyczyn osobistych Klienta np.: spóźnienie na zbiórkę, przerwanie podróży, skrócenie pobytu, choroba, nieszczęśliwy wypadek, decyzje służb granicznych, itp.
6. Organizator nie odpowiada za rzeczy zapomniane lub pozostawione bez opieki w autokarze lub samolocie. Bagaż podręczny winien być pod stałą opieką Klienta w trakcie pobytu i podróży.
7. Organizator nie odpowiada za program przebieg imprez fakultatywnych organizowanych przez lokalne biura podróży w poszczególnych krajach.
8. Organizator nie odpowiada za nieprawidłowe informacje i błędy w danych Klienta na dostarczonych umowach - zgłoszeniach. Nieprawidłowe dane mogą być powodem błędów w dokumentach podróży.

XI. OBOWIĄZKI KLIENTA
1. Klient jest odpowiedzialny za posiadanie, ważność i autentyczność dokumentów upoważniających do przekroczenia granicy.
2. Od chwili rozpoczęcia imprezy Klient zobowiązany jest stosować się do wskazówek przedstawiciela Organizatora dotyczących realizacji programu imprezy.
3. Klient zobowiązany jest do przestrzegania przepisów celnych i dewizowych obowiązujących w Polsce, krajach tranzytowych i docelowych.
4. Klient zobowiązany jest do ścisłego przestrzegania zasad i warunków transportu autokarowego lub lotniczego, przepisów porządkowych oraz związanych z bezpieczeństwem Klientów i przestrzegania przepisów przeciwpożarowych w miejscu zakwaterowania i w trakcie podróży.
5. W razie rażącego lub uporczywego naruszania przez Klienta ustalonego porządku imprezy zagrażającego interesom i bezpieczeństwu innych Klientów Organizator bez ponoszenia konsekwencji finansowych może rozwiązać umowę w trybie natychmiastowym. Wszelkie koszty dalszego pobytu za granicą i powrotu do kraju obciążają w takim przypadku nie stosującego się do ustalonego przez Organizatora porządku nie stosującego się do ustalonego przez Organizatora porządku imprezy Klienta.
6. Klient zobowiązuje się do pokrycia szkód powstałych z jego winy i przez siebie wyrządzonych oraz przez nieletnich oraz inne osoby będące pod jego opieką w czasie trwania imprezy i w miejscu ich powstania.

XII. ODPOWIEDZIALNOŚĆ LINII LOTNICZYCH
1. Lot do miejsca docelowego i przylot z niego podlegają warunkom Konwencji Montrealskiej z 1999r zgodnie z Rozporządzeniem Rady (WE) nr 2027/97 w sprawie odpowiedzialności przewoźników lotniczych.
2. Reklamacje dotyczące towarów zaginionych lub uszkodzonych w trakcie przewozu lotniczego należy składać pisemnie w ciągu 7 dni od odebrania uszkodzonych przedmiotów a w przypadku zaginięcia przedmiotów w ciągu 21 dni w przedstawicielstwie Linii Lotniczych.

XIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W sprawach nie uregulowanych niniejszymi warunkami zastosowanie mają: Ustawa z dnia 29.08.1997r o usługach turystycznych i w następnej kolejności Kodeks Cywilny.
2. Wszelkie spory mogące wynikać z tytułu realizacji umowy będą rozstrzygane polubownie, a w razie braku porozumienia przez właściwy
miejscowo i rzeczowo Sąd Powszechny.

Wrocław, 28.05.2012