drukuj
REGULAMIN IMPREZ TURYSTYCZNYCH organizowanych przez BP SELVA TOUR Marcin Wzorek
25-351 Kielce, ul. Sienkiewicza 3 nr zezwolenia 65/06


I. ZASADY OGÓLNE
1. Niniejszy Regulamin określa warunki uczestnictwa w imprezach turystycznych organizowanych przez SELVA TOUR w Kielcach i określa zasady udziału w nich Klientów. Stanowi on integralną część umowy zawieranej przez SELVA TOUR z Klientem.
2. Ilekroć w niniejszej umowie użyto pojęć zdefiniowanych w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 roku o usługach turystycznych (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr. 55 poz. 578 z późn. zm) zwanej Ustawą mającą one takie samo znaczenie jak nadane artykułem 3 tej ustawy.
3. Zawarcie umowy przez Klienta z SELVA TOUR następuje poprzez:
a. podpisanie przez Klienta druku umowy-zgłoszenia zwanego dalej „ZGŁOSZENIEM”, a tym samym akceptację postanowień niniejszego regulaminu oraz zakresu świadczeń w ofercie SELVA TOUR,
4. Obowiązkiem SELVA TOUR jest świadczenie usług w sposób zgodny z ustawą o usługach turystycznych, umową, regulaminem, informacjami znajdującymi się w katalogach SELVA TOUR.
5. SELVA TOUR informuje Klienta o szczególnych zagrożeniach życia i zdrowia na odwiedzanych obszarach oraz o możliwości ubezpieczenia z tym związanego.

II. ZMIANY WARUNKÓW IMPREZY TURYSTYCZNEJ

1. Cena ustalona w umowie nie może być podwyższona, chyba że umowa wyraźnie przewiduje możliwość podwyższenia ceny, a organizator turystyki udokumentuje wpływ na podwyższenie ceny jednej z następujących okoliczności: wzrostu kosztów transportu, wzrostu opłat urzędowych, podatków lub opłat należnych za takie usługi, jak lotniskowe, załadunkowe lub przeładunkowe w portach morskich i lotniczych, wzrostu kursów walut.
2. W okresie 20 dni przed datą wyjazdu cena ustalona w umowie nie może być podwyższona.
3. Klient może bez zgody organizatora turystyki przenieść na osobę spełniającą warunki udziału w imprezie turystycznej wszystkie przysługujące mu z tytułu umowy o świadczenie usług turystycznych uprawnienia, jeżeli jednocześnie osoba ta przejmuje wszystkie wynikające z tej umowy obowiązki.
4. Przeniesienie uprawnień i przejęcie obowiązków, o którym mowa w ust. 5, jest skuteczne wobec organizatora turystyki, jeżeli klient zawiadomi go o tym najpóźniej dwa dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej.

III. WARUNKI PŁATNOŚCI
1. Przy podpisaniu umowy Klient zobowiązany jest wpłacić zaliczkę w wysokości do 30% ceny ustalonej w umowie.
2. Klient zobowiązany jest do uiszczenia całości kosztów w terminie 30 dni przed rozpoczęciem imprezy.
3. W przypadku zakupu imprezy w terminie krótszym niż wymieniony w pkt. 2 Klient zobowiązany jest do wpłaty całej należności w momencie podpisania umowy.
3. Miejscem płatności jest Biuro SELVA TOUR, biura agentów turystycznych lub wskazany przez nich rachunek bankowy. W przypadku wpłat dokonywanych na rachunek bankowy przez datę płatności rozumie się datę wpłaty potwierdzoną
przez bank.
4. Nie dokonanie wpłat w określonym terminie powoduje rozwiązanie umowy i skreślenie z listy uczestników imprezy wszystkich osób zawartych w umowie.
5. Dokumentem potwierdzającym należne świadczenia jest umowa.

IV. ODWOŁANIE IMPREZY TURYSTYCZNEJ
1. Z powodu niewystarczającej liczby uczestników SELVA TOUR zastrzega sobie prawo odwołania imprezy do 5 dni przed jej rozpoczęciem.
2. Impreza turystyczna może być odwołana w każdym czasie w przypadku zaistnienia okoliczności rozumianych jako siła wyższa.
3. W przypadku odwołania imprezy turystycznej SELVA TOUR zobowiązuje się do przedstawienia Klientowi oferty zastępczej na zasadach pierwszeństwa lub do zwrotu uiszczonych kwot bez potrąceń.

V. OBOWIĄZKI KLIENTA

1.Klient jest zobowiązany posiadać ważne dokumenty upoważniające do przekraczania granicy. Jednocześnie przez cały czas trwania imprezy turystycznej Klient ponosi pełną odpowiedzialność za te dokumenty.
2. Klient jest zobowiązany do przestrzegania przepisów celnych i dewizowych obowiązujących w Polsce, w krajach tranzytowych oraz w kraju docelowym.
3. Klient ponosi odpowiedzialność za wyrządzone szkody przez siebie lub osoby znajdujące się pod jego opieką w czasie trwania imprezy turystycznej. Zobowiązany jest do ich naprawienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, natomiast w przypadku ich naprawienia przez SELVA TOUR zobowiązany jest do zwrotu kosztów z tym związanych.
4. Zawierając umowę z SELVA TOUR Klient deklaruje, że stan jego zdrowia umożliwia udział w imprezie turystycznej lub zgłasza organizatorowi zastrzeżenia o jego stanie zdrowia.

VI. ZASADY ZWIĄZANE Z PODRÓŻĄ
1. Klient zobowiązany jest stawić się punktualnie w miejscach odjazdu autokaru. SELVA TOUR nie ponosi kosztów związanych z niepunktualnym stawieniem się Klienta w miejscu odjazdu autokaru. W przypadku podróży autokarem zbiórka 20 minut przed planowanym odjazdem.
2. SELVA TOUR ogranicza wielkość bagażu przewożonego przez Klienta w imprezach autokarowych do dwóch sztuk o maksymalnej wadze 20 kg, w tym 5 kg bagażu podręcznego, łącznie na osobę (w sezonie zimowym dodatkowo 1 para nart i butów).

VII. UPRAWNIENIE DO ŚWIADCZENIA ZASTĘPCZEGO
1. SELVA TOUR jeżeli w czasie trwania danej imprezy turystycznej nie wykonuje przewidzianych w umowie usług, stanowiących istotną cześć programu tej imprezy jest zobowiązana, bez obciążania Klienta dodatkowymi kosztami, wykonać w ramach tej imprezy odpowiednie świadczenia zastępcze.
2. Jeżeli wykonanie świadczeń zastępczych jest niemożliwe albo Klient z uzasadnionych powodów nie wyraził na nie zgody i odstąpił od umowy, SELVA TOUR jest obowiązana, bez obciążania Klienta dodatkowymi kosztami z tego tytułu, zapewnić mu powrót do miejsca rozpoczęcia imprezy lub do innego uzgodnionego miejsca w warunkach nie gorszych niż określone w umowie turystycznej.
3. Klient nie może żądać naprawienia szkody z tytułu niewykonania świadczenia zastępczego, jeżeli niemożność jego wykonania została spowodowana wyłącznie:
-działaniami lub zaniechaniami osób trzecich, nieuczestniczących w wykonywaniu świadczenia zastępczego, jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć ani uniknąć, albo
- siłą wyższą.

VIII. REZYGNACJA Z UDZIAŁU W IMPREZIE TURYSTYCZNEJ PRZEZ KLIENTA

1. Rezygnacja z imprezy turystycznej następuje z datą doręczenia/wpłynięcia do SELVA TOUR pisma zawierającego oświadczenie o rezygnacji z udziału w imprezie turystycznej.
2. W przypadku rezygnacji uczestnika z imprezy turystycznej organizator potrąci z zaliczki uczestnika równowartość faktycznie poniesionych kosztów związanych z tą rezygnacją.

XI. REKLAMACJE
1. Pilot wycieczek ma obowiązek potwierdzić klientowi przyjęcie reklamacji, a w przypadku jej niezałatwienia, przekazania jej niezwłocznie organizatorowi turystyki.
2. Okres rozpatrywania reklamacji wynosi 30 dni od daty zakończenia imprezy turystycznej, a w wypadku zgłoszenia tej reklamacji po zakończeniu imprezy turystycznej 30 dni od jej złożenia (obowiązuje data wpłynięcia pisma do biura).
3. Jeżeli organizator nie ustosunkuje się do reklamacji na piśmie w/w terminie uważa się, że uznał reklamację za uzasadnioną.

X. ROZSTRZYGANIE SPORÓW I POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Jeżeli z winy SELVA TOUR lub jej kontrahentów nie zostaną zrealizowane określone ofertą świadczenia lub ich jakość będzie rażąco odbiegać od określonych ofertą Klientowi przysługuje prawo do żądania obniżenia ceny lub spełnienia świadczenia zastępczego.
2. Postanowienia niniejszego Regulaminu obowiązują Klienta i wszystkie zgłoszone osoby.
3. Wszystkie spory wynikłe z niniejszej umowy podlegają rozpoznaniu przez Sąd właściwy miejscowo.
4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy kodeksy cywilnego oraz ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych.