Ogólne Warunki Uczestnictwa w imprezach turystycznych organizowanych przez Blue Style Sp. z o.o. 1. POSTANOWIENIA WSTĘPNE 1.1. Niniejsze Ogólne Warunki Uczestnictwa w imprezach turystyczych organizowanych przez Blue Style Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ulicy uszkowskiej 29 lok. U1, zwanym dalej „Biurem Podróży”, podlegają bezwzględnie obowiązującym przepisom prawa,w szczególności przepisom kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych(Dz. U. 2017 r. poz. 2361),zwanej dalej „Ustawą”.Biuro Podróży posiada kapitał zakładowy w wysokości 1.950.000,00 zł, jest wpisane do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w WarszawieXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651310, NIP: 7010641075, REGON: 66054742 oraz do Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych pod numerem: 1839. Link do wpisu: https://turystyka.gov.pl/_p_81_s_129817.html. 1.2.Biuro Podróży jest organizatorem imprez turystycznych, zwanych dalej łącznie „Imprezami” lub każda z osobna „Imprezą”, zawartych w katalogu, na stronie internetowej Biura Podróży lub w innych materiałach Biura Podróży,tj. organizatorem turystyki w rozumieniu Ustawy. 1.3. OWU znajdują zastosowanie do Imprez zamieszczonych w katalogu, na stronie internetowej Biura Podróży lub w innych materiałach Biura Podróży. W celu uniknięcia wątpliwości Biuro Podróży informuje, że OWU znajdują również zastosowanie do Imprez oznaczonych w materiałach Biura Podróży jako „Egzotyczna destynacja” lub „Egzotyka”, przez co należy rozumieć Imprezy organizowane poza krajami Unii Europejskimi, innymi krajami europejskimi, krajami byłego ZSRR, Egiptem, Tunezją, Maroko oraz Turcją.OWU nie mają zastosowania do powiązanych usług turystycznych. 1.4. OWU stanowi integralną część umowy o udział w Imprezie,zwanej dalej „Umową”, zawieranej pomiędzy Biurem Podróży a Podróżnym. Biuro Podróży umożliwia Podróżnemu przed zawarciem Umowy zapoznanie się z treścią OWU oraz z innymi materiałami Biura Podróży poprzez udostępnienie ich w stacjonarnych punktach sprzedaży prowadzonych przez Biuro Podróży lub jego agentów turystycznych, a także na stronie internetowej Biura Podróży. 1.5. OWU, w zakresie w nim uregulowanym określa prawa i obowiązki Podróżnego oraz Biura Podróży związane z oferowaniem, sprzedażą i realizacją Imprez. 1.6. Wszystkie pojęcia(m.in. Podróżny, Impreza, agent turystyczny),o ile wyraźnie nie zastrzeżono inaczej, są używane w OWU w znaczeniu nadanym im w art. 4 Ustawy. 2.OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BIURA PODRÓŻY 2.1.Biuro Podróży lub agent turystyczny, w przypadku gdy Impreza jest sprzedawana za jego pośrednictwem, przed zawarciem umowy udziela Podróżnemu standardowych informacji za pośrednictwem odpowiedniego standardowego formularza informacyjnego, o którym mowa w art. 39 Ustawy. 2.2.Biuro Podróży lub agent turystyczny, w przypadku gdy Impreza jest sprzedawana za jego pośrednictwem, udziela Podróżnemu, zanim Podróżny ten zwiąże się jakąkolwiek Umową lub odpowiadającą jej ofertą, następujących informacji:1)dotyczących głównych właściwości usług turystycznych: a)miejsce pobytu, trasę i czas trwania Imprezy, w tym co najmniej przybliżoną datę początkową i końcową oraz liczbę noclegów zapewnianych w trakcie Imprezy,b)rodzaj, klasę, kategorię lub charakter środka transportu, a także informacje dotyczące przejazdów,w szczególności czas i miejsce wyjazdów oraz postojów, a jeżeli dokładny czas nie został jeszcze określony -o przybliżonym czasie wyjazdu i powrotu,c)położenie, rodzaj i kategorię obiektu zakwaterowania, według przepisów kraju pobytu,d)liczbę i rodzaj posiłków,e)szczegółowy program zwiedzania, wycieczki lub inne usługi uwzględnione w cenie Imprezy,f)czy jakiekolwiek usługi turystyczne będą świadczone w grupie, oraz -jeśli to możliwe o przybliżonej liczebności grupy,g)informację o wymaganiach językowych, w przypadku gdy skorzystanie przez Podróżnego z niektórych usług turystycznych będzie zależało od skutecznej komunikacji ustnej, h)informację o dostępności usług turystycznych dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej, a także, na wniosek Podróżnego, dokładne informacje na temat możliwości ich dostosowania do jego potrzeb;2)kwotę lub procentowy udział przedpłaty w cenie Imprezy i termin jej wniesienia oraz termin zapłaty całej ceny, a także sposób dokonania zapłaty;3)cenę Imprezy łącznie z podatkami oraz w razie potrzeby z wszelkimi dodatkowymi opłatami i innymi kosztami lub -jeśli nie można zasadnie oczekiwać, aby koszty te zostały obliczone przed zawarciem Umowy-informację o rodzaju dodatkowych kosztów, którymi Podróżny może zostać obciążony;4)minimalną liczbę osób wymaganych, aby Impreza się odbyła; 5)termin powiadomienia Podróżnego na piśmie o ewentualnym odwołaniu Imprezy z powodu niewystarczającej liczby zgłoszeń, jeśli jej realizacja jest uzależniona od liczby zgłoszeń; 6)informację o prawie do rozwiązania przez Podróżnego Umowy w każdym momencie przed rozpoczęciem Imprezy za stosowną opłatą oraz jej wysokości;7)ogólne informacje o obowiązujących przepisach paszportowych, wizowych i sanitarnych oraz o wymaganiach zdrowotnych dotyczących udziału w Imprezie;8)nazwę handlową i adres Biura Podróży lub agenta turystycznego, a także ich numery telefonów lub adresy poczty elektronicznej;9)informację o ubezpieczeniach obowiązkowych lub dobrowolnym ubezpieczeniu na pokrycie kosztów rozwiązania przez Podróżnego Umowy lub kosztów świadczenia pomocy, w tym kosztów powrotu do kraju w razie wypadku, choroby lub śmierci. 2.3.Informacje, o których mowa w pkt 2.2 OWU, są przekazywane w sposób jasny, zrozumiały i widoczny i nie mogą wprowadzać Podróżnego w błąd. Jeżeli są udostępniane w postaci papierowej -są czytelne. 2.4.Biuro Podróży lub agent turystyczny, przed zawarciem Umowy, informuje Podróżnego w sposób jasny, zrozumiały i widoczny o każdej zmianie informacji wymienionych w pkt 2.2 OWU. 2.5.Jeżeli przed zawarciem Umowy nie zostały zrealizowane obowiązki informacyjne dotyczące dodatkowych opłat lub innych kosztów, o których mowa w pkt 2.2 ppkt 3 OWU, Podróżny nie ponosi tych opłat lub kosztów. 2.6.Jeżeli dana usługa turystyczna w ramach Imprezy będzie świadczona w grupie to odpowiednia informacja w tym zakresie, w tym co do liczebności grupy, będzie zawarta w Umowie lub w innych materiałach Biura Podróży. 2.7.Jeżeli skorzystanie przez Podróżnego z niektórych usług turystycznych w ramach Imprezy będzie zależało od skutecznej komunikacji ustnej to odpowiednia informacja o wymaganiach językowych będzie zawarta w Umowie lub w innych materiałach Biura Podróży. 2.8.Imprezy–ze względu na ich charakter i specyfikę –nie są dostępne dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Jeżeli konkretna Impreza jest dostępna dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej, to odpowiednie informacje o tej dostępności są zawarte w katalogu lub w innych materiałach Biura Podróży. 2.9.Jeżeli w chwili zawierania Umowy nie jest i nie może być ściśle określona początkowa i końcowa data Imprezy(„data ścisła”) to w Umowie określa się datę przybliżoną, a o dacie ścisłej Podróżny zostanie powiadomiony na trwałym nośniku niezwłocznie po jej ustaleniu. 2.10.Jeżeli w chwili zawierania Umowy nie jest znany i nie może być ściśle określony czas wyjazdu i powrotu z Imprezy(„ścisły czas wyjazdu i powrotu”) to w Umowie określa się czas przybliżony, a o ścisłym czasie wyjazdu i powrotu Podróżny zostanie powiadomiony na trwałym nośniku niezwłocznie po jego ustaleniu. 2.11.Ogólne informacje o obowiązujących przepisach paszportowych, wizowych i sanitarnych znajdują się na stronie internetowej Biura Podróży. 2.12. Do udziału w Imprezie i korzystania z usług turystycznych w ramach Imprezy wystarczy ogólnie dobry stan zdrowia. Jeżeli do udziału w konkretnej Imprezie konieczne jest spełnienie określonych wymagań zdrowotnych –informacje o tym zostaną zamieszczone w Umowie. 2.13.Jeżeli na podstawie Umowy obejmującej zakwaterowanie będą podróżowały osoby w wieku poniżej 18 lat, którym nie będzie towarzyszył rodzic ani inna upoważniona osoba, w Umowie zostaną wskazane informacje umożliwiające bezpośredni kontakt z osobą w wieku poniżej 18 lat lub z osobą odpowiedzialną za taką osobę w miejscu jej pobytu. 3. ZAWARCIE UMOWY W STACJONARNYM PUNKCIE SPRZEDAŻY ORAZ Z WYKORZYSTANIEM PROCEDURY DOSTĘPNEJ NA STRONIE INTERNETOWEJ BIURA PODRÓŻY(ONLINE) 3.1.Katalog oraz inne materiały Biura Podróży dostępne w stacjonarnych punktach sprzedaży i na stronie internetowej Biura Podróży nie są ofertą w rozumieniu właściwych przepisów kodeksu cywilnego i stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia Umowy. Umowa może być zawarta w stacjonarnym punkcie sprzedaży prowadzonym przez Biuro Podróży lub przez agenta turystycznego albo z wykorzystaniem procedury dostępnej na stronie internetowej Biura Podróży. Zawarcie Umowy poprzedzone jest zapoznaniem się przez Podróżnego z materiałami wskazanymi w pkt 3.3 OWU oraz spełnieniem wobec Podróżnego obowiązków informacyjnych,zgodnie z rozdziałem 2 OWU oraz odpowiednio art. 39 i 40 Ustawy. 3.2.W celu zawarcia Umowy z wykorzystaniem procedury dostępnej na stronie internetowej Biura Podróży. Podróżny dokonuje rezerwacji poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego, w tym poprzez podanie wszystkich wymaganych przez formularz danych osób, które będą uczestniczyć w Imprezie. 3.3.Treść Umowy jest określana na podstawie OWU, odpowiedniego katalogu Biura Podróży(wczęści dotyczącej Imprezy stanowiącej przedmiot Umowy) lub oddzielnych ofert, ogólnych Warunków Przewozu odpowiedniego przewoźnika, Informatora ogólnego, odpowiedniego regulamin u promocji (jeśli dotyczy Imprezy stanowiącej przedmiot Umowy)oraz Ogólnych Warunków Ubezpieczenia Podróży dla Klientów Organizatorów Turystyki Nr 10.22.003 Europäische Reiseversicherung AG z siedzibą w Monachium działającego przez oddział w Polsce.Wymienione powyżej materiały stanowią integralną część Umowy. Podróżny może zapoznać się z treścią wyżej wymienionych materiałów w stacjonarnym punkcie sprzedaży Biura Podróży lub na stronie internetowej Biura Podróży. 3.4.W chwili zawarcia Umowy lub niezwłocznie po jej zawarciu Biuro Podróży lub agent turystyczny udostępnia Podróżnemu na trwałym nośniku kopię tej Umowy lub potwierdzenie jej zawarcia. 3.5.Podróżny jest uprawniony do żądania kopii Umowy w postaci papierowej, jeżeli Umowa ta została zawarta w jednoczesnej fizycznej obecności stron. 3.6.Umowa lub potwierdzenie jej zawarcia zawiera pełną treść uzgodnień, w tym informacje, o których mowa w art. 40 ust. 1 Ustawy (wskazane odpowiednio w pkt 2.2 OWU), oraz wskazane w art. 42 ust. 4 Ustawy. 3.7.Przed zawarciem Umowy Biuro Podróży zaleca zapoznanie się z aktualnym opisem danej Imprezy znajdującym się na stronie internetowej Biura Podróży.Biuro Podróży aktualizuje na bieżąco informacje dotyczące Imprezi są one aktualne na dzień, w którym Podróżny zapoznaje się z nimi na stronie internetowej Biura Podróży. 3.8.Umowa może zostać zawarta wyłącznie przez osobę prawną lub fizyczną, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych. W przypadku zawarcia Umowy przez osobę o ograniczonej zdolności do czynności prawnych konieczne jest potwierdzenie zawarcia Umowy przez przedstawiciela ustawowego. Podróżny dokonujący rezerwacji Imprezy (zawierający Umowę) jest zobowiązany posiadać umocowanie do dokonania wszelkich czynności związanych z zawarciem Umowy także w imieniu i na rzecz pozostałych osób wskazanych w Umowie,które to osoby udzielą wyżej wskazanemu Podróżnemu ważnego umocowania do zgłoszenia ich uczestnictwa w Imprezie oraz zaakceptowania wszelkich materiałów, informacji i oświadczeń przekazanych 1)przyjmuje proponowaną zmianę Umowy, albo2)odstępuje od Umowy za zwrotem wszystkich wniesionych wpłat i bez obowiązku wniesienia opłaty za odstąpienie, albo3)odstępuje od Umowy oraz przyjmuje zastępczą Imprezę. 9.6.Jeżeli zmiany Umowy lub zastępcza Impreza, o których mowa w pkt 9.4 OWU, prowadzą do obniżenia jakości lub kosztów Imprezy,Podróżny jest uprawniony do odpowiedniego obniżenia Ceny całkowitej. 9.7.W przypadku, gdy Umowa zostanie rozwiązana zgodnie z pkt 9.4 ppkt 3OWU albo pkt 9.5 ppkt 2 OWU, Biuro Podróży nie później niż w terminie 14 dni od dnia rozwiązania Umowy zwraca wpłaty dokonane przez Podróżnego lub w jego imieniu. Podróżny jest zwolniony od wniesienia opłaty za odstąpienie od umowy. Pkt 10.15–10.21 OWU stosuje się odpowiednio. 9.8.Biuro Podróży może rozwiązać Umowę i dokonać pełnego zwrotu Podróżnemu wpłat dokonanych z tytułu Imprezy, bez dodatkowego odszkodowania lub zadośćuczynienia, jeżeli:1) liczba osób, które zgłosiły się do udziału w Imprezie, jest mniejsza niż: 30 osób –w przypadku Imprezy organizowanej za pomocą autokaru, w tym wycieczki objazdowej; 140 osób –w przypadku Imprezy organizowanej za pomocą samolotu czarterowego; 80 osób –w przypadku Imprezy rganizowanej za pomocą samolotu rejsowego, a Biuro Podróży powiadomiło Podróżnego o rozwiązaniu Umowy, nie później niż na: a)20 dni przed rozpoczęciem Imprezy trwającej ponad 6 dni, b)7 dni przed rozpoczęciem Imprezy trwającej 2-6 dni, c)48 godzin przed rozpoczęciem Imprezy trwającej krócej niż 2 dni, lub 2)Biuro Podróży nie może zrealizować Umowyz powodu nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności i powiadomiło Podróżnego o rozwiązaniu Umowy niezwłocznie przed rozpoczęciem Imprezy. 9.9.Biuro Podróży dokonuje zwrotu poniesionych opłat i wpłat, o których mowaw pkt 9.8 i pkt 7.3 OWU, w terminie 14 dni od dnia rozwiązania Umowy. Zapis pkt 7.2 OWU stosuje się odpowiednio. 10.ODPOWIEDZIALNOŚĆ 10.1. Biuro Podróży zobowiązuje się zrealizować Umowę z zachowaniem należytej staranności i ponosi odpowiedzialność za należyte przygotowanie Imprezy, staranny dobór dostawców oraz należyte wykonanie usług turystycznych w ramach Imprezy. 10.2. Biuro Podróży ponosi odpowiedzialność za wykonanie usług turystycznych objętych Umową, bez względu na to, czy usługi te mają być wykonane przez Biuro Podróży, czy przez innych dostawców usług turystycznych. 10.3. Podróżny zawiadamia Biuro Podróży niezwłocznie, w miarę możliwości w trakcie trwania Imprezy, z uwzględnieniem okoliczności danej sprawy, o stwierdzeniu niezgodności.Pod pojęciem „niezgodności”,należy rozumieć niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług turystycznych objętych Imprezą. 10.4. Jeżeli którakolwiek z usług turystycznych nie jest wykonywana zgodnie z Umową, Biuro Podróży usuwa niezgodność, chyba że jest to niemożliwe albo wiąże się z kosztami, które są niewspółmiernie wysokie w stosunku do zakresu niezgodności i wartości usług turystycznych, których one dotyczą. W przypadku nieusunięcia niezgodności pkt 10.14–10.21 OWU stosuje się odpowiednio.Jeżeli Biuro Podróży nie usunie niezgodności w rozsądnym terminie wyznaczonym przez Podróżnego, Podróżny może dokonać tego sam i wystąpić o zwrot poniesionych, niezbędnych wydatków. Podróżny nie jest zobowiązany do wyznaczenia terminu, jeżeli Biuro Podróży odmówi usunięcia niezgodności lub gdy z okoliczności wynika, że niezgodność powinna być usunięta niezwłocznie. 10.5.Jeśli Biuro Podróży, w czasie trwania Imprezy nie wykonuje przewidzianych w Umowie usług stanowiących istotną część Imprezy, jest obowiązane , bez obciążania Podróżnego dodatkowymi kosztami, wykonać w ramach tej Imprezy odpowiednie świadczenia zastępcze, również w przypadku, gdy zgodniony w Umowie powrót Podróżnego do miejsca rozpoczęcia podróży nie został zapewniony.Jeżeli jakość świadczeń zastępczych jest niższa od jakości usługi określonej w programie Imprezy, Biuro Podróży przyznaje Podróżnemu odpowiednie obniżenie Ceny całkowitej Imprezy. 10.6. Podróżny może odrzucić zaproponowane świadczenia zastępcze tylko wtedy, gdy nie są one porównywalne z tym, co zostało uzgodnione w Umowie,lub jeżeli przyznana obniżka Ceny całkowitej Imprezy jest nieodpowiednia. 10.7.W przypadku, gdy niezgodność istotnie wpływa na realizację Imprezy, a Biuro Podróży nie zdoła usunąć tej niezgodności w rozsądnym terminie wyznaczonym przez Podróżnego, Podróżny ma prawo do rozwiązania Umowy bez opłaty za jej rozwiązanie. 10.8.Jeżeli Impreza obejmuje transport Podróżnych, Biuro Podróży zapewnia powrót Podróżnego do kraju równoważnym środkiem transportu niezwłocznie i bez obciążania Podróżnego dodatkowymi kosztami. Pkt 10.14–10.21OWU stosuje się odpowiednio. 10.9.Jeżeli nie jest możliwe zaproponowanie świadczeń zastępczych lub Podróżny je odrzuci zgodnie z pkt 10.6 OWU, wówczas Podróżny jest uprawniony do uzyskania obniżenia Ceny całkowitej lub odszkodowania, lub zadośćuczynienia, bez rozwiązywania Umowy. 10.10.W przypadku, gdy niemożliwe jest zapewnienie powrotu Podróżnego do kraju zgodnie z Umową z powodu nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności, Biuro Podróży ponosi koszty niezbędnego zakwaterowania Podróżnego, w miarę możliwości o kategorii równoważnej do określonej w Umowie,przez okres do 3 nocy. 10.11.Uprawnienie, o którym mowa w pkt 10.10 OWU, nie wyłącza stosowania przepisów korzystniejszych w tym zakresie. 10.12.Biuro Podróży nie może powoływać się na nieuniknione i nadzwyczajne okoliczności w celu ograniczenia odpowiedzialności, o której mowa w pkt 10.10 i 10.11 OWU, jeżeli przedsiębiorca świadczący usługi transportowe nie może powoływać się na takie okoliczności na podstawie innych przepisów. 10.13.Ograniczenia czasu zapewniania Podróżnemu niezbędnego zakwaterowania, o którym mowa w pkt 10.10 OWU, nie stosuje się w przypadku osób o ograniczonej sprawności ruchowej, zgodnie z definicją zawartą w art. 2 lit. a rozporządzenia (WE) nr 1107/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 lipca 2006 r. w sprawie praw osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej podróżujących drogą lotniczą (Dz. Urz. UE L 204 z 26.07.2006, str. 1), oraz wszelkich osób im towarzyszących, kobiet w ciąży i osób w wieku poniżej 18 lat bez opieki, jak również osób wymagających szczególnej opieki medycznej, pod warunkiem że Biuro Podróży zostało powiadomione o sytuacji tych osób co najmniej 48 godzin przed rozpoczęciem Imprezy. 10.14.Podróżnemu przysługuje obniżka Ceny całkowitej za każdy okres, w trakcie którego stwierdzono niezgodność, chyba że została ona spowodowana wyłącznym działaniem lub zaniechaniem Podróżnego. 10.15.Podróżnemu przysługuje odszkodowanie lub zadośćuczynienie za poniesione szkody lub krzywdy, których doznał w wyniku niezgodności. Biuro Podróży niezwłocznie wypłaca odszkodowanie lub zadośćuczynienie. 10.16.Podróżnemu nie przysługuje odszkodowanie lub zadośćuczynienie za niezgodność w przypadku, gdy Biuro Podróży udowodni, że:1)winę za niezgodność ponosi Podróżny;2)winę za niezgodność ponosi osoba trzecia, niezwiązana z wykonywaniem usług turystycznych objętych Umową, a niezgodności nie dało się przewidzieć lub uniknąć;3)niezgodność została spowodowana nieuniknionymi i nadzwyczajnymi okolicznościami. 10.17.Roszczenia, o których mowa w pkt 10.14 i 10.15 OWU,przedawniają się z upływem 3 lat.10.18.Jeżeli przepisy szczególne ograniczają zakres albo warunki, na jakich odszkodowanie lub zadośćuczynienie jest wypłacane przez dostawcę usług turystycznych, które są częścią Imprezy, takie same graniczenia stosuje się do Biura Podróży. 10.19.W przypadkach innych niż określone w pkt 10.18 OWU, Biuro Podróży ogranicza odszkodowanie, jakie może zostać wypłacone przez Biuro Podróży, o ile og raniczenie to nie dotyczy szkody na osobie lub szkody spowodowanej umyślnie lub w wyniku niedbalstwa–do trzykrotności Ceny całkowitej Imprezy. 10.20.Obniżka ceny, o której mowa w pkt 10.14 OWU, odszkodowanie lub zadośćuczynienie, o których mowa w pkt 10.15 OWU, podlegają odpowiedniemu obniżeniu w przypadku skorzystania przez Podróżnego z obniżenia ceny lub odszkodowania, o których mowa w rozporządzeniu (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004r. ustanawiającym wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylającym rozporządzenie (EWG) nr 295/91 (Dz. Urz. UE L 46 z 17.02.2004, str. 1), rozporządzeniu (WE) nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczącym praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym (Dz. Urz. UE L 315 z 03.12.2007, str. 14), rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 392/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie odpowiedzi alności przewoźników pasażerskich na morskich drogach wodnych z tytułu wypadków (Dz. Urz. UE L 131 z 28.05.2009, str. 24), rozporządzeniu (UE) nr 1177/2010 i rozporządzeniu (UE) nr 181/2011 albo w innych przepisach.10.21.Biuru Podróży przysługuje roszcze nie w stosunku do każdej osoby trzeciej, która przyczyniła się do zdarzenia powodującego obniżkę Ceny całkowitej, o której mowa w pkt 10.14 OWU, lub skutkującego koniecznością wypłaty odszkodowania lub zadośćuczynienia, o których mowa w pkt 10.15 OWU.10.22.Biuro Podróży niezwłocznie udziela odpowiedniej pomocy Podróżnemu, który znalazł się w trudnej sytuacji, w tym w okolicznościach, o których mowa w pkt 10.10 OWU.10.23.Pomoc, o której mowa w pkt 10.22 OWU, polega w szczególności na udzieleniu:1)odpowiednich informacji dotyczących świadczeń zdrowotnych, władz lokalnych oraz pomocy konsularnej;2)Podróżnemu pomocy w skorzystaniu ze środków porozumiewania się na odległość, w tym ze środków komunikacji elektronicznej oraz w skorzystaniu ze świadczeń zastępczych, o których mowa w pkt 10.5 zd. pierwsze OWU. 10.24.Biuro Podróży może żądać opłaty z tytułu udzielenia pomocy, o której mowa w pkt 10.22 OWU, jeżeli trudna sytuacja powstała z wyłącznej winy umyślnej Podróżnego lub w wyniku jego rażącego niedbalstwa. Wysokość opłaty nie może przewyższać rzeczywistych kosztów poniesionych przez Biuro Podróży. 10.25.Biuro Podróży lub agent turystyczny ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą wobec Podróżnego za swoje błędy w rezerwacji, chyba że odpowiedzialność za błąd ponosi Podróżny lub błąd ten powstał na skutek nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności. 10.26.Biuro Podróży nie ponosi odpowiedzialności za szkody Podróżnego powstałe na skutek udziału w imprezach sportowych i innych wydarzeniach organizowanych w czasie Imprezy, których organizatorem nie jest Biuro Podróży. 10.27.Podróżny jest zobowiązany do przestrzegania przepisów celnych i dewizowych obowiązujących w Rzeczypospolitej Polskiej, krajach tranzytowych i docelowych. Biuro Podróży nie ponosi odpowiedzialności za nieprzestrzeganie przez Podróżnego przepisów wskazanych w zdaniu poprzednim. 10.28.Biuro Podróży nie ponosi odpowiedzialności za podjętą przez odpowiednią straż graniczną lub urzędników imigracyjnych odmowną decyzję dotyczącą niewpuszczenia Podróżnego do danego kraju lub niewypuszczenia Podróżnego z Polski, jeśli okoliczność taka nastąpi wyłącznie z przyczyn leżących po stronie Podróżnego. 10.29.Za szkody wyrządzone podczas Imprezy przez osoby małoletnie odpowiadają rodzice lub opiekunowie prawni. 11. PROCEDURA ROZPATRYWANIA SKARG,GWARANCJA UBEZPIECZENIOWA I SKŁADKI NA TURYSTYCZNY FUNDUSZ GWARANCYJNY 11.1. Podróżny ma obowiązek poinformować Biuro Podróży lub przedstawiciela Biura Podróży w miejscu realizacji Imprezy (rezydenta) o wszelkich niezgodnościach stwierdzonych w trakcie realizacji Imprezy. W przypadku stwierdzonej niezgodności, rozumianej zgodnie z pkt 10.3 OWU, Podróżny ma prawo do złożenia skargi.W celu zapobiegania szkodom skarga powinna być złożona przez Podróżnego niezwłocznie, tak, aby Biuro Podróży mogło jak najszybciej interweniować i wyjaśnić sprawę w trybie pilnym.Biuro Podróży zaleca złożenie skargi w postaci papierowej (na adres korespondencyjny Biura odróży) lub elektronicznej (e-mailemna adres: sekretariat@sunfun.pl),ewentualnie na innym trwałym nośniku. Przez „trwały nośnik” należy rozumieć materiał lub narzędzie umożliwiające przechowywanie informacji,w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.Skarga powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Podróżnego i Imprezy w której uczestniczył (w tym m.in. numer Umowy oraz datę Imprezy albo, w miarę możliwości jedynie kopię zawartej Umowy), przedmiot skargi, wskazanie niezgodności oraz określenie żądań, a ponadto powinna zostać złożona w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia zakończenia Imprezy.Do zachowania terminu wystarczy wysłanie skargi przed jego upływem.W przypadku złożenia skargi po terminie, Biuro Podróży jest uprawnione do uznania jej za bezskuteczną,co w żadnej mierze nie uchybia oraz nie ogranicza uprawnień Podróżnego do dochodzenia roszczeń na drodze sądowej przed upływem okresu przedawnienia,wynoszącego 3 lata.Podróżny, wtrakcie rozpatrywania skargi przez Biuro Podróży powinien zapewnić współpracę z Biurem Podróży w zakresie niezbędnym do rozpatrzenia skargi. 11.2. Skarga związana z realizacją Imprezy może być kierowana bezpośrednio do Biura Podróży lub do agenta turystycznego, za pośrednictwem którego Umowa została zawarta.Agent turystyczny niezwłocznie przekazuje skargę do Biura Podróży. Skargęwniesioną do agenta turystycznego w danym dniu uważa się za wniesioną z tym dniem do Biura Podróży.Agent turystyczny oraz przedstawiciel Biura Podróży w miejscu realizacji Imprezy (rezydent)nie są uprawnieni do uznawania roszczeń Podróżnego związanych z Umową, w szczególności wynikających z wniesionej przez Podróżnego skargi. 11.3.Odpowiedź na prawidłowo złożoną skargę zostanie przekazana Podróżnemu w postaci papierowej lub za pomocą innego trwałego nośnika,stosownie do okoliczności bezzwłocznie, ale nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania skargi.Do zachowania terminu wystarczy wysłanie odpowiedzi przed jego upływem. 11.4.Do niestanowiących skarg wiadomości i żądań Podróżnego związanych z realizacją Imprezy stosuje się odpowiednio pkt 11.1 –11.3 OWU. 11.5. O ile obowiązek taki nie wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, Biuro Podróży nie korzysta z pozasądowych sposobów rozpatrywania skarg i dochodzenia roszczeń, w tym nie korzysta z pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Wykonując obowiązki nałożone przez bezwzględnie bowiązujące przepisy prawa, Biuro Podróży informuje, iż podmiotem uprawnionym do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, któremu podlega Biuro Podróży jest Inspekcja Handlowa -Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej w Warszawie (ul.Mienkiewicza 3, 00-015 Warszawa, adres strony internetowej: www.wiih.org.pl).Informacje dotyczące pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich za pomocą platformy utworzonej przez Komisję Europejską znajdują się pod adresem:https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL.Podróżny jest uprawniony do złożenia skargi za pomocą wskazanej powyżej platformy, w przypadku zawarcia Umowy z wykorzystaniem procedury dostępnej na stronie internetowej Biura Podróży (online). Podróżny może również uzyskać pomoc w sprawie swoich uprawnień oraz w zakresie sporu między nima Biurem Podróży zwracając się do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochronakonsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich) lub korzystając z informacji dostępnych na stronie internetowej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (www.uokik.gov.pl). 11.6.Wypełniając wymogi nałożone Ustawą,Biuro Podróży oświadcza, iż na wypadek swojej niewypłacalności:1) posiada gwarancję ubezpieczeniową wystawioną przez Europäische Reiseversicherung AG z siedzibą w Monachium działającego przez oddział w Polsce o numerze G/2018/2500105, na kwotę 7.339.200,00 zł(numer gwarancji i nazwa podmiotu udzielającego zabezpieczenia finansowego są także podawane w Umowie);oraz2) dokonuje terminowego odprowadzania składek od Umów w należnej wysokości na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny i zobowiązuje się do dalszego odprowadzania składek na zasadach określonych Ustawą (informacja o wysokości pobranej składki jest każdorazowo podawana w Umowie).Kwota należna z tytułu składki obliczana jest za okres jednego miesiąca i przekazywana wraz z wymaganą Ustawą deklaracją do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego w terminie do 21dnia miesiąca następującego po danym okresie.11.7.Wypłata środków z zabezpieczeń następuje na zasadach określonych w Ustawie. W przypadku konieczności skorzystania przez Podróżnego z zabezpieczeń wskazanych w pkt 11.6 OWU (zgłoszenie niewypłacalności Biura Podróży),należy kontaktować się z:1) Marszałkiem Województwa Mazowieckiego (Urząd Marszałkowski wjewództwa Mazowieckiego w Warszawie, ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa, telefon kontaktowy:(+4822) 5979501 lub (+48 22) 5979540, e-mail: dkpit@mazovia.pl) gdy Podróżny znajduje się na wyjeździe, w sprawach kontynuacji Imprezy i organizacji powrotu do kraju;2) ubezpieczycielem –Europäische Reiseversicherung AG z siedzibą w Monachium działającym przez oddział w Polsce (ul. Chmielna 101/102, 80-748 Gdańsk, telefon kontaktowy: (+48 58) 3248850, e-mail: poczta@erv.pl) –w zakresie zwrotu całości lub części wpłat wniesionych tytułem zapłaty za Imprezę. 12. ODPOWIEDZIALNOŚĆ LINII LOTNICZYCH 12.1.Skargi dotyczące przelotu do/z miejsca docelowego (w szczególności w zakresie odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lub dużego opóźnienia lotów oraz bagażu zniszczonego lub uszkodzonego w czasie przelotu samolotem) podlegają regulacjom:1) Konwencji o ujednostajnieniu niektórych prawideł, dotyczących międzynarodowego przewozu lotniczego, podpisanej w Warszawie (Konwencja Warszawska) z dnia 12 października 1929r. (Dz. U. z 1933 r. Nr 8 poz. 49 ze zm.);2) Konwencji o ujednoliceniu niektórych prawideł dotyczących międzynarodowego przewozu lotniczego, porządzonej w Montrealu (Konwencja Montrealska) z dnia 28 maja 1999 r. (Dz. U. z 2007 r. Nr 37 poz. 235 ze zm.);3) Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu uropejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylającego rozporządzenie (EWG) nr 295/91 (Dz. U. UE. L. z 2004 r. Nr 46 poz. 1);4 ) Ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. Prawo lotnicze (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 959 ze zm.). Zgodnie z wyżej wymienionymi regulacjami pasażer (posiadający imiennie wystawiony bilet) ma prawo złożyć reklamację do przedstawicielstwa właściwej linii lotniczej, a w przypadku wyczerpania drogi reklamacyjnej –skargę do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ul. Marcina Flisa 2, 02 –247 Warszawa). 12.2.Wskazany powyżej tryb skarg względem linii lotniczych nie wyłącza, jak również nie ogranicza odpowiedzialności Biura Podróży jako organizatora turystyki, określonej w OWU oraz na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. 13. UBEZPIECZENIE 13.1. Na podstawie Umowy Generalnej Nr 226 z dnia 23 stycznia 2017 r. zawartej pomiędzy Biurem Podróży a Europäische Reiseversicherung AG z siedzibą w Monachium działającym przez oddział w Polsce, ul. Chmielna 101/102, 80-748 Gdańsk, dalejjako„ERV”,Podróżny podczas Imprezy posiada ubezpieczenie w wariancie podstawowym Europa z zakresem: koszty leczenia i transportu (15.000 EUR), następstwa nieszczęśliwych wypadków (trwały uszczerbek: 7.000 PLN, śmierć: 3.500 PLN), bagaż podróżny (800 PLN), koszty ratownictwa (5.000 EUR), assistance podstawowe, lub ubezpieczenie w wariancie podstawowym Świat z zakresem: koszty leczenia i transportu (22.000 EUR), następstwa nieszczęśliwych wypadków (trwały uszczerbek: 10.000 PLN, śmierć: 5.000 PLN), bagaż podróżny (1.000 PLN, w tym opóźnienie dostarczenia bagażu 600 PLN), koszty ratownictwa (5.000 EUR), assistance rozszerzone; w ramach polisy nr 1000533. Biuro Podróży zaleca,aby Podróżny przed zawarciem Umowy zapoznał się z warunkami ubezpieczenia, określonymi w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia Podróży dla Klientów Organizatorów Turystyki nr 10.22.003. 13.2.W przypadku leczenia ambulatoryjnego Podróżny zobowiązany jest każdorazowo pokryć na miejscu jego koszty do wysokości 100 EUR lub równowartość tej kwoty. Następnie po powrocie do krajuPodróżny może wystąpić do ERV z roszczeniem o zwrot poniesionych kosztów, przedstawiając oryginały rachunków związanych z poniesionymi kosztami leczenia. 13.3.Podróżny każdorazowo zobowiązany jest ponieść koszt 25 € (lub ich równowartość w przypadku bezgotówkowego rozliczenia kosztów leczenia) tytułem udziału własnego w przypadku leczenia ambulatoryjnego, czyli leczenia niezwiązanego z pobytem w szpitalu lub w innej placówce medycznej, trwającym nieprzerwanie co najmniej 24 godziny. 13.4. W nagłych wypadkach ZA GRANICĄ prosimy o kontakt z Centrum Alarmowym czynnym 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu pod numerem telefonu +48 583091100. 13.5. W celu zwiększenia zakresu ochrony ubezpieczeniowej Biuro Podróży rekomenduje zawarcie ubezpieczenia dodatkowego. Biuro Podróży informuje, że we współpracy z ERV przygotowało ekskluzywną ofertę dodatkowego dobrowolnego ubezpieczenia turystycznego Optimum, Max, Super Max, zwanego dalej „Ubezpieczeniem dodatkowym”, w celu zapewnienia bezproblemowego przebiegu urlopu i jak najlepszej ochrony interesów Podróżnych. Przedmiotem Ubezpieczenia dodatkowego jest zwiększona ochrona ubezpieczeniowa Podróżnego, tj. zakres ubezpieczenia w dodatkowych wariantach Optimum, Max oraz Super Max (Świat) może zostać rozszerzony o następstwa chorób przewlekłych (w ramach sumy ubezpieczenia kosztów leczenia) oraz następstwa uprawiania sportów wysokiego ryzyka (w ramach sumy ubezpieczenia kosztów leczenia i następstw nieszczęśliwych wypadków). 13.6. W Cenie całkowitej Imprezy nie jest zawarte ubezpieczenie od kosztów rezygnacji z Imprezy. Biuro Podróży zaleca zawarcie dodatkowego ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z Imprezy, gdyż w przypadku braku tego ubezpieczenia Podróżny ponosi pełną odpowiedzialność finansową związaną z ryzykiem obciążenia kosztami rezygnacji z Imprezy. 13.7.Ubezpieczenie od kosztów rezygnacji z Imprezy gwarantuje zwrot maksymalnie 80% niewykorzystanych świadczeń z tytułu zawartej Umowy, w przypadku rezygnacji z uczestnictwa w Imprezie z przyczyn określonych w § 21 Ogólne Warunki Ubezpieczenia Podróży dla Klientów Organizatorów Turystyki nr 10.22.003. 13.8. Ubezpieczenie od kosztów rezygnacji z Imprezym oże być zawarte najpóźniej w terminie 7 dni od daty rezerwacji Imprezy, chyba że rezerwacjanastąpi w terminie krótszym niż 30 dni przed datą wyjazdu. W takim przypadku zawarcie umowy ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z Imprezy może być dokonane jedynie w dniu rezerwacji Imprezy.Więcej informacji o Ubezpieczeniu dodatkowym, znajduje się na stronie internetowej Biura Podróży 13.9.W przypadku Ubezpieczenia dodatkowego umowa o ubezpieczenie jest zawierana poprzez dokonanie zapłaty za ubezpieczenie zapewniane przez ERV. Kwota za ubezpieczenie jest opłacana z przedpłaty dokonanej przez Podróżnego na poczet Ceny całkowitej. 13.10.Zawarcie i rozwiązanie umowy o ubezpieczenie, a także prawa i obowiązki z niej wynikające, podlegają przepisom kodeksu cywilnego, innym bezwzględnie obowiązującym przepisom prawa oraz ogólnym warunkom ubezpieczenia ERV, dostępnym na stronie internetowej Biura Podróży 13.11.Poprzez zawarcie umowy o ubezpieczenie powstaje stosunek prawny,którego stronami są Podróżny wskazany w Umowie i zakład ubezpieczeń. Biuro Podróży jest w tej relacji jedynie pośrednikiem. Jeżeli dojdzie do zdarzenia ubezpieczeniowego,Podróżny będzie rozwiązywał wszystkie kwestie z tym związane bezpośrednio z zakładem ubezpieczeń. Biuro Podróży nie jest upoważnione do ingerowania w proces likwidacji zdarzeń ubezpieczeniowych. 13.12.Biuro Podróży informuje, że w zakresie wynikającym z umowy o ubezpieczenie,Europäische Reiseversicherung AG z siedzibą w Monachium działający przez oddział w Polsce, ul. Chmielna 101/102, 80-748 Gdańsk, jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) i przetwarza te dane na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) RODO tj. ponieważ przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy, w celu zawarcia i wykonania umowy ubezpieczenia. Nie przewiduje się ujawnienia danych osobowych z wyjątkiem: osoby, której dane dotyczą, osoby upoważnionej do przetwarzania danych,przedstawiciela administratora, podmiotu przetwarzającego na zlecenie, organów państwowych lub organów samorządu terytorialnego, którym dane są udostępniane w związku z prowadzonym postępowaniem.Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania umowy ubezpieczenia oraz przez okres przedawnienia wzajemnych roszczeń pomiędzy stronami.Osoba, której dane osobowe dotyczą, ma prawo do żądania od administratora dostępu do tych danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych. Osoba, której dane osobowe dotyczą, ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.Podanie danych osobowych na cele realizacji umowy ubezpieczenia jest dobrowolne, ale jest konieczne do jej zawarcia i wykonania. Odmowa podania danych osobowych będzie skutkować brakiem możliwości zawarcia i wykonania umowy ubezpieczenia.Dane osobowe nie będą wykorzystywane przez administratora w celach zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.We wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora należy kontaktować się z inspektorem ochrony danych pod adresem e-mail: iod@erv.pl. 13.13.Podmiotem uprawnionym właściwym do prowadzenia postępowań w sprawach pozasądowego rozwiązywania sporów z konsumentami dla Europäische Reiseversicherung AG z siedzibą w Monachium działającego przez Oddział w Polsce jest Rzecznik Finansowy (Al. Jerozolimskie 87, 02-001 Warszawa; www.rf.gov.pl). 14. DOKUMENTY PODRÓŻNE 14.1. Dokumenty podróżne (w szczególności niezbędne pokwitowania, vouchery i bilety oraz informacje o planowanym czasie wyjazdu i w stosownych przypadkach terminie odprawy, a także o planowanych godzinach przystanków pośrednich, połączeń transportowych i przyjazdu)są wydawane Podróżnemu przez Biuro Podróży i zawierają ważne informacje dotyczące wykupionej Imprezy.Zaleca się także sprawdzenie godzin odlotów na 24 godziny przed planowanym rozpoczęciem Imprezy na stronie internetowej Biura Podróży.Dokumenty podróżne zawierają również informacje niezbędne do korzystania z poszczególnych usług związanych z Imprezą, tj. informacje na temat transportu, zakwaterowania i ubezpieczenia Podróżnego, a także parkingu jeżeli taka usługa została wykupiona). Dokumenty podróżne stanowią potwierdzenie zakupu poszczególnych usług w ramach Imprezy.Podróżny jest zobowiązany posiadać przy sobie wyżej wymienione dokumenty podróżne przez cały czas trwania Imprezy(zalecana forma papierowa). Dokumenty podróżne zostaną przekazane Podróżnemu przed rozpoczęciem Imprezy, ale nie wcześniej niż na 7 dni przed planowanym rozpoczęciem Imprezy,za pomocą trwałego nośnika określonego w Umowie. 14.2. W przypadku, gdy Podróżny nie otrzyma dokumentów podróżnych w terminie 2 dni przed rozpoczęciem Imprezy, należy wówczas zgłosić tę okoliczność Biuru Podróży lub agentowi turystycznemu, za pośrednictwem którego została zawarta Umowa.Niedoręczenie dokumentów podróżnych we wskazanym powyżej terminie może być w szczególności spowodowane nieuiszczeniem całości Ceny całkowitej.Na wyraźną prośbę Podróżnego, może on otrzymać dokumenty podróżne bezpośrednio na lotnisku od osoby upoważnionej przez Biuro Podróży, najpóźniej na dwie godziny przed planowanym rozpoczęciem Imprezy. 15.PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH 15.1. Uczestnik Imprez organizowanych przez Biuro Podróży,będąc Podmiotem danych (zwanym dalej „Podmiotem danych”), w rozumieniu Rozporządzenia arlamentu Europejskiego i Rady (EU) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej „Rozporządzeniem RODO”) oraz zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (zwanej dalej „UODO”) przyjmuje do wiadomości, iż dane osobowe, które przekazał Biuru Podróży,będącego Administratorem danych osobowych (zwanemu dalej „Administratorem”), na podstawie zawartej Umowy i w związku z jej zawarciem, będą przetwarzane przez Administratora wyłącznie w celu realizacji jego obowiązków ustawowych i w celu realizacji oraz dochodzenia praw i obowiązków wynikających z Umowy. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do zapewnienia realizacji wzajemnych praw i obowiązków wynikających z Umowy, jednak nie dłużej niż przez trzy lata po zakończeniu Umowy. Podmiot danych niniejszym wyraźną zgodę na przetwarzanie danych osobowych i potwierdza, iż dane osobowe, które przekazał Administratorowi, są prawdziwe, i zobowiązuje się, że powiadomi Administratora o wszelkich zmianach powyższych danych. 15.2.POUCZENIE: Ochronę danych osobowych regulują postanowienia Rozporządzenia RODO i UODO, które zawierają również regulację uprawnień przysługujących Podmiotowi danych. Podmiotowi danych przysługuje prawo do bezpłatnego uzyskania informacji dotyczących przetwarzania jego danych, które są przechowywane. Pod warunkiem dotrzymania wymogów określonych w ogólnie obowiązujących przepisach prawa, Podmiotowi danych przysługują również: (i) prawo do dostępu do własnych danych osobowych, (ii) prawo do sprostowania nieprawdziwych danych osobowych, (iii) prawo do ograniczenia (zablokowania) przetwarzania danych osobowych, (iv) prawo do zgłoszenia sprzeciwu w stosunku do przetwarzania danych osobowych w danym celu, (v) prawo do usunięcia danych osobowych, w szczególności w przypadku, jeżeli dane już nie są niezbędne do celów, dla których zostały zebrane, lub nie są już przetwarzane, albo jeżeli cofnął zgodę na ich przetwarzanie i nie istnieje żadna inna podstawa prawna umożliwiająca ich przetwarzanie, ewentualnie jeżeli dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem. Podmiotowi danych przysługuje także, pod warunkiem spełnienia określonych wymogów, prawo do przeniesienia danych, czyli prawo do uzyskania jego danych osobowych, które przekazał dobrowolnie Administratorowi, w formie elektronicznej, w strukturyzowanym, zwyczajnie używanym i maszynowo czytelnym formacie, Podmiot danych może w ramach tego prawa również skorzystać z prawa do przeniesienia danych osobowych do innego administratora, jeżeli takie przeniesienie będzie możliwe pod względem technicznym (prawo przeniesienia danych). Administrator podaje do wiadomości następujące dane kontaktowe w celu zwracania się Podmiotów danych do Administratora: -do Administratora można się zwracać pisemnie na adresie jego siedziby, który podany jest wyżej, -do Administratora można się zwracać pisemnie za pośrednictwem adresu e-mail: sekretariat@sunfun.pl, -do Administratora można się zwracać telefonicznie: (0048) 22 257 08 00. Jeżeli Podmiot danych skorzysta z któregoś z praw, które mu przysługują zgodnie z przepisami prawa regulującymi zakres ochrony danych osobowych w stosunku do Administratora, a złożony wniosek nie będzie umożliwiał weryfikacji tożsamości wnioskodawcy lub jeżeli Administrator będzie miał uzasadnione wątpliwości w stosunku do tożsamości osoby wnioskodawcy, wtedy Administratorowi przysługuje prawo do zwrócenia się do takiej osoby z prośbą o przekazanie uzupełniających danych, które będą niezbędne do potwierdzenia tożsamości wnioskodawcy. W razie podejrzenia, że dane są przetwarzane niezgodnie z obowiązującym prawem, Podmiotowi danych przysługuje prawo do złożenia skargi do organu nadzoru, którym jest Urząd Ochrony Danych Osobowych w Polsce. Administrator niniejszym oświadcza, iż dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w wyżej wymienionych celach, zgodnie z prawem w zakresie ochrony danych osobowych i odpowiednimi przepisami prawa UE, z użyciem odpowiednich środków technicznych, organizacyjnych i bezpieczeństwa. 16. PARKING 16.1.Celem zapewnienia Podróżnym jak najwyższego komfortu, Biuro Podróży oferuje możliwość zawarcia umowy o świadczenie usług parkingowych.Skorzystanie przez Podróżnego z usług parkingowych jest całkowicie dobrowolne, a zawarcie Umowy nie jest uzależnione od skorzystania przez Podróżnego z usług parkingowych i nie łączy się z koniecznością skorzystania z tych usług. 16.2.Jeżeli Podróżny wykupi usługi parkingowe lub jeśli zostaną mu nieodpłatnie zapewnione przez Biuro Podróży, wówczas usługi parkingowe będą stanowiły element Imprezy, a Biuro Podróży będzie ponosiło odpowiedzialność za należytą realizację całości Imprezy, w tym także usług parkingowych,na zasadach określonych w OWU i w Ustawie. 16.3. Jeżeli Podróżny zdecyduje się na skorzystanie z usług parkingowych, umowa o świadczenie usług parkingowych jest zawierana w momencie zawarcia Umowy. 17. NAGRODY I KONKURSY 17.1. W przypadku korzystania z Imprezy, która stanowi nagrodę konkursową (bez względu na organizatora konkursu), Podróżny jest upoważniony do korzystania wyłącznie z usług określonych w regulaminie Imprezy dla wyżej wymienionej nagrody, który został ustalony pomiędzy Biurem Podróży i organizatorem konkursu, chyba że Biuro Podróży i Podróżny zgodnie postanowią inaczej. 18. WAŻNE INFORMACJE 18.1.Transport do destynacji oznaczonych jako „Egzotyczne” zostanie zapewniony za pośrednictwem odpowiednich linii lotniczych, przy czym lot może odbywać się z międzylądowaniem. W związku z powyższym niezbędnym jest, aby Podróżny, który uczestniczy w Imprezie oznaczonej jako „Egzotyczna”, spełniał wszelkie warunki konieczne do wjazdu, wyjazdu i przejazdu przez dany kraj i wstępu na teren poszczególnego kraju, w tym w szczególności posiadał wymagane wizy, paszport o dłuższej niż zwykle dacie ważności(posiadający wolne strony) lub inne dokumenty pozwalające na opuszczenie terminala lotniczego. Biuro Podróży nie ponosi odpowiedzialności za nieudzielenie zezwolenia na wyjazd z danego kraju z powodu niespełnienia wyżej wymienionych wymogów z przyczyn leżących wyłącznie po stronie Podróżnego 18.2. Biuro Podróży wyraźnie zwraca uwagę na specyfikę destynacji nadmorskich, szczególnie w kwestii występujących tam pełzających lub latających owadów, które są częścią tamtejszego środowiska naturalnego. 18.3. Biuro Podróży wyraźnie zwraca uwagę, iż ze względu na specyfikę standardów zakwaterowania w niektórych destynacjach oznaczonych jako „Egzotyczne”, w przypadku zażądania zakwaterowania trzech lub więcej osób w jednym pokoju, może dojść do sytuacji, w której dziecko będzie zobowiązane dzielić łóżko typu małżeńskiego z dwoma osobami dorosłymi. W tego typu destynacjach oznaczonych jako „Egzotyczne” może nie obowiązywać prawo do zagwarantowania tzw. „dostawki”. Wstawienie „dostawki”, a także ewentualnie trzeciego i kolejnego łóżka w pokoju może być w danym hotelu uzależnione od zgłoszenia osobnego żądania w tym przedmiocie, dostępności i ilości łóżek w danym hotelu, a także od uiszczenia dodatkowej opłaty. 18.4. Mając na uwadze chęć zapobiegania powstaniu ewentualnych szkód w mieniu Podróżnych, Biuro Podróży wyraźnie zaleca Podróżnym, aby nie podróżowali z przedmiotami lub gotówką o znacznej wartości. W przypadku, gdy pomimo wyżej wskazanych zaleceń, Podróżni podróżują z przedmiotami lub kwotami pieniężnymi o znacznej wartości, wówczas Podróżni powinnizapytać w recepcji hotelu o możliwość bezpiecznego przechowywania wyżej wskazanych przedmiotów lub kwot, w szczególności o możliwość przechowywania takich przedmiotów lub kwot w sejfie mieszczącym się w recepcji hotelu. Jednakże decyzję o oddaniu takich przedmiotów lub kwot na przechowanie Podróżni podejmują na własną odpowiedzialność. 19.POSTANOWIENIA KOŃCOWE 19.1. Wszystkie dane i informacje o usługach, cenach i warunkach Imprez, zawarte w materiałach Biura Podróży odpowiadają informacjom znanym w okresie wydania wyżej wymienionych materiałów.Informacje dotyczące zakresu wyżywienia (w szczególności forma wyżywienia –zakres, miejsce i godziny wydawania posiłków), dodatkowych usług świadczonych w hotelu (zajęcia fitness, korzystanie z basenów, itd.)mogą ulec zmianie w ciągu trwania danego sezonu, o czym Biuro Podróży poinformuje Podróżnych.W celu uzyskania aktualnych informacji na temat Imprez, Biuro Podróży zaleca korzystać ze strony internetowej.Biura Podróży 19.2. W celu zagwarantowania Podróżnym jak najlepszego dostępu do informacji o oferowanych rodzajach zakwaterowania, Biuro Podróży w swoich materiałach zamieszcza informacje o dostępnych stronach internetowych dotyczących miejsc zakwaterowania. Wyżej wymienione strony internetowe są aktualne w dniu wydania odpowiednich materiałów. Odpowiedzialność za prawidłowość danych, w tym także ich aktualizację ponosi administrator odpowiedniej strony internetowej. 19.3. Ze względu na długość oryginalnych nazw niektórych miejsc zakwaterowania, Biuro Podróży informuje,że niektóre nazwy umieszczone w materiałach Biura Podróży mogą zostać skrócone z uwagi na ograniczoną ilość miejsca. 19.4 Strony zobowiązują się do rozwiązywania ewentualnych sporów powstałych na tle zawarcia lub wykonywania Umowy, w tym wynikających z OWU, na zasadach określonych w bezwzględnie obowiązujących przepisach prawa.Sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporów będzie sąd polski, przy uwzględnieniu właściwości wskazanej w kodeksie postępowania cywilnego. 19.5.W sprawach nieuregulowanych w OWU stosuje się odpowiednio przepisy kodeksu cywilnego, Ustawy oraz inne bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa. 19.6.Jeżeli jakiekolwiek postanowienia Umowy, OWU lub innych materiałów Biura Podróży, które stanowią integralną część Umowy okażą się nieważne lub nieskuteczne, nie uchybia to ważności pozostałych postanowień,a zastosowanie znajdują odpowiednie przepisy bezwzględnie obowiązującego prawa. Zaleca się, aby Podróżny, przed zawarciem Umowy zapoznał się z Ustawą,w tym w szczególności z uprawnieniami i obowiązkami Biura Podróży i Podróżnego. Ustawa oraz dyrektywa, na podstawie której przetransponowano Ustawę do prawa krajowego są dostępne za pośrednictwem strony internetowej Biura Podróży. 19.7.Biuro Podróży informuje, że Podróżny nie może zrzec się w całości lub w części praw wynikających z Ustawy. Postanowienia Umów zawartych z Podróżnymi oraz oświadczenia Biura Podróży zmierzające do wyłączenia lub ograniczenia odpowiedzialności określonej w Ustawie są nieważne. Postanowienia Umów zawieranych z Podróżnymi lub oświadczenia Podróżnego mniej korzystne dla Podróżnego niż postanowienia Ustawy są nieważne. W miejsce postanowień Umowy mniej korzystnych dla Podróżnego obowiązują przepisy Ustawy. 19.8.OWU wchodzą w życie z dniem 1 lipca 2018 r. i zastępują odpowiednio dotychczasowe Ogólne Warunki Uczestnictwa Blue Style sp. z o.o. dotyczące sprzedaży internetowej (wydanie 4) obowiązujące dla imprez turystycznych zarezerwowanych od dnia 25maja 2018r. oraz Ogólne Warunki Uczestnictwa Blue Style sp. z o.o. dotyczące sprzedaży stacjonarnej (wydanie 4) obowiązujące dla imprez turystycznych zarezerwowanych od dnia 25 maja 2018r |