drukuj
WARUNKI UCZESTNICTWA W IMPREZACH TURYSTYCZNYCH
OBOWIĄZUJĄCE OD DNIA 1 LIPCA 2018 R.

§1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Touroperator z siedzibą w Krakowie, będący organizatorem turystyki, zwana dalej Organizatorem, stawia sobie za cel zapewnienie Podróżnym optymalnych warunków wypoczynku w imprezach turystycznych. Niniejsze „Warunki Uczestnictwa w imprezach turystycznych zwane są
dalej „Warunkami Uczestnictwa”. Zawarcie umowy o udział w imprezie turystycznej jest traktowane jako pełna akceptacja zaprezentowanych Warunków Uczestnictwa, które otrzymali Państwo przed zawarciem umowy. Prosimy zatem przed dokonaniem rezerwacji imprezy turystycznej o dokładne zapoznanie się z poniższymi Warunkami Uczestnictwa.
Ilekroć w treści Warunków Uczestnictwa mowa jest o:
a) "imprezie turystycznej", zwanej dalej „Imprezą”;
b) „umowie o udział w imprezie turystycznej”, zwanej dalej „Umową”;
c) „Podróżnym”
d) „trwałym nośniku”
pojęcia te używane są w Warunkach Uczestnictwa, w znaczeniu nadanym im przez przepisy, odpowiednio: art. 4 pkt 2, pkt 3, pkt 6 i pkt 10 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, zwanej dalej „Ustawą”.
2. Ilekroć w Warunkach Uczestnictwa jest mowa o „Biurze Sprzedaży” lub „Biurze” bez bliższego określenia - należy przez to rozumieć zdefiniowane w art. 4 pkt 11 Ustawy pojęcie „punkt sprzedaży”, w którym została założona rezerwacja Imprezy przez danego Podróżnego.
3. Warunki Uczestnictwa stanowiące wzorzec Umowy, wydane na podstawie art. 384 § 1 k.c. oraz Ustawy, w zakresie w nich uregulowanym określają związane z oferowaniem, sprzedażą i realizacją Imprez Organizatora prawa i obowiązki Podróżnych, Biura Podróży oraz Biura Sprzedaży działającego w imieniu i na rachunek Biura Podróży.
4. Organizatorem Imprez, o których mowa w Warunkach Uczestnictwa, zwanym również jako Organizator, jest Touroperator z siedzibą w Krakowie, Plac Bohaterów Getta 17/14, 30-547 Kraków.
5. Na umowę składa się treść następujących materiałów i dokumentów:
a) „Zgłoszenie - umowa udziału w imprezie turystycznej
b) „Voucher”
c) „Potwierdzenie rezerwacji”
d) "Warunki Uczestnictwa”,
e) „Opis świadczeń zawartych w ofercie” zawierająca opis Imprezy wybranej przez Podróżnego i stanowiącej przedmiot Umowy, za wyjątkiem usług które zostały wybrane i nabyte po rozpoczęciu realizacji usługi turystycznej oraz Wycieczki Lokalne
f) „Pisemne potwierdzenie posiadania umowy gwarancji ubezpieczeniowej na rzecz klientów”
g) „Informacje Praktyczne”
h) „Ogólne Warunki Ubezpieczenia Podróży „Bezpieczne Podróże”
i) „Dowód ubezpieczenia”
j) „Instrukcja dla ubezpieczonych”
k) „Klauzula informacyjna dotycząca ochrony danych osobowych WYGODA TRAVEL sp. z o.o.”
l) „Klauzula informacyjna dotycząca ochrony danych osobowych SIGNAL IDUNA Polska TU S.A.”
m) „Wewnętrzna Procedura Rozpatrywania Wiadomości, Żądań i Skarg Podróżnych Związanych z Realizacją Imprezy”.
6. Materiały o których mowa w ust. 5 są dostępne na stronie organizatora, w systemie rezerwacyjnym oraz w Biurze Sprzedaży.
7. Aktualne opisy Imprez zawarte są w ofercie Organizatora zamieszczonej na jego stronie i nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 § 1 k.c. lecz są zaproszeniem do zawarcia Umowy.
8. Dane zawarte w opisie Imprez mają charakter informacyjny i mogą ulec zmianie przed zawarciem Umowy z zachowaniem określonego w art. 40 ust. 3 Ustawy wymogu poinformowania Podróżnego o zmianie.
9. Organizator i Podróżny przekazują sobie wymagane Ustawą lub Umową informacje, oświadczenia i materiały za potwierdzeniem odbioru w sposób odpowiedni do rodzaju uzgodnionego przez strony trwałego nośnika, z zastrzeżeniem postanowień rozdziału XV.
10. Informacje lub oświadczenia przekazane ustnie powinny być zapisane na trwałym nośniku.
11. Jeżeli Ustawa wymaga przekazania Podróżnemu informacji lub oświadczenia na określonym nośniku - zostanie użyty nośnik wskazany w Ustawie.
12. Organizator nie stosuje określonej w art. 5 ust. 1 pkt 2 lit. e) Ustawy procedury tworzenia imprezy turystycznej za pośrednictwem powiązanych procesów rezerwacji online.

§ 2. ZAWARCIE UMOWY


1. Umowa może być zawarta:
a) bezpośrednio z Organizatorem z wykorzystaniem strony internetowej,
b) za pośrednictwem Biura Sprzedaży w fizycznej obecności obu stron,
c) za pośrednictwem infolinii Organizatora.
2. Osoba dokonująca rezerwacji Imprezy musi posiadać pełną zdolność do czynności prawnych. Zawarcie Umowy na rzecz osoby małoletniej wymaga pisemnej zgody rodziców lub opiekunów prawnych, z podpisami rodziców lub opiekunów prawnych poświadczonymi notarialnie (o ile osoba małoletnia wyjeżdża bez rodzica lub opiekuna prawnego).
Osoba zawierająca Umowę, lub wyrażająca zgodę na zmianę jej treści, w imieniu i na rzecz
osoby trzeciej może tego dokonać na podstawie posiadanego pełnomocnictwa. Osoby, na rzecz których Umowa została zawarta, mogą potwierdzić czynności pełnomocnika poprzez przekazanie Organizatorowi podpisanej Umowy lub przesłanie pełnomocnictwa. W braku pełnomocnictwa Umowa
może zostać zawarta na rzecz osoby trzeciej lecz nie w jej imieniu.
3. Za szkody wyrządzone podczas Imprezy przez osoby małoletnie odpowiadają rodzice lub opiekunowie prawni.
4. Osoba dokonująca rezerwacji Imprezy (pierwsza osoba wymieniona w potwierdzeniu rezerwacji / dokumentach podróży lub płatnik) przyjmuje na siebie odpowiedzialność za zapłatę całej ceny Imprezy za wszystkie osoby wymienione w potwierdzeniu rezerwacji/dokumentach podróży. Jest także odpowiedzialna za przekazywanie pozostałym osobom otrzymanych od Organizatora
(bezpośrednio lub poprzez Biuro Sprzedaży) i oświadczeń dotyczących Imprezy, a także za przekazywanie Organizatorowi (bezpośrednio lub poprzez Biuro Sprzedaży) w imieniu tych osób  informacji i oświadczeń związanych z Imprezą.
5. Podróżny rezerwujący Imprezę może skontaktować się z Organizatorem (bezpośrednio lub poprzez Biuro Sprzedaży) na 24 godz. przed planowanym terminem wyjazdu/wylotu z kraju, w  celu potwierdzenia rozkładu jazdy/lotu. Zawsze aktualny rozkład lotu/jazdy można sprawdzić  na stronie Organizatora.
6. Przed zawarciem Umowy udziela się Podróżnemu:
a) standardowych informacji za pośrednictwem odpowiedniego standardowego formularza informacyjnego, zwanego dalej „formularzem SFI”, stanowiącego załącznik 1 lub 2 do Ustawy,
b) informacji określonych w art. 40 ust. 1 i 3 Ustawy, zwanych dalej „Informacjami o Imprezie”.
7. Przed zawarciem umowy Organizator może zmienić informacje przekazane podróżnemu zgodnie z art. 40 ust. 1 ustawy informując go w sposób jasny, zrozumiały i widoczny o każdej zmianie informacji. W przypadku zawierania Umowy za pośrednictwem strony Podróżny potwierdza, iż przed dokonaniem rezerwacji udzielone mu zostały wymagane Ustawą informacje za pośrednictwem formularza SFI, a przed zawarciem Umowy również Informacje o Imprezie.
8. W przypadku zawierania Umowy w Biurze Sprzedaży w jednoczesnej fizycznej obecności stron udzielenie Podróżnemu informacji za pośrednictwem formularza SFI oraz Informacji o Imprezie a także potwierdzenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, następuje na trwałym nośniku.
9. Umowa lub potwierdzenie jej zawarcia zawiera udzielone Podróżnemu przed zawarciem Umowy Informacje o Imprezie, a także pełną treść uzgodnień między stronami Umowy oraz dane i informacje określone w art. 42 ust. 4 Ustawy.
10. W chwili zawarcia Umowy lub niezwłocznie po jej zawarciu udostępnia się Podróżnemu na trwałym nośniku kopię Umowy lub potwierdzenie jej zawarcia.
11. Podróżny jest uprawniony do żądania kopii Umowy w postaci papierowej, jeżeli została zawarta w jednoczesnej fizycznej obecności stron.

§ 3. WARUNKI PŁATNOŚCI

1. Wszystkie ceny Imprez są cenami umownymi. Cena Imprezy jest ustalona na podstawie obowiązujących taryf, cen, opłat i kursów walut. Cena Imprezy nie obejmuje kosztów uzyskania paszportu, wizy, szczepień ochronnych, dodatkowych ubezpieczeń, a odpowiedzialność za ich uzyskanie spoczywa na Podróżnym. Przedpłata na poczet ceny Imprezy wynosi 30% ceny Imprezy. Przedpłata winna wpłynąć do Biura Podróży lub Biura Sprzedaży bądź na wskazany przez Biuro Podróży rachunek bankowy w ciągu 24 godzin od momentu założenia rezerwacji.
2. Pozostała do zapłaty za Imprezę kwota, pomniejszona o dokonana przedpłatę, winna wpłynąć do Organizatora lub do Biura Sprzedaży bądź na wskazany przez Organizatora rachunek bankowy na 21 dni przed datą wyjazdu/wylotu. Przy rezerwacji na mniej niż 21 dni przed wyjazdem/wylotem, pełną kwotę za Imprezę należy wpłacić w ciągu 24 godzin od momentu założenia rezerwacji, w sposób analogiczny jak wyżej.
3. Zapłaty za dodatkowe ubezpieczenie kosztów rezygnacji z Imprezy należy dokonać wraz z przedpłatą lub zapłatą pełnej ceny zależnie od terminu dokonania rezerwacji Imprezy. Jeżeli rezerwacja dokonywana jest na mniej niż 21 dni przed wyjazdem/wylotem, płatność musi nastąpić w dniu dokonania rezerwacji.
4. Zwroty pieniężne będą przekazywane przez Organizatora lub Biuro Sprzedaży wyłącznie na wskazany przez Podróżnego rachunek bankowy lub w formie przekazu pocztowego na adres Podróżnego podany na rezerwacji, na podstawie dyspozycji wydanej przez osobę dokonującą rezerwacji (pierwszą wymienioną w potwierdzeniu rezerwacji/dokumentach podróży lub płatnika).

§4. PASZPORT, WIZY, SZCZEPIENIA, WYMAGANIA ZDROWOTNE

1. Podróżny wyjeżdżający poza obszar Unii Europejskiej musi posiadać ważny stały paszport (minimum 6 miesięcy od daty powrotu do Polski). Wymóg posiadania paszportu dotyczy także dzieci do 2 lat. Przy wyjeździe do krajów Unii Europejskiej wymagany jest dowód osobisty lub paszport. Podróżnym posługującym się paszportem tymczasowym lub dyplomatycznym Organizator
zaleca przed dokonaniem rezerwacji kontakt z placówką dyplomatyczną kraju docelowego z racji możliwych ograniczeń formalnych związanych z takim paszportem.
2. Wyjazd w region świata o odmiennym klimacie lub niskim standardzie warunków sanitarno-higienicznych wymaga zastosowania odpowiednio wcześniej dobranej profilaktyki. Przy wyjazdach w szczególności w region Wysp Karaibskich, do państw Ameryki Środkowej i Południowej, w rejon Bliskiego Wschodu oraz Afryki Środkowej i Azji, zalecamy zapoznanie się z aktualnymi informacjami dotyczącymi potencjalnych zagrożeń zdrowotnych i profilaktyki z tym związanej, dostępnymi na stronie Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), Europejskiego Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób (ECDC) a także na stronie poświęconej „Informacjom dla podróżujących” w ramach strony internetowej Głównego Inspektoratu Sanitarnego (www.gis.gov.pl). Jeżeli istnieją przeciwwskazania lekarskie do odbycia przez Podróżnego podróży zagranicznej i udziału w Imprezie Podróżny jest obowiązany poinformować o tym Organizatora. Jeżeli udział w Imprezie jest związany z określonymi wymaganiami zdrowotnymi informacje o tym zamieszcza się w opisie Imprezy.

§ 5. REALIZACJA IMPREZY

1. Organizator informuje Podróżnego, że data wylotu jest dniem rozpoczęcia, a data powrotu dniem zakończenia imprezy. Pierwszy i ostatni dzień imprezy samolotowej przewidziany jest na transport, a nie na rzeczywisty wypoczynek. Doba hotelowa, a co za tym idzie świadczenia hotelowe (np. wyżywienie), w hotelach i apartamentach, kończy się o godz. 10.00, a rozpoczyna się w godz. 14.00-15.00. W przypadku nocnych przylotów do kraju docelowego,  następujących dzień po dacie rozpoczęcia świadczeń hotelowych, podanej na UMOWIE w pozycji  „TERMIN IMPREZY”, Podróżni kwaterowani są po przybyciu do hotelu - co oznacza, że doba hotelowa liczona jest od godz. 14.00-15.00 dnia podanego na dokumencie podróży w pozycji „TERMIN IMPREZY”.
2. Rozpoczęcie świadczeń all inclusive następuje po zameldowaniu w hotelu, pod warunkiem, że trwa już pierwsza doba hotelowa, a kończy się z momentem wykwaterowania, jednak nie później niż koniec ostatniej doby hotelowej.
3. W przypadku lotów powrotnych do kraju następujących po zakończeniu ostatniej doby hotelowej, należy opuścić pokoje do godz. 10.00 w dniu wykwaterowania.

§6. ZMIANA WARUNKÓW UMOWY

1. Z zastrzeżeniem art. 48 ust. 8 i 10 oraz art. 50 ust. 1 Ustawy - cena Imprezy określona w Umowie nie podlega zmianie. Zmiana innych niż cena warunków umowy, zwanych dalej „Warunkami Umowy”, może nastąpić zgodnie z przepisami art. 46 Ustawy.
2. O wszystkich zmianach Warunków Umowy, innych niż nieznaczne w rozumieniu art. 45 ust. 1 pkt 2 Ustawy, oraz o związanych z nimi uprawnieniach i obowiązkach stron Organizator ma obowiązek powiadomić Podróżnego na trwałym nośniku niezwłocznie po o trzymaniu informacji na temat tych zmian.
3. Podróżny powinien po otrzymaniu zawiadomienia o zmianach Warunków Umowy poinformować
Organizatora na trwałym nośniku w terminie określonym w tym zawiadomieniu (bezpośrednio lub poprzez Biuro Sprzedaży) czy przyjmuje proponowaną zmianę czy odstępuje od Umowy.
4. Podróżny, który po otrzymaniu informacji na temat zmian warunków umowy wyrazi na nie zgodę, biorąc udział w imprezie, nie ma prawa do odszkodowania z tytułu tych zmian.
5. Zmiana Warunków Umowy (warunków zakupionej Imprezy) z inicjatywy Podróżnego może nastąpić po złożeniu przez Podróżnego oświadczenia na trwałym nośniku u Organizatora lub w Biurze Sprzedaży.
6. Podróżny, który po uiszczeniu przedpłaty lub całej ceny Imprezy chce dokonać zmian Warunków Umowy (np. w zakresie terminu, miejsca pobytu, typu pokoju, rodzaju wyżywienia, środka transportu, miejsca wyjazdu, składników opcjonalnych (typu: ubezpieczenie, karnety, transfery na stoki, pakiety Mama i ja i inne), liczby lub danych osób uczestniczących w wyjeździe), jest zobowiązany stosować się do następujących zasad:
a) Warunkiem wprowadzenia zmiany jest potwierdzenie przez Organizatora, iż jest ona możliwa (ze względu na terminy potwierdzeń i zgłaszania list pasażerów oraz ubezpieczeniowych, dostępność pokoi i miejsc w środkach transportu)
b) Klient poniesie koszty zmian faktycznie poniesione przez Organizatora.
c) Do chwili rozpoczęcia Imprezy Klient ma prawo przenieść na osobę trzecią prawa i obowiązki wynikające z Umowy. Za pokrycie kosztów Imprezy oraz poniesionych przez Organizatora kosztów dodatkowych, powstałych wskutek zmiany uczestnika Imprezy odpowiadają
solidarnie Podróżny i osoba przejmująca jego prawa i obowiązki.
d) w przypadku Imprez realizowanych samolotem rejsowym/liniowym (nieczarterowym) koszty zmian (terminu, uczestnika itp.) naliczone przez Biuro Podróży będą uzależnione od kosztów naliczonych przez przewoźnika. Przed potwierdzeniem zmiany należy się skontaktować z Biurem
Podróży w celu uzyskania informacji na temat ewentualnych kosztów wynikających z tego tytułu;
7. Zmiana pojedynczych danych osobowych, dodanie karnetu narciarskiego, dodanie transferów na stoki, dodanie pakietu Mama i Ja lub usług instruktorskich – bezpłatnie.
8. Zmiana terminu, miejsca pobytu, typu pokoju, rodzaju wyżywienia, środka transportu, miejsca wyjazdu, ubezpieczenia, zmiana liczby osób uczestniczących w wyjeździe, zmiana wielu danych osobowych – opłata manipulacyjna 20 EUR za każdą zmianę.

§7. ROZWIĄZANIE UMOWY PRZEZ ORGANIZATORA Z POWODU NIEWYSTARCZAJĄCEJ FREKWENCJI NA IMPREZIE

Organizator może rozwiązać Umowę i dokonać pełnego zwrotu Podróżnemu wpłat dokonanych z
tytułu Imprezy w terminie 14 dni od rozwiązania Umowy, bez dodatkowego odszkodowania lub zadośćuczynienia, jeżeli liczb a podróżnych jest mniejsza niż 25 osób, a Organizator
powiadomił Podróżnego o rozwiązaniu Umowy nie później niż na 20 lub 7 dni bądź 48 godzin przed rozpoczęciem imprezy trwającej, odpowiednio: ponad 6 dni lub 2 do 6 dni bądź krócej niż 2 dni.

§8. PRZENIESIENIE UPRAWNIEŃ Z UMOWY NA INNĄ OSOBĘ

1. Podróżny może bez zgody Organizatora przenieść na osobę spełniającą warunki udziału w Imprezie wszystkie przysługujące mu z tytułu Umowy uprawnienia, jeżeli jednocześnie osoba ta przejmuje wszystkie wynikające z Umowy obowiązki. To przeniesienie uprawnień i przejęcie obowiązków, zwane dalej „przepisaniem Imprezy”, jest skuteczne wobec Organizatora, jeżeli Podróżny zawiadomi ją o przepisaniu Imprezy na trwałym nośniku określonym w Umowie w rozsądnym terminie.
2. Zawiadomienie złożone nie później niż 7 dni przed rozpoczęciem Imprezy uważa się w każdym przypadku z a złożone w rozsądnym terminie.
3. Jeżeli przepisanie Imprezy będzie wiązać się dla Organizatora z dodatkowymi kosztami, żądając ich zapłaty Organizator wykaże Podróżnemu zasadne i rzeczywiste koszty.
4. Za nieuiszczoną część ceny Imprezy oraz koszty poniesione przez Organizatora w wyniku przepisania Imprezy Podróżny i osoba przejmująca jego uprawnienia odpowiadają solidarnie.

§9. ODSTĄPIENIE PRZEZ PODRÓŻNEGO OD UMOWY

1. Podróżny może odstąpić od Umowy w każdym czasie przed rozpoczęciem Imprezy. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy winno być złożone w formie pisemnej lub w inny nie budzący wątpliwości sposób.
2. W razie odstąpienia od Umowy Podróżny jest zobowiązany do zapłacenia na rzecz Organizatora opłaty za odstąpienie od umowy określanej i pobieranej przez Organizatora
zgodnie z przepisami art. 47 ust. 2 Ustawy.
3. Do kalkulacji ostatecznie poniesionych kosztów  Organizator może przystąpić dopiero po dacie końcowej wyjazdu i rozliczeniu kosztów imprezy, z której Podróżny nie skorzystał.
4. Organizator w terminie 14 dni od rozwiązania Umowy dokona zwrotu Podróżnemu zapłaconej kwoty za Imprezę pomniejszonej o opłatę za odstąpienie od Umowy, obliczoną na podstawie kosztów znanych w dniu rozwiązania Umowy. Jeżeli po kalkulacji ostatecznie poniesionych kosztów zajdzie konieczność zwrócenia Podróżnemu części opłaty – Organizator niezwłocznie zwróci Podróżnemu należną kwotę.
5. Powyższe postanowienia niniejszego rozdziału nie mają zastosowania w przypadku gdy Ustawa stanowi, iż odstąpienie przez Podróżnego od Umowy lub jej rozwiązanie przez Podróżnego następuje bez opłaty.

§10. UBEZPIECZENIE KL/NNW, UBEZPIECZENIA DODATKOWE ORAZ GWARANCJA UBEZPIECZENIOWA

1. Informacje dotyczące obowiązkowego ubezpieczenia Imprez zagranicznych w zakresie KL/NNW oraz dobrowolnego ubezpieczenia dodatkowego, a także warunki tych ubezpieczeń zawarte są w
Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia "Bezpieczne Podróże oraz Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia
Koszty Imprezy Turystycznej "Bezpieczne rezerwacje" i dostępnych na stronie Organizatora
lub w Biurze Sprzedaży.
2. Organizator oświadcza, że posiada wymagane Ustawą zabezpieczenie finansowe na wypadek  niewypłacalności w formie gwarancji ubezpieczeniowej wydanej przez: SIGNAL IDUNA Polska  Towarzystwo Ubezpieczeń S.A., ul. Przyokopowa 31, 01-208 Warszawa, oraz że zgodnie z Ustawą odprowadza należne od Umów składki na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny.
3. W przypadku, gdy organizator turystyki stanie się niewypłacalny, wpłaty zostaną zwrócone. Jeżeli organizator turystyki stanie się niewypłacalny po rozpoczęciu imprezy turystycznej i jeżeli impreza turystyczna obejmuje transport, zapewniony jest powrót podróżnych do kraju.
Wygoda  Travel wykupiła w SIGNAL IDUNA Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A, ul. Przyokopowa 31., 01-208 Warszawa, Tel.: + 48801120 120, +48 22 50 56 506, +48 22 50 56 100 Fax.: + 48 22 50 56 101, info@signal-iduna.pl, zabezpieczenie na wypadek niewypłacalności. Podróżni mogą kontaktować się z tym podmiotem lub, w odpowiednich przypadkach, z właściwym organem: Urząd
Marszałkowski Województwa Małopolskiego, ul. Basztowa 22, Kraków (adres do korespondencji ul. Racławicka 56, 30-017 Kraków), tel.: +48 12 379 60 29 lub 028, email uslugiturystyczne@malopolska.mw.gov.pl),jeżeli z powodu niewypłacalności Wygoda Travel, dojdzie do odmowy świadczenia usług.
4. Wypłata środków z gwarancji następuje w zakresie:
1) pokrycia kosztów powrotu klienta z imprezy turystycznej do miejsca wyjazd u lub planowanego powrotu z imprezy turystycznej;
2) pokrycia zwrotu wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną;
3) pokrycia zwrotu części wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną;

§ 11. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ORGANIZATORA

1. Biuro Podróży jest odpowiedzialne za należyte wykonanie wszystkich usług turystycznych objętych Umową.
2. Jeżeli którakolwiek z usług turystycznych nie jest wykonywana zgodnie z Umową bądź nie są wykonywane usługi stanowiące istotną część Imprezy, mają zastosowanie przepisy art. 48 Ustawy. Podróżny ma obowiązek poinformować Organizatora o stwierdzonych niezgodnościach niezwłocznie, w miarę możliwości w trakcie trwania imprezy - z uwzględnieniem okoliczności danej sprawy.
3. Odpowiedzialność Organizatora z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usług turystycznych objętych Imprezą określają przepisy art. 50 Ustawy.
4. Odpowiedzialność Organizatora oraz Biura Sprzedaży za błędy w rezerwacji określa art. 53 Ustawy.
5. Z zastrzeżeniem art. 50 ust. 5 Ustawy Biuro Podróży ogranicza wysokość odszkodowania jakie ma zostać wypłacone przez Biuro za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług turystycznych objętych Imprezą do trzykrotności ceny Imprezy względem każdego Podróżnego. Ograniczenie to nie dotyczy szkód na osobie oraz szkód spowodowanych umyślnie lub w wyniku niedbalstwa.

§12. OBOWIĄZEK UDZIELENIA PODRÓŻNEMU POMOCY

1.W przypadku, gdy Podróżny znalazł się w trudnej sytuacji w związku z wystąpieniem nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności w rozumieniu art. 4 pkt 15 Ustawy, Organizator
udziela Podróżnemu odpowiedniej pomocy na warunkach określonych w art. 52 Ustawy.
2. W  przypadku gdy niemożliwe jest zapewnienie Podróżnemu powrotu do kraju zgodnie z Umową z powodu nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności, Organizator ponosi koszty niezbędnego zakwaterowania podróżnego, w miarę możliwości o kategorii równoważnej do określonej w Umowie, przez okres do 3 nocy.
3. Powyższe uprawnienie do zakwaterowania nie wyłącza stosowania przepisów korzystniejszych w tym zakresie.
4. Organizator nie może powoływać się na nieuniknione i nadzwyczajne okoliczności w celu ograniczenia odpowiedzialności, o której w dwóch zdaniach poprzedzających, jeżeli przedsiębiorca świadczący usługi transportowe nie może powoływać się na takie okoliczności na podstawie innych przepisów.

§13. OBOWIĄZKI I ODPOWIEDZIALNOŚĆ PODRÓŻNEGO

1. W przypadku Imprez autokarowych i samolotowych Podróżny jest odpowiedzialny za zasięganie informacji u rezydenta lub z tablic ogłoszeń w hotelu, dotyczących Imprezy oraz terminu podróży powrotnej, w tym także zmian godzin wyjazdu/lotu powrotnego w stosunku do godzin obowiązujących w momencie wyjazdu/wylotu z kraju. Należy potwierdzić rozkład powrotny na 24 godziny przed planowaną godziną wyjazdu/wylotu do kraju u lokalnego przedstawiciela Biura Podróży lub korzystając z tablicy informacyjnej w hotelu lub na stronie Organizatora.
2. Podróżny ponosi odpowiedzialność za to, czy on sam i jego bagaż spełniają warunki obowiązujące dla podróży samolotem, autokarem lub innym przewidzianym środkiem transportu.
3. Warunki Przewozu Pasażerów i Bagażu samolotem znajdują się na stronie Organizatora.
4. Od chwili rozpoczęcia Imprezy Podróżny obowiązany jest stosować się do wskazań pracowników Organizatora dotyczących realizacji programu Imprezy.

§14. ODPOWIEDZIALNOŚĆ LINII LOTNICZEJ

Lot do miejsca docelowego i przylot z niego podlegają warunkom Konwencji Montrealskiej z 1999 r. Reklamacje dotyczące uszkodzenia lub splądrowania bagażu w trakcie przewozu lotniczego należy składać pisemnie na formularzu Raport Niezgodności Własności tzw. Property Irregularity Report (dalej PIR) na adres przedstawicielstwa linii lotniczych w ciągu 7 dni od odebrania uszkodzonych przedmiotów. Reklamacje wynikające z opóźnienia w dostarczeniu bagażu należy składać pisemnie na adres przedstawicielstwa linii lotniczych do 21 dni od dnia przekazania bagażu pasażerowi. Formularz PIR dostępny jest na lotniskach zazwyczaj w punktach zgłaszania utraty lub uszkodzenia bagażu z ang. „Lost and found”.

§15.DANE OSOBOWE

1. Zgodnie z art. 12 ust.1 i art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „RODO”), Organizator przedstawia podstawowe informacje dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych osobowych:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Organizator z siedzibą: Plac Bohaterów Getta 17/14, 30-547 Kraków.
2.  Z Organizatorem można się skontaktować w następujący sposób: elektronicznie na adres email, pisemnie  na  adres Organizatora.
3. Pani/Pana  dane osobowe są przetwarzane przez Organizatora w następujących celach:
a) Zawarciu i realizacji umowy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
b) Wypełnienia ciążących na Organizatorze obowiązków wynikających z przepisów prawa, w szczególności z ustawy o usługach turystycznych (podstawa prawna: art. 6 ust.1 lit. c RODO).
c) Realizacji prawnie uzasadnionych interesów Organizatora, a w szczególności w celach marketingu i promocji produktów i usług Organizatora, w celach archiwalnych, dowodowych, statystycznych, sprawozdawczych, w celu dochodzenia roszczeń albo obrony przed nimi (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f  RODO).
d) W pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie na podstawie  wcześniej udzielonej zgody, w zakresie i w celu wyrażonym w jej treści (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a, art. 9 ust. 2 lit. a RODO).
4. Organizator będzie przetwarzał Pani/Pana dane osobowe przez okres niezbędny do zrealizowania celów, dla których zostały zebrane tj.:
a) W zakresie realizacji zawartej z Organizatorem umowy przez okres jej obowiązywania, a po tym czasie przez okres wynikający z przepisów prawa lub dla realizacji uzasadnionych interesów Organizatora, w tym dla zabezpieczenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń.
b) W zakresie realizacji obowiązku prawnego ciążącego na Organizatorze przez okres i w zakresie wymaganym przez przepisy prawa.
c) W przypadku, gdy Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Organizatora, o których mowa powyżej przez okres do czasu realizacji tych interesów lub wniesienia przez Panią/Pana sprzeciwu wobec takiego przetwarzania.
d) W przypadku, gdy Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie Pani/Pana zgody do momentu wycofania przez Panią/Pana takiej zgody.
5. Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane przez Organizatora następującym kategoriom odbiorców:
a) Podmiotom przewidzianym w ustawie o usługach turystycznych oraz podmiotom uprawnionym do tego na mocy innych przepisów prawa, m.in.  agentom, przewoźnikom, hotelarzom, restauratorom, rezydentom, ubezpieczycielom, rezydentom pilotom, firmom transportowym,
innym biurom podróży w zakresie, w jakim informacje te są niezbędne w związku z wykonywaniem  umowy o świadczenie usług turystycznych, sądom i prokuratorom oraz innym organom władzy publicznej w związku z toczącymi się postępowaniami.
b) Podmiotom przetwarzającym dane osobowe w imieniu i na rzecz Organizatora, w tym na podstawie ustawy o usługach turystycznych - tzw. podmioty przetwarzające.
c) Innym podmiotom współpracującym z Organizatorem, o ile taki podmiot dysponuje Pani/Pana zgodą na udostepnienie mu takich danych.
6. W związku z przetwarzaniem danych przez Organizatora, przysługują Pani/Panu następujące prawa:
a) Prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz do uzyskania informacji m.in. o   kategoriach danych i celach ich przetwarzania a także do uzyskania kopii Pani/Pana danych (art. 15 RODO).
b) Prawo do sprostowania  nieprawidłowych i uzupełnienia brakujących danych (art. 16 RODO).
c) Prawo żądania usunięcia danych – tzw. „prawo do bycia zapomnianym” (art. 17 RODO), w przypadku gdy:
- dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
- osoba, której dane dotyczą, cofnęła zgodę, na której opiera się przetwarzanie i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania,
- osoba, której dane dotyczą, wnosi sprzeciw wobec przetwarzania,
- dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem,
- dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego.
d) Prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych, tzn. wstrzymania operacji na danych lub nieusuwania danych, stosownie do złożonego wniosku (art. 18 RODO) w przypadku gdy:
- osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych,
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania,
- Organizator nie potrzebuje już danych osobowych dla swoich celów, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
- osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania
- do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Wygody Travel są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą.
e) Prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO), co oznacza, iż niezależnie od praw wymienionych w niniejszym  dokumencie  może  Pani/Pan  w  dowolnym  momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez Organizatora w oparciu o prawnie uzasadniony interes Wygody Travel, w tym na potrzeby marketingu bezpośredniego. Sprzeciw jest dla Organizatora wiążący, chyba że Organizator wykaże  istnienie ważnych, prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą lub istnienie podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
f) Prawo żądania przeniesienia danych przetwarzanych w sposób zautomatyzowany, gdy są o
ne przetwarzane przez Organizatora na podstawie zgody lub umowy (art. 20 RODO), co oznacza iż ma Pani/Pan prawo żądać, by Pani/Pana dane osobowe zostały przesłane przez Organizatora
bezpośrednio innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe.
g) Prawo cofnięcia w dowolnym momencie zgody na przetwarzanie danych osobowych, które są przetwarzane na podstawie zgody, przy czym prawo to pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
h) Prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, o ile uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych odbywa się z naruszeniem RODO.
7. Podanie danych osobowych do celów zawarcia i realizacji umowy z Organizatorem ma charakter dobrowolny, jednakże konsekwencją niepodania tych danych będzie brak możliwości rozpatrzenia wniosku, zawarcia i realizacji umowy z Organizatorem. Konieczność podania danych osobowych może też wynikać z obowiązków nałożonych przez przepisy prawa, w takim przypadku niepodanie wymaganych danych może spowodować przeszkodę w realizacji umowy przez
Organizatora. W przypadku, jeśli dane osobowe są zbierane na podstawie zgody, podanie tych danych jest dobrowolne.

§ 16. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Wiadomości, żądania i skargi Podróżnego rozpatrywane są w ramach „Wewnętrznej Procedury Rozpatrywania Wiadomości, Żądań i Skarg Podróżnych Związanych z Realizacją Imprezy”. Spory  między Stronami związane z Umową mogą być rozwiązywane w trybie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, a w przypadku nierozwiązania sporu - będą rozstrzygane przez właściwy miejscowo sąd.
2. Podmiotem uprawnionym do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich jest Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Krakowie, ul. Ujastek1, 31-752 Kraków.
3. W sprawach nieuregulowanych Warunkami Uczestnictwa zastosowanie mają przepisy Ustawy, przepisy Kodeksu Cywilnego oraz inne przepisy dotyczące ochrony konsumenta, w tym mające zastosowanie do imprez turystycznych przepisy art. 10, art. 11, art. 12 ust. 1 pkt 1, 5, 16 i 17, art. 17 oraz art. 20 ust. 2 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2017 r. poz. 683)).
4. Podróżny może zapoznać się z treścią Ustawy, w tym przepisów powołanych w Warunkach
Uczestnictwa pod adresem: www.sejm.gov.pl.
5. Wewnętrzna procedura rozpatrywania żądań i skarg podróżnego związanych z realizacją imprezy organizowanej przez Organizatora obowiązująca od dnia 1 lipca 2018 r.dostępna jest na stronie Organizatora.