801-000-701
kom. 71 340 50 50
pn-pt: 8-22, so: 9-19, ni: 13-20
e-Gazele Biznesu 2015 - Traveliada.pl
GWARANCJA UDANYCH I BEZPIECZNYCH WAKACJI
Rzetelna firma Polska Izba Turystyki Referencje Dyplomy
Wyszukaj artykuł:
Brakuje Ci czasu, by znaleźć
odpowiednią ofertę?
Przygotujemy ją dla Ciebie!
@ Zostaw kontakt
Gwarancje Traveliada.pl

Bezpieczna Rezerwacja
Sprzedajemy wycieczki przez internet od 2004 roku. Mamy doświadczonych konsultantów ds sprzedaży.

Szybka Rezerwacja
Wszystkie formalności związane z rezerwacją możemy załatwić w 15 minut.

Gwarancja Organizatora
Od 2015 roku jesteśmy Touroperatorem i posiadamy Gwarancję ubezpieczeniową.

Twoja podróż jest bezpieczna
Każda wycieczka jest chroniona przez specjalne ubezpieczenie od niewypłacalności Organizatora.

Gazele Biznesu
W 2015 roku zostaliśmy nagrodzeni e-Gazelą Biznesu przez Puls Biznesu w dziedzinie biznes e-commerce.

Nagrody i Dyplomy
Jesteśmy regularnie nagradzani przez Touroperatorów. Sprawdź »


 

Opinie o hotelach z internetu. Czy mozna im wierzyć?

Internet doprowadził do prawdziwej rewolucji w turystyce. Stalo się tak za sprawą możliwości znajdowania opinii opinii o hotelach w internecie. Początki były skromne... 

Hotele zakładały swoje strony internetowe i na nich były tak zwane "księgi gości" na których klienci wpisywali same dobre opinie. Dlaczego wszystkie były dobre? Dlatego, że administracja hotelu miała nad nimi pełną kontrolę. Z definicji więc "księgi gości" nie były wiarygodne... Potem pojawiły się specjalistyczne fora turystyczne i wreszcie niezależne portale służące gromadzeniu opinii klientów o hotelach na całym świecie. Jeszcze później pojawiły się media społecznościowe. Czyżby więc było to coś obiektywnego?

Można powiedzieć, że tak, ale...

Oto kilka wskazówek dotyczących korzystania z internetowych opinii o hotelach:

1/ Internet jak internet jest Mekką frustratów i hejterów. Ludzie obyci z internetem wiedzą dobrze. że w sieci przeważają opinie negatywne niezależnie od tego jakiego tematu dotyczą. Tak niestety jest i jeśli chodzi o wczasy to mniej więcej na jedną opinie dobrą (obiektywną)pojawi się 3 lub 4 negatywne. A więc ostrożnie z dawaniem wiary w to co przeczytamy.

2/ Razem z możliwością publikowania opinii przez klientów i pojawiły się nowe narzędzia marketingowe, czyli tzw. "marketing szeptany". Osoby którym zależy na wizerunku w sieci, mogą wynająć ludzi publikujących pozytywne opinie na temat naszych hoteli i to jest drugi czynnik fałszujący to co znajdziemy w sieci.

3/ W internecie nic nie ginie, więc w przypadku opinii o hotelach mamy zwykle kolekcję wpisów z kilku, kilkunastu lat. Czy są one wiarygodne? Często obejmują okres funkcjonowania obiektu, w którym zmieniali się właściciele, menedżerowie, szefowie kuchni... Jeśli więc chcemy się czegoś dowiedzieć to patrzymy tylko na opinie z ostatniego sezonu. A i to nam da niewiele, bo jak była zła kuchnia to na nowy sezon może być zatrudniony nowy szef kuchni, jak był bałagan i brud to może być nowy doskonały menadżer i co za tym idzie znaczna poprawa i tak dalej.

Co więc robić? Czytać uważnie, porównywać opinie o różnych hotelach i konfrontować to wszystko z opisem katalogowym obiektu. To ostateczna instancja, bo za to co napisano w katalogu płacimy i to może być podstawą ewentualnej reklamacji, jeśli pobyt w obiekcie nas nie zadowolił.
 
Doświadczeni klienci wiedzą, że standardy obiektów w różnych wakacyjnych krajach bardzo się różnią i nie sposób porównywać Egiptu z Hiszpanią, a Turcji z Grecją. I nie wystarczy być w danym kraju raz czy dwa, żeby mieć obiektywny pogląd. To co napiszę na koniec to oczywisty banał, ale warto mieć znającego nasze gusty doradcę w biurze podróży. Kogoś kto w każdym z krajów do których chcemy się wybrać widział kilkanaście, kilkadziesiąt hoteli. 

Życzę miłych wakacji i samych dobrych wrażeń po powrocie, z którymi oczywiście, będą się Państwo dzielić z internautami  

Zapraszamy do dodawania opinii: www.traveliada.pl/opinie/

 
Opublikowane na stronach www.traveliada.pl ceny lub informacje nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.