Majorka, Ibiza i Formentera - żeglarska sjesta
Majorka, Ibiza i Formentera - żeglarska sjesta
Fascynująca morska przygoda • Palma de Mallorca ze słynną katedrą La Seu • słynne kluby nocne Ibizy • Formentera - najpiękniejsze plaże Balearów • Tawerny, wino i owoce morza
Dzień 1
Zbiórka przy stanowiskach odpraw na 2 godziny przed wylotem samolotu na lotnisku. Wylot do Palma de Mallorca. Po przylocie transfer do mariny w okolicy Palma de Mallorca i zaokrętowanie na jachcie, czas na odpoczynek i dla chętnych samodzielny spacer po mieście. Palma to największe miasto na Balearach. Znajduje się tu lotnisko i większość marin. Samo miasto tętni życiem, znajdziemy tu niezliczone hotele, restauracje i knajpki, a także bardzo ciekawą starówkę ze słynną katedrą La Seu. Dodatkowo piękna nadmorska promenada, piaszczyste plaże i wszechobecne palmy - będąc tu poczujemy atmosferę wakacji. Nocleg na jachcie.
Dzień 2
Wypłynięcie rano do mariny Adriano w El Toro na południu Majorki. Pierwszy dzień spędzimy na zapoznaniu się z żeglarstwem. Będziemy płynąć około dwóch godzin, aby na spokojnie poznać piękno żeglarstwa i rozgrzać się przed długim rejsem dnia następnego. Po przypłynięciu do mariny Adriano dzień spędzimy w przyjemnych kafejkach i restauracjach El Toro. Czas na relaks, plażowanie oraz zakupy przed całodniowym rejsem następnego dnia. (Trasa rejsu ok. 14 mil morskich)
Dzień 3
Wypłynięcie wczesnym rankiem na Ibizę do Sant Antoni. Rejs potrwa około 10-12 godzin. Po drodze przerwy na snorkeling i pływanie. Przypłynięcie wieczorem do mariny w Sant Antoni. To duże i zawsze tętniące życiem miasto, drugie co do wielkości na Ibizie. Zatrzymamy się tu w eleganckiej marinie, a wieczór poświęcimy oczywiście na imprezę - to właśnie w San Antonio znajdują się największe i najbardziej znane kluby Ibizy! (Trasa rejsu ok. 65 mil morskich)
Dzień 4
Całodniowy postój w Sant Antoni. Czas wolny na plażowanie lub uprawianie sportów wodnych. Za dodatkową opłatą możliwość wypożyczenia samochodu lub skutera i samodzielne zwiedzanie Białej Wyspy z jej zielonymi wzgórzami, białymi domostwami i małymi zatoczkami skrywającymi piaszczyste plaże. Wieczorem możliwość kontynuowania zabawy w jednym ze słynnych klubów Sant Antoni. Nocleg na jachcie w marinie.
Dzień 5
Wypłynięcie rankiem na Formenterę. Dopłynięcie po południu na wyspę słynącą z najpiękniejszych plaż w archipelagu Balearów oraz krystalicznie czystej wody. Czas wolny na plażowanie i sporty wodne. Nocleg na kotwicy na Formenterze. (Trasa rejsu ok. 24 mil morskich)
Dzień 6
Wypłynięcie rankiem do stolicy Ibizy – Eivissy. Dopłynięcie w okolicach południa do mariny na Ibizie. Czas wolny na zwiedzanie starówki otoczonej masywnymi murami z górującym na szczycie wzgórza zamkiem i XIV-wieczną katedrą lub na plażowanie. Wieczorem zabawa w mieście. Nocleg w marinie. (Trasa rejsu ok. 14 mil morskich)
Dzień 7
Wypłynięcie wczesnym rankiem do Palma de Mallorca. Całodniowy rejs powrotny. Przypłynięcie późnym wieczorem na Majorkę. Wieczór i nocleg w marinie. (Trasa rejsu ok. 65 mil morskich)
Dzień 8
Wyokrętowanie z jachtu:
- Klienci wybierający dodatkowy tydzień pobytu - transfer do wybranego hotelu,
- Klienci powracający do Polski - transfer na lotnisko w Palma de Mallorca i powrót samolotem czarterowym do Polski.
Uwagi do programu:
WAŻNE INFORMACJE
Koszt żeglugi - postój (nocleg) w marinach i/ lub portach jest płatny. W opłacie uwzględnione są: bezpieczny postój, uzupełnienie słodkiej wody, prąd oraz korzystanie ze wszystkich instalacji mariny dla całej załogi (sanitariaty, prysznice, czasem pralnie, basen itp.). Na jachtach są toalety, prysznice, także ciepła woda.
Paliwo - jacht przejmuje się z pełnym bakiem paliwa, nie zawsze da się korzystać tylko z siły wiatru i część manewrów należy wykonywać przy użyciu silnika - zatem przed zdaniem jachtu po rejsie paliwo należy uzupełnić. Koszty te pokrywane są przez uczestników - patrz świadczenia: cena podstawowa nie obejmuje.
Kasa jachtowa - zwyczajowo na każdym rejsie uczestnicy tworzą tzw. kasę jachtową, która powstaje w wyniku składki załogi. Pieniądze te wykorzystywane są na opłaty służące wszystkim uczestnikom rejsu (paliwo, opłaty portowe i za wodę). Każdy z uczestników zobowiązany jest wpłacić 165 EUR/osoba do wspólnej kasy (na ręce skippera). Skipper jest zwolniony z wpłat do wspólnej kasy.
Skipper - to sternik i kapitan jachtu a jednocześnie przedstawiciel biura, posiadający odpowiednie uprawnienia. Skipper odpowiada za bezpieczeństwo uczestników rejsu i należy bezwzględnie przestrzegać jego zaleceń. Skipper zwolniony jest z ponoszenia jakichkolwiek opłat do kasy jachtowej, a koszty jego utrzymania pokrywane są ze wspólnej kasy jachtowej. Skipper w dniu zaokrętowania pobiera od każdego uczestnika zwrotną kaucję gwarancyjną (na poczet ewentualnych szkód powstałych w czasie rejsu) w wysokości 75 EUR/osoba.
Choroba morska - niektórzy z nas muszą liczyć się z tym problemem zwłaszcza przy silnym wietrze i szczególnie na początku rejsu, kiedy organizm przystosowuje się powoli do ciągłego kołysania.
Konflikty personalne - jacht oferuje stosunkowo niewielką przestrzeń życiową, a w dużej mierze jest to przestrzeń wykorzystywana wspólnie przez wszystkich uczestników rejsu (maksymalnie 10 osób + skipper). Każdy z nas ma swoje przyzwyczajenia, nawyki, wady oraz różne sposoby i pomysły na spędzanie wolnego czasu. Należy pamiętać, iż wspólne życie na jachcie to sztuka kompromisu - w przeciwnym razie cudowny rejs przerodzi się w pasmo kłótni, co może popsuć przyjemność z tego cudownego sportu, jakim jest żeglowanie.
TRZEBA ZABRAĆ:
1) ochrona przed słońcem: kremy z dużym faktorem UV, czapki z daszkiem, chusty na szyję, okulary przeciwsłoneczne. Dobrze jest mieć dwie pary okularów i czapek, gdyż łatwo je zgubić czy utopić.
2) odpowiednie obuwie: idealne żeglarskie obuwie jest odporne na morską wodę, zakrywa całą stopę, palce i piętę sięgając poniżej kostki oraz ma miękką, gładką i białą anty-poślizgową podeszwę (trampki, tenisówki lub obuwie żeglarskie). Pokład jachtu nie jest zupełnie płaski i wystają z niego różne elementy, bywa też śliski i wilgotny, zatem niebezpieczne są buty na obcasie, na skórzanej podeszwie, luźne skórzane sandały czy zwykłe klapki.
3) ciepłe ubranie: sweter, kurtkę zabezpieczającą przed wiatrem i deszczem, gdyż nawet na najcieplejszych akwenach może zdarzyć się chłodniejszy dzień czy deszcz, odzież powinna być luźna, wygodna i w ilości pozwalającej na zmianę w przypadku zamoczenia. Dobrze jest także mieć ze sobą typowy żeglarski sztormiak.
4) pakowanie: rzeczy najlepiej zapakować w miękkie torby podróżne, lub worki żeglarskie, które po rozpakowaniu do jachtowych szafek i skrytek można łatwo schować w jakimś zakamarku jachtu. Odzież najlepiej jest przechowywać w nieprzemakalnych workach.
Żeglarska etykieta:
- mówimy sobie po imieniu bez względu na wiek, pozycję czy stanowisko.
- przepływające obok jachty pozdrawiamy podniesieniem ręki.
- wychodzimy i wchodzimy do portów czy marin w kompletnej garderobie.
- dbamy o porządek i czystość na jachcie (bałagan na pokładzie to zagrożenie bezpieczeństwa).
- polecenia kapitana (skippera) wykonujemy natychmiast i bez sprzeciwu.
Zakwaterowanie na objeździe
Zakwaterowanie:
Jachty 5-, 7-, 9- i 11-osobowe (razem 7 noclegów).
Liczba kabin: od 2 do 6+1 dla skippera (w zależności od wielkości jachtu)
Liczba koi: od 4 do 10 (niektóre kabiny mają łóżka małżeńskie, w niektórych są dwie koje jedna nad drugą)
Do dyspozycji: łazienki z wc i prysznicem, pościel, ręczniki, pełne wyposażenie kuchenne (kuchenka gazowa, lodówka, pełna zastawa stołowa, wszelkie sztućce, garnki, patelnie itp.)
Wyżywienie :
OV: we własnym zakresie - w marinach lub w ich bezpośrednim sąsiedztwie znajdują się sklepy spożywcze, a także z reguły w niedużej odległości duże markety gdzie można zaopatrzyć się w niezbędne produkty do przygotowania śniadania i lunchu. Kolacje - najlepiej skorzystać z licznych tawern.
Cena zawiera:
Przelot samolotem czarterowym do Palma de Mallorca, opłaty lotniskowe, zakwaterowanie na jachcie (7 rozpoczętych dób), transfery lotnisko - marina - lotnisko, opiekę mówiącego po polsku rezydenta/skippera, ubezpieczenie TU Europa (NNW, KL, CP, Assistance i bagaż)
Cena nie zawiera:
Biletów wstępu do zwiedzanych obiektów, lokalnych przewodników, posiłków podczas rejsu, oraz innych wydatków osobistych, opłat portowych, wyżywienia na jachcie, uzupełnienia zapasów wody, kosztów paliwa, wydatków związanych z rejsem.
Obowiązkowa dopłata na miejscu w celu realizacji rejsu – ok. 240 EUR (w tym kaucja zwrotna od osoby 75 EUR, zwracana po zakończeniu rejsu).
Fascynująca morska przygoda • Palma de Mallorca ze słynną katedrą La Seu • słynne kluby nocne Ibizy • Formentera - najpiękniejsze plaże Balearów • Tawerny, wino i owoce morza
Dzień 1
Zbiórka przy stanowiskach odpraw na 2 godziny przed wylotem samolotu na lotnisku. Wylot do Palma de Mallorca. Po przylocie transfer do mariny w okolicy Palma de Mallorca i zaokrętowanie na jachcie, czas na odpoczynek i dla chętnych samodzielny spacer po mieście. Palma to największe miasto na Balearach. Znajduje się tu lotnisko i większość marin. Samo miasto tętni życiem, znajdziemy tu niezliczone hotele, restauracje i knajpki, a także bardzo ciekawą starówkę ze słynną katedrą La Seu. Dodatkowo piękna nadmorska promenada, piaszczyste plaże i wszechobecne palmy - będąc tu poczujemy atmosferę wakacji. Nocleg na jachcie.
Dzień 2
Wypłynięcie rano do mariny Adriano w El Toro na południu Majorki. Pierwszy dzień spędzimy na zapoznaniu się z żeglarstwem. Będziemy płynąć około dwóch godzin, aby na spokojnie poznać piękno żeglarstwa i rozgrzać się przed długim rejsem dnia następnego. Po przypłynięciu do mariny Adriano dzień spędzimy w przyjemnych kafejkach i restauracjach El Toro. Czas na relaks, plażowanie oraz zakupy przed całodniowym rejsem następnego dnia. (Trasa rejsu ok. 14 mil morskich)
Dzień 3
Wypłynięcie wczesnym rankiem na Ibizę do Sant Antoni. Rejs potrwa około 10-12 godzin. Po drodze przerwy na snorkeling i pływanie. Przypłynięcie wieczorem do mariny w Sant Antoni. To duże i zawsze tętniące życiem miasto, drugie co do wielkości na Ibizie. Zatrzymamy się tu w eleganckiej marinie, a wieczór poświęcimy oczywiście na imprezę - to właśnie w San Antonio znajdują się największe i najbardziej znane kluby Ibizy! (Trasa rejsu ok. 65 mil morskich)
Dzień 4
Całodniowy postój w Sant Antoni. Czas wolny na plażowanie lub uprawianie sportów wodnych. Za dodatkową opłatą możliwość wypożyczenia samochodu lub skutera i samodzielne zwiedzanie Białej Wyspy z jej zielonymi wzgórzami, białymi domostwami i małymi zatoczkami skrywającymi piaszczyste plaże. Wieczorem możliwość kontynuowania zabawy w jednym ze słynnych klubów Sant Antoni. Nocleg na jachcie w marinie.
Dzień 5
Wypłynięcie rankiem na Formenterę. Dopłynięcie po południu na wyspę słynącą z najpiękniejszych plaż w archipelagu Balearów oraz krystalicznie czystej wody. Czas wolny na plażowanie i sporty wodne. Nocleg na kotwicy na Formenterze. (Trasa rejsu ok. 24 mil morskich)
Dzień 6
Wypłynięcie rankiem do stolicy Ibizy – Eivissy. Dopłynięcie w okolicach południa do mariny na Ibizie. Czas wolny na zwiedzanie starówki otoczonej masywnymi murami z górującym na szczycie wzgórza zamkiem i XIV-wieczną katedrą lub na plażowanie. Wieczorem zabawa w mieście. Nocleg w marinie. (Trasa rejsu ok. 14 mil morskich)
Dzień 7
Wypłynięcie wczesnym rankiem do Palma de Mallorca. Całodniowy rejs powrotny. Przypłynięcie późnym wieczorem na Majorkę. Wieczór i nocleg w marinie. (Trasa rejsu ok. 65 mil morskich)
Dzień 8
Wyokrętowanie z jachtu:
- Klienci wybierający dodatkowy tydzień pobytu - transfer do wybranego hotelu,
- Klienci powracający do Polski - transfer na lotnisko w Palma de Mallorca i powrót samolotem czarterowym do Polski.
Uwagi do programu:
WAŻNE INFORMACJE
Koszt żeglugi - postój (nocleg) w marinach i/ lub portach jest płatny. W opłacie uwzględnione są: bezpieczny postój, uzupełnienie słodkiej wody, prąd oraz korzystanie ze wszystkich instalacji mariny dla całej załogi (sanitariaty, prysznice, czasem pralnie, basen itp.). Na jachtach są toalety, prysznice, także ciepła woda.
Paliwo - jacht przejmuje się z pełnym bakiem paliwa, nie zawsze da się korzystać tylko z siły wiatru i część manewrów należy wykonywać przy użyciu silnika - zatem przed zdaniem jachtu po rejsie paliwo należy uzupełnić. Koszty te pokrywane są przez uczestników - patrz świadczenia: cena podstawowa nie obejmuje.
Kasa jachtowa - zwyczajowo na każdym rejsie uczestnicy tworzą tzw. kasę jachtową, która powstaje w wyniku składki załogi. Pieniądze te wykorzystywane są na opłaty służące wszystkim uczestnikom rejsu (paliwo, opłaty portowe i za wodę). Każdy z uczestników zobowiązany jest wpłacić 165 EUR/osoba do wspólnej kasy (na ręce skippera). Skipper jest zwolniony z wpłat do wspólnej kasy.
Skipper - to sternik i kapitan jachtu a jednocześnie przedstawiciel biura, posiadający odpowiednie uprawnienia. Skipper odpowiada za bezpieczeństwo uczestników rejsu i należy bezwzględnie przestrzegać jego zaleceń. Skipper zwolniony jest z ponoszenia jakichkolwiek opłat do kasy jachtowej, a koszty jego utrzymania pokrywane są ze wspólnej kasy jachtowej. Skipper w dniu zaokrętowania pobiera od każdego uczestnika zwrotną kaucję gwarancyjną (na poczet ewentualnych szkód powstałych w czasie rejsu) w wysokości 75 EUR/osoba.
Choroba morska - niektórzy z nas muszą liczyć się z tym problemem zwłaszcza przy silnym wietrze i szczególnie na początku rejsu, kiedy organizm przystosowuje się powoli do ciągłego kołysania.
Konflikty personalne - jacht oferuje stosunkowo niewielką przestrzeń życiową, a w dużej mierze jest to przestrzeń wykorzystywana wspólnie przez wszystkich uczestników rejsu (maksymalnie 10 osób + skipper). Każdy z nas ma swoje przyzwyczajenia, nawyki, wady oraz różne sposoby i pomysły na spędzanie wolnego czasu. Należy pamiętać, iż wspólne życie na jachcie to sztuka kompromisu - w przeciwnym razie cudowny rejs przerodzi się w pasmo kłótni, co może popsuć przyjemność z tego cudownego sportu, jakim jest żeglowanie.
TRZEBA ZABRAĆ:
1) ochrona przed słońcem: kremy z dużym faktorem UV, czapki z daszkiem, chusty na szyję, okulary przeciwsłoneczne. Dobrze jest mieć dwie pary okularów i czapek, gdyż łatwo je zgubić czy utopić.
2) odpowiednie obuwie: idealne żeglarskie obuwie jest odporne na morską wodę, zakrywa całą stopę, palce i piętę sięgając poniżej kostki oraz ma miękką, gładką i białą anty-poślizgową podeszwę (trampki, tenisówki lub obuwie żeglarskie). Pokład jachtu nie jest zupełnie płaski i wystają z niego różne elementy, bywa też śliski i wilgotny, zatem niebezpieczne są buty na obcasie, na skórzanej podeszwie, luźne skórzane sandały czy zwykłe klapki.
3) ciepłe ubranie: sweter, kurtkę zabezpieczającą przed wiatrem i deszczem, gdyż nawet na najcieplejszych akwenach może zdarzyć się chłodniejszy dzień czy deszcz, odzież powinna być luźna, wygodna i w ilości pozwalającej na zmianę w przypadku zamoczenia. Dobrze jest także mieć ze sobą typowy żeglarski sztormiak.
4) pakowanie: rzeczy najlepiej zapakować w miękkie torby podróżne, lub worki żeglarskie, które po rozpakowaniu do jachtowych szafek i skrytek można łatwo schować w jakimś zakamarku jachtu. Odzież najlepiej jest przechowywać w nieprzemakalnych workach.
Żeglarska etykieta:
- mówimy sobie po imieniu bez względu na wiek, pozycję czy stanowisko.
- przepływające obok jachty pozdrawiamy podniesieniem ręki.
- wychodzimy i wchodzimy do portów czy marin w kompletnej garderobie.
- dbamy o porządek i czystość na jachcie (bałagan na pokładzie to zagrożenie bezpieczeństwa).
- polecenia kapitana (skippera) wykonujemy natychmiast i bez sprzeciwu.
Zakwaterowanie na objeździe
Zakwaterowanie:
Jachty 5-, 7-, 9- i 11-osobowe (razem 7 noclegów).
Liczba kabin: od 2 do 6+1 dla skippera (w zależności od wielkości jachtu)
Liczba koi: od 4 do 10 (niektóre kabiny mają łóżka małżeńskie, w niektórych są dwie koje jedna nad drugą)
Do dyspozycji: łazienki z wc i prysznicem, pościel, ręczniki, pełne wyposażenie kuchenne (kuchenka gazowa, lodówka, pełna zastawa stołowa, wszelkie sztućce, garnki, patelnie itp.)
Wyżywienie :
OV: we własnym zakresie - w marinach lub w ich bezpośrednim sąsiedztwie znajdują się sklepy spożywcze, a także z reguły w niedużej odległości duże markety gdzie można zaopatrzyć się w niezbędne produkty do przygotowania śniadania i lunchu. Kolacje - najlepiej skorzystać z licznych tawern.
Cena zawiera:
Przelot samolotem czarterowym do Palma de Mallorca, opłaty lotniskowe, zakwaterowanie na jachcie (7 rozpoczętych dób), transfery lotnisko - marina - lotnisko, opiekę mówiącego po polsku rezydenta/skippera, ubezpieczenie TU Europa (NNW, KL, CP, Assistance i bagaż)
Cena nie zawiera:
Biletów wstępu do zwiedzanych obiektów, lokalnych przewodników, posiłków podczas rejsu, oraz innych wydatków osobistych, opłat portowych, wyżywienia na jachcie, uzupełnienia zapasów wody, kosztów paliwa, wydatków związanych z rejsem.
Obowiązkowa dopłata na miejscu w celu realizacji rejsu – ok. 240 EUR (w tym kaucja zwrotna od osoby 75 EUR, zwracana po zakończeniu rejsu).
Opinie klientów dotyczące hotelu
Średnia wszystkich ocen: /10
Jeszcze nikt nie dodał opinii o tym hotelu.
+ dodaj opinie