71 340 50 50
pn-pt: 9-19, so: 9-16, nd: nieczynne
e-Gazele Biznesu 2015, 2017 i 2019 - Traveliada.pl
GWARANCJA UDANYCH I BEZPIECZNYCH WAKACJI
Polska Izba Turystyki Referencje Dyplomy
Wyszukaj artykuł:
Brakuje Ci czasu, by znaleźć
odpowiednią ofertę?
Przygotujemy ją dla Ciebie!
@ Zostaw kontakt
Gwarancje Traveliada.pl

Bezpieczna Rezerwacja
Sprzedajemy wycieczki przez internet od 2004 roku. Mamy doświadczonych konsultantów ds sprzedaży.

Szybka Rezerwacja
Wszystkie formalności związane z rezerwacją możemy załatwić w 15 minut.

Twoja podróż jest bezpieczna
Każda wycieczka jest chroniona przez specjalne ubezpieczenie od niewypłacalności Organizatora.

Gazele Biznesu
W 2015, 2017 i 2019 roku zostaliśmy nagrodzeni e-Gazelą Biznesu przez Puls Biznesu w dziedzinie biznes e-commerce.

Nagrody i Dyplomy
Jesteśmy regularnie nagradzani przez Touroperatorów. Sprawdź »


 

Majątek z klikania: Wrocławianie robią biznes w wirtualnej sieci

Gazeta Wrocławska. Słowo Polskie 08.07.2006

Nie wypełniali kuponów totolotka, nie chodzili do kasyna, a w ciągu kilku lat wzbogacili się o miliony złotych. Po prostu mieli pomysł, jak zrobić biznes w internecie.

Stolica Dolnego Śląska ma wyjątkowe szczęście do spółek, które jako jedne z pierwszych w Polsce postawiły kroki w e-biznesie i odniosły w nim niewątpliwy sukces. To we Wrocławiu narodziły się dwa największe w kraju portale ekonomiczne, największe w Polsce internetowe biuro podróży, a teraz rosną tzw. porównywarki cen. Wszystkie przedsiębiorstwa poszukują kapitału na dalszy rozwój – przyciągają zagranicznych inwestorów lub celują w warszawski parkiet.

Serwis podróżniczy Travelplanet.pl ma sześć lat. To wiek przedszkolny, lecz jest już prawdziwym weteranem w internetowym biznesie. Niewiele przedsiębiorstw z tej branży może pochwalić się tak długim stażem na rynku. – Rzeczywiście, sześć lat w tym biznesie to wieczność – śmieje się Tomasz Moroz, prezes Travelpanet.pl.


Z sieci na giełdę

Firma jest dziś wyceniana na ponad 70 milionów złotych i zatrudnia 80 pracowników. W ubiegłym roku jako pierwsza spółka z branży e-commerce weszła na Giełdę Papierów Wartościowych. Wszystko zaczęło się w 2000 roku, gdy młody absolwent wrocławskiej Akademii Ekonomicznej razem z dwoma kolegami postanowił sprzedawać wycieczki przez internet. Pomysł spodobał się funduszowi MCI, który wyłożył pieniądze na rozkręcenie biznesu. I wtedy przyszła epidemia SARS, zamachy terrorystyczne i wojna w Iraku. – To był dla nas najtrudniejszy okres – wspomina Moroz. – Potem mogło być już tylko lepiej. Do wycieczek oferowanych przez największe w Polsce biura podróży, doszły bilety lotnicze i rezerwacja hoteli. W ubiegłym roku z oferty firmy Moroza skorzystało 20 tysięcy turystów. W tym roku może być ich nawet dwa razy więcej. Według szefa Travelplanet.pl, spółki internetowe prawdziwy boom mają dopiero przed sobą. – Widać to po tym, co dzieje się za granicą. Słabsze firmy już z rynku wypadły, a pozostałe zyskują coraz większe zaufanie klientów – uważa Tomasz Moroz. W ubiegłym roku we Wrocławiu wystartował inny portal turystyczny – www.traveliada.pl. Na razie zatrudnia kilka osób. Poza wycieczkami i biletami lotniczymi proponuje sprzedaż biletów na koncerty.


Milion klientów miesięcznie

Swojej szansy na warszawskiej giełdzie postanowił ostatnio poszukać wrocławski portal finansowy Bankier.pl, również związany z funduszem MCI. W swoich oddziałach we Wrocławiu i w Warszawie spółka zatrudnia ponad 30 pracowników. Przygotowują serwis ekonomiczny, a także sprzedają produkty finansowe banków. Około 10 milionów złotych pozyskanych z emisji akcji firma chce przeznaczyć m.in. na przejmowanie innych serwisów internetowych. Inny wrocławski portal Money.pl zyskał ostatnio bogatego inwestora – niemiecką grupę Handelsblatt. To wydawca m.in. tygodnika „Die Zeit”, a także największego w Niemczech magazynu gospodarczego Wirtschafts Woche. Każdy z portali finansowych odwiedza miesięcznie około miliona użytkowników.


Wyszukać najtańsze

Z nową ofertą wystartowały dwa serwisy z Wrocławia: Ceneo.pl i Skąpiec.pl – każdy z nich odwiedza miesięcznie około 400 tysięcy internautów. Oba wystartowały na przełomie 2004 i 2005 roku. Pomagają w znalezieniu najtańszych produktów, oferowanych w ponad 200 wirtualnych sklepach. – Dzięki nam klient odnajdzie najtańszy produkt spośród kilkuset tysięcy dostępnych w sieci – mówi Łukasz Zych, prezes Ceneo.pl. Poszedł na swoje po 9 latach pracy w dużej firmie. W jaki sposób porównywarki zarabiają na siebie? – Sklepy płacą nam za przekierowanie użytkownika ze Skąpca do sklepu. To nie więcej niż 30 groszy za kliknięcie – mówi Monika Pendelska ze Skąpca.

Słowo Polskie Gazeta Wrocławska
Łukasz Pałka


Oferty last minute Traveliada.pl:


Link do artykułu:

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Majatek-z-klikania-Wroclawianie-robia-biznes-w-wirtualnej-sieci-1456682.html

 
Opublikowane na stronach www.traveliada.pl ceny lub informacje nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
OFERTA
DNIA
PROMOCJE